- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Ce branduri noi au intrat in Romania in ultimele 18 luni

14 Mar, 14:41 • Redactia DailyBusiness
Aproape doua treimi (61%) dintre comerciantii care au intrat in Romania in ultimele 18 luni activeaza in sectorul de fashion - imbracaminte, accesorii si incaltaminte), potrivit unei analize CBRE, care a luat in calcul peste 30 de marci care au deschis primele magazine in perioada mentionata.
Ce branduri noi au intrat in Romania in ultimele 18 luni

In acelasi timp, 6% dintre comerciantii noi sunt in sectorul alimentar, 19% in sectorul baruri & restaurante si 13% in diverse sectoare de activitate (operator de fitness, bricolaj etc.).
[img=1276][/img]
In ceea ce priveste modalitatea de operare, comerciantii tind sa utilizeze francizatii (peste 70% din marcile analizate functioneaza astfel), doar 30% au ales metoda intrarii directe in piata.

„Cu toate acestea in categoria comerciantilor care ocupa peste 1.000 metri patrati sala de vanzare, toti au intrat in mod direct, iar la suprafetele de sub 500 mp francizele sunt mai des intalnite”, se arata in analiza realizata de CBRE.

In 2010 romanii au avut ocazia sa faca primele cumparaturi in magazinele locale ale unor comercianti internationali precum: Emporio Armani, Gucci, Coccinelle, Gerard Darel, Moschino, Back Werk, Pure Fitness, M.A.C, Brioche Doree, Camaieu, SIX.

La sfarsitul anului trecut stocul modern de centre comerciale se situa la 2,2 milioane metri patrati, cu aproximativ 194.500 mp livrati numai in 2010 – o scadere cu 38% comparativ cu oferta noua de spatii inregistrata in 2009. Stocul cuprinde 44 de centre comerciale traditionale si 46 parcuri de retail.

Chiria prime, atat cea pentru spatiile stradale (70 euro pe metrul patrat pe luna), cat si cea pentru centre comerciale (50 euro pe metrul patrat pe luna) a ramas stabila in ultimele doua trimestre ale anului 2010. Trebuie precizat faptul ca exista o variatie semnificativa intre chiriile nete efective dintr-un centru comercial, chiar pentru domenii de activitate similare.

Conform analizei, comerciantii si in special ancorele din domeniul alimentar si bricolaj, au fost extrem de activi in a cauta oportunitati pe segmentul terenurilor in orasele mari. Acesti comercianti cauta terenuri de dimensiuni mari, de preferinta foste fabrici sau parcele cumparate cu intentia de a dezvolta proiecte rezidentiale.

Peste 51% din volumul tranzactiilor de terenuri din 2010 au avut ca obiect terenuri pe care se vor dezvolta centre comerciale. De exemplu, Cora a cumparat doua terenuri care au gazduit fabrici in Brasov si Bacau.

Pentru 2011 sunt asteptate alte nume importante: H&M (a semnat deja contracte de inchiriere pentru cateva locatii in Bucuresti si in provincie), Leroy Merlin, Lidl (a cumparat reteaua Plus Discount din Romania, dar intentioneaza sa deschida si alte magazine), Subway si Burberry.

Pentru 2011, in Romania ar trebui livrati 244.000 metri patrati de spatii comerciale, din care doar 30% proiectati pentru Bucuresti.

CB Richard Ellis Group (CBRE), cu sediul central in Los Angeles, este un dintre cele mai mari firme de servicii comerciale imobiliare din lume. Compania are aproximativ 30.000 de angajati (excluzand afiliatii) si deserveste proprietarii de active imobiliare, investitorii si chiriasii prin intermendiul celor peste 300 de birouri din intreaga lume (excluzand afiliatii).

CBRE ofera consultanta strategica si executorie pentru vanzarea sau inchirierea proprietatilor, servicii corporatiste, managementul proiectelor, proprietatilor si altor facilitati, consultanta in materie de credite ipotecare, estimare si evaluare, planuri de dezvoltare, managementul investitiei, precum si cercetare si consultanta.