- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Imbulzeala la deschiderea celui mai mare mall din tara: Curiozitate, claxoane si un dans la matura

25 Feb, 21:10 • cristina.mihai
Muzica tare, claxoane, masini circuland in ritm de melc, 4-5 politisti in intersectie fluierand de zor si 150-200 de oameni in fata Sun Plaza asteptand concertul Shaggy. In statia de tramvai, calatorii privesc curiosi spre cea mai frumoasa cladire din cartier, rasarita in mijlocul zonei comerciale stradale Complexul Castanilor. Printre ei, un vanzator de maturi, care s-a incalzit privind DJ-ul de pe scena din fata mall-ului, a inceput sa danseze cat se poate de autohton, imaginandu-si probabil ca este intr-o crasma cu Giga Petrescu cantandu-i la ureche.
Imbulzeala la deschiderea celui mai mare mall din tara: Curiozitate, claxoane si un dans la matura

[gallery:33]

Trecand de curiosii din statiile de autobuz, se poate patrunde cu usurinta, in ciuda aglomeratiei, in mall-ul proaspat inaugurat. Dupa ce in dimineata deschiderii, Sun Plaza a fost asaltat de cateva sute de persoane, majoritatea pensionari, seara profilul vizitatorilor s-a diversificat, si tinerii au inceput sa fie majoritari in cel mai mare centru comercial din Capitala. Mall-ul era plin la ora 18:00.

In zona de food court nu mai gaseai nicio masa libera, dar si la parter oamenii umpleau culoarele centrului comercial, si intrau si in magazine, chiar si doar pentru a se uita.

La etaj puteai zari cateva zeci de persoane sprijinite de balustrada si admirand mall-ul de la inaltime. In rest, copii curiosi sa vada „magaoaia”, persoane trecute de prima tinerete cu electronice in cosurile de la Cora. Tineri care mergeau sa socializeze dupa scoala si nelipsitii shop-aholici, care nu se mai saturau de probat haine.

„Am venit sa vad mall-ul, nu pentru concert. Speram sa pot sa stau sa beau ceva sus, doar ca nu este nicio masa libera”, spune Bianca, una dintre tinerele care au vizitat in seara deschiderii mall-ului, putin iritata de aglomeratia din mall. „Ma asteptam sa fie si mai multa lume, sa nu putem sa ne miscam. Sunt multi oameni, dar nu este deranjant”, mai spune tanara, care nu stia ca acesta este cel mai mare mall din Romania.

Norocosii care au gasit o masa la care sa stea trebuie sa se posteze rapid la cozile de la restaurantele din food-court. In ceea ce priveste cafeneaua Jacobs, unde se mai gaseau cateva mese, din nefericire nu foarte multi rezistau in interior, pentru ca fumul de tigara in combinatie cu ventilatia care nu functiona nu era un mix favorabil pentru unii dintre vizitatori.

Nimeni nu parea prea interesat de concertul care urma. Spre ora 7 mall-ul a inceput sa se mai aeriseasca, unii dintre vizitatori ingrosand substantial randurile celor 150-200 de persoane care asteptau concertul Shaggy. Pe masura ce te indepartai de scena muzica puternica era evident imbinata cu zgomotul claxoanelor si ale fluierelor politistilor de la circulatie, prezenti in intersectie.

Aglomeratia de la intersectia de la Piata Sudului nu era, cel putin pana la ora 20, mai mare decat de obicei. Asa ca cei obisnuiti cu ambuteiajele din zona pot sta linistiti, mai rau nu se poate, sau cel putin asa pare acum.

Reprezentantii EMCT, dezvoltatorul proiectului, au estimat ca in primele zile de la deschidere in mall vor intra zilnic peste 50.000 de persoane. Un numar relativ normal, avand in vedere ca in ziua deschiderii mall-urile sunt de obicei arhipline. Spre exemplu, Grand Arena a inregistrat in ziua deschiderii peste 50.000 de vizitatori, iar Afi Cotroceni Park in jur de 100.000. Totusi, nu toate deschiderile de mall-uri din Capitala se pot mandri ca sute de vizitatori au stat la coada asteptand sa se deschida pentru prima oara usile.

Pana acum, oficialii Sun Plaza nu au facut precizari vizavi de numarul de vizitatori inregistrat in ziua deschiderii, insa este foarte posibil sa depaseasca estimarile si cel putin in aceasta perioada sa indeplineasca sperantele dezvoltatorilor, care inainte de inaugurare spuneau ca spera ca mall-ul sa fie „o nebunie comerciala”.

De altfel, bugetul de marketing si promovare serios (1,3 mil. euro) alaturi de curiozitate, au fost ingredientele care au dus la umplerea mall-ului la debutul comercial.