- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Planorama ramane in stand-by. Clientii nu au fost convinsi sa renunte la penalitatile de intarziere

17 Dec, 14:34 • cristina.mihai
Dupa aproape o luna de negocieri cu cele cateva sute de clienti Planorama care au de incasat penalitati in urma intarzierilor de predare a apartamentelor, managerul proiectului inca nu i-a convins pe toti sa renunte la pretentii. Conform unui anunt anterior, constructia proiectului nu va fi reluata pana ce toti clientii in cauza nu semneaza anexe la contract prin care renunta la penalitati.
Planorama ramane in stand-by. Clientii nu au fost convinsi sa renunte la penalitatile de intarziere

Noul manager al Planorama, compania BSR Europe, a preluat proiectul in urma cu o luna, intr-o situatie dificila: primele doua blocuri la care s-a inceput constructia, din totalul de patru, sunt neterminate, iar intarzierea la predarea apartamentelor este de 2 ani.

Conform unor estimari, nivelul total al penalitatilor clamate de clienti se ridica la 4 milioane de euro.

„S-au primit multe raspunsuri pozitive si avem intilniri cu cei care refuza. Inca nu am ajuns la rezultatele necesare, dar ne pastram optimismul. Din pacate, unii clienti inca nu au trimis nici un raspuns prin formularele pe care le-au primit. Azi vom trimite catre acestia o scrisoare cu rugamintea sa grabeasca raspunsurile, deoarece termenul stabilit cu banca finantatoare este limitat”, declara David Silberstein, noul manager de proiect din partea BSR pentru Planorama.

Compania nu a precizat numarul exact al clientilor care mai trebuie convinsi sa renunte la penalitati, insa a dat intr-un comunicat de presa cateva contra-exemple, de oameni care au facut acest lucru.

„In opinia mea, ca analist de risc, consider ca exista sanse de reusita ale planului de relansare si, in orice caz, noi, cumparatorii, nu avem nimic de pierdut. Penalitatile exista doar pe hartie si chiar daca obtinem o hotarare judecatoreasca favorabila de recuperare a acestora, nu ne ajuta cu absolut nimic daca EuroHabitat (dezvoltatorul – n.r.) intra in insolventa. Practic, nu renuntam la nimic, avem in schimb sansa ca acest proiect sa devina fezabil si sa ne putem vedea in sfarsit apartamentele gata”, a spus Monica Dorobantu, unul dintre cumparatori, declaratia fiind insa facuta in cadrul unui comunicat de presa dat chiar de catre compania dezvoltatoare.

Recent, cu ocazia prezentarii noului manager al proiectului (BSR), mai mult de 300 de cumparatori din cadrul ansamblului rezidential Planorama s-au revoltat la o conferinta organizata de dezvoltatorul proiectului deoarece asteapta mai bine de 2 ani livrarea apartamentelor sau, dupa caz, returnarea sumei de bani platita la semnarea contractelor.