- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Inegalitatea la ea acasa: Fotografiile din aer care arata prapastia „nebuna” dintre bogati si saraci

20 Jul, 00:02 • alexandru.suciu
Stim cu totii ca inegalitatea sociala este o caracteristica tot mai acuta a acestui secol, dar nu constientizam brutalitatea acestei realitati. Un fotograf a surprins din elicopter prapastia imensa dintre bogati si saraci, survoland granitele celor doua lumi. Vezi care au fost rezultatele.
Inegalitatea la ea acasa: Fotografiile din aer care arata prapastia nebuna dintre bogati si saraci


A fost nevoie de
doua zboruri cu elicopterul pentru acest proiect, iar rezultatele au
fost uimitoare. In imaginile din aer surprinse de fotograful Oscar
Ruiz putem vedea doua capitale intr-una singura. E vorba de Mexico
City, un oras in care diferenta dintre bogati si saraci este
strigatoare la cer.

O parte a Mexicului
este ca o carte postala luminoasa, plina de peluze amenajate si
antene de satelit si o alta parte este un amalgam de mahalale,
ingropate in plastic si resturi de carton. Uneori, doar un zid inalt
si subtire separa cele doua lumi ale aceluiasi oras.

Aproape
46% din populatia Mexicului traieste in saracie, aceasta tara avand
una dintre cele mai mari rate a inegalitatii veniturilor din lume.


In mega-orasul
Mexico City, cei mai saraci dintre cei 20 de milioane de locuitori nu
au instalatii sanitare si casele lor pot fi oricand invadate de apa
menajera. Insa, judecand dupa apartamentele de lux din imediata
vecinatate, n-ai crede aceasta grozavie.

Fotograful Oscar
Ruiz a realizat fotografiile deasupra cartierului Santa Fe din
capitala Mexicului, pentru agentia de publicitate Publicis.

Campania,
acum prezenta pe panouri publicitare si in print, a fost lansata de
banca mexicana Banamex (detinuta in prezent de catre Citigroup),
intr-o incercare de a atrage atentia asupra programului sau de
dezvoltare comunitara in zonele cu venituri reduse.


Dar, in loc de un
branding destept pentru Banamex, campania serveste mai mult ca un
anunt de constientizare, realizat de serviciul public.


In afara de motto-ul
„Sterge difenerenta”, pe imaginele acestea publicitare mai apare in partea de jos un link catre site-ul
pentru proiecte de caritate al fostului CEO al Banamex, Roberto
Hernandez Ramirez.

“Drama este ca sunt pur si simplu
fotografii ale realitatii. Cand vezi imaginile acestea, realizezi ca
oamenii s-ar putea gandi ca am lipit doua poze diferite pentru a crea
efectul dramatic”, spune Hector Fernandez, head creative si
co-director la Publicis.

Mexico
City a facut unele progrese in ceea ce priveste transportul sau
cladirile „verzi” si, pe masura ce populatia continuat sa
explodeze, extinderea urbana merge mai departe, dar inegalitatea de
venituri persista. N-ar fi trebuit sa stim pana acum ca aceste
imagini nu dispar de la sine? se intreaba cei de la fastcoexist.com.