- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Familia Rogalski lanseaza un portal de servicii pentru locuinte

14 Apr, 17:22 • emanuel.ceciu
Omul de afaceri Alexandru Rogalski (foto) a lansat, impreuna cu inca doi membri ai familiei, portalul ServiceCasa.ro ce gazduieste servicii pentru locuinte, cum ar fi tranzactii imobiliare, servicii de gradinarit si curatenie, brokeraj de credite, service piscine, dupa o investitie de 30.000 euro.
Familia Rogalski lanseaza un portal de servicii pentru locuinte

Alexandru Rogalski este marketing si PR partner al producatorului danez de electronice de lux Bang&Olufsen, iar business-ul ServiceCasa.ro a fost lansat impreuna cu inca doi membri ai familiei.

Proiectul ServiceCasa.ro este dezvoltat prin compania Troubleshooter Serv, detinuta integral de Eliza Rogalski. Obiectivul companiei este sa atraga 500.000 de vizitatori pe luna in primul an de la lansarea portalului.

„Compania mai are in pregatire alte doua proiecte din zona constructiei de comunitati online pe care le vom lansa in toamna acestui an”, a declarat Alexandru Rogalski.

Pe ServiceCasa.ro orice persoana fizica sau juridica poate incarca anunturi privind o proprietate sau un portofoliu de servicii pentru casa.

Printre companiile sau persoanele ce pot publica anunturi pe ServiceCasa.ro se numara cele ce au ca domenii de activitate tranzactiile imobiliare, transport pentru mutari, administratori de complexuri rezidentiale sau firme de constructii si amenajari.

Vizitatorii site-ului pot oferi recomandari cu privire la calitatea acestora si modul cum isi respecta promisiunile fata de clienti.

Pe o piata a serviciilor pentru casa pe care noi am estimat-o la 2,5 miliarde de euro anual, era firesc sa existe un loc in care furnizorii sa isi prezinte oferta concreta, iar cumparatorii sa poata alege si apoi sa recomande serviciile de care au fost multumiti”, a declarat Alexandru Rogalski.

Intrebati cate anunturi estimeaza ca vor fi incarcate pe portal, oficialii companiei au subliniat ca „este imposibil de estimat acest lucru, intrucat nimeni nu stie numarul proprietatilor scoase la vanzare sau la inchiriere in urmatoarele luni, factor de care depinde pana la urma numarul anunturilor”.

In primele trei luni ale anului curent, compania Troubleshooter a realizat un studiu la nivel national prin intervievarea a 2.500 de persoane care in ultimele sase luni au vandut, au cumparat sau au renovat o proprietate.

80% dintre respondenti au declarat ca au cumparat o locuinta dupa 4-6 luni de studiere a ofertelor de pe piata, ceea ce indica faptul ca proprietarii care doresc sa vinda sau sa inchirieze un imobil trebuie sa isi afiseze oferta minim 4 luni.

„Timpul mediu de publicare a unei oferte imobiliare pana la momentul vanzarii proprietatii a crescut foarte mult, de la 3 saptamani la inceputul lui 2008, la minim 3 luni la inceputul lui 2009. E iluzoriu sa crezi, ca proprietar, ca un anunt publicat o saptamana va conduce la gasirea unor clienti hotarati sa cumpere”, sunt de parere oficialii Troubleshooter.

„Pentru a pune la dispozitia pietei un mijloc de a verifica realismul preturilor cerute in prezent, am incheiat un parteneriat cu brokerul de credite Kiwi Finance prin care avem acces la preturile de tranzactionare de pe piata imobiliara reala, ceea ce este diferit de preturile presupuse, estimate, sau cerute. Daca un proprietar urmareste si tine cont de cotatiile publicate la rubrica „Pretul Pietei”, are sanse sa vanda intr-un timp rezonabil, altfel va sta cu proprietatea la vanzare mai mult de 3 luni”, sunt de parere oficialii companiei.

75% dintre respondentii sondajului declara ca si-au cumparat locuinta de pe Internet, in urma studierii ofertelor de pe site-uri specializate, aceeasi pondere declarand ca nu au beneficiat de asistenta de specialitate la semnarea unui contract de vanzare-cumparare a locuintelor.

55% dintre respondenti declara ca pentru servicii conexe semnarii contractului de vanzare – cumparare au apelat la cautarea pe Google, in timp ce 78% dintre cei intervievati au apelat la cautarea pe Google pentru a gasi furnizori de servicii pentru amenajarea unei locuinte. 45% dintre respondenti au declarat ca au schimbat de cel putin 2 ori furnizorii de servicii de constructii si amenajari datorita nerespectarii calitatii serviciilor

98% dintre respondentii care au vandut sau inchiriat o locuinta au declarat ca nu au avut la dispozitie o posibilitate de a verifica daca pretul cerut de ei este in limitele reale ale pietei, folosindu-se in acest sens doar de preturile solicitate de alti proprietari pentru imobile similare si neavand acces la cifrele reale ale tranzactiilor.

75% dintre proprietarii care au vandut sau au inchiriat o locuinta in aceasta perioada declara ca au scazut pretul acestei proprietati de cel putin 3 ori in 2 luni in timp ce 82% dintre respondentii care au optat pentru o locuinta intr-un complex rezidential nou au declarat ca termenele de finalizare nu au fost respectate de dezvoltatori, iar in ciuda intarzierilor, au fost nevoiti sa se mute in noua locuinta in conditii inca de santier

85% dintre aceiasi respondenti se declara nemultumiti de firmele de administrare a complexelor imobiliare precum si de calitatea serviciilor si nivelul tarifelor practicate de principalii furnizori de servicii – administrare imobile, gradinarit, paza si protectie, firme de curatenie si intentioneaza sa le schimbe in urmatoarele 6 luni.