- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Agentiile de turism in al doilea an de criza: Cu mai multi clienti, dar cu profituri \”macelarite\” de ofertele speciale

27 Aug, 00:01 • cristina.mihai
Agentiile de turism s-au pregatit inca de anul trecut pentru un al doilea an de criza, asa ca 2010 a fost plin de oferte promotionale si programe speciale care au adus preturi cat mai atractive pentru clienti. Aceasta scadere a preturilor, alaturi de schimbarile comportamentului turistilor, afecteaza insa substantial profitul principalilor jucatori.
Agentiile de turism in al doilea an de criza: Cu mai multi clienti, dar cu profituri \macelarite\ de ofertele speciale

Lupta pentru mentinerea pe linia de plutire a avut la baza, in cazul multor agentii, tarifele mici, diversificarea ofertelor si nu in ultimul rand parteneriatele cu alte firme de profil pentru contractarea de avioane pentru zboruri charter, ca astfel sa se diminueze riscurile.

La nivel de venituri, variatele strategii ale jucatorilor din piata au dat roade, iar in prima jumatate a anului unii au raportat cresteri.

Spre exemplu, agentia de turism Paralela 45 a inregistrat in primul semestru o crestere a veniturilor de 14%, in euro, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a dublarii valorii vanzarilor pe Antalya si a unei cresteri de 70-80% in Bulgaria, a spus Alin Burcea, proprietarul companiei.

O crestere importanta a inregistrat si o companie mai mica din domeniu, Christian Tour. Proprietarul agentiei, Cristian Pandel a spus ca pana la 15 august firma a inregistrat venituri de 15 milioane euro, peste nivelul de anul trecut, cand pana in septembrie aveau incasari de 13 milioane euro.

In ceea ce priveste profitul, insa, aceasta repliere a fortelor nu a avut efect, iar agentiile vor suferi noi scaderi dramatice si in acest an.

Pandel a precizat ca profitul agentiei sale a scazut in acest an la jumatate fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Despre profit, proprietarul Paralela 45 spune ca „dupa acoperirea cheltuielilor, mai ramane 1 leu”.

Printre masurile luate de Burcea se numara operarea unor curse charter in parteneriat cu alte agentii de turism, astfel incat riscurile si costurile sa fie impartite.

In plus, strategia companiei din acest an a mai cuprins masuri ca extinderea destinatiilor promovate, printre noutati numarandu-se Costa del Sol, dar si extinderea numarului de agentii din tara.

Situatia profiturilor din turism in acest an, vine dupa un 2009 in care valorile au scazut in unele cazuri cu procente fenomenale. Spre exemplu, cea mai mare agentie de turism locala, Happy Tour si diminuat profitul de aproape 8 ori in 2009, pana la 1,2 milioane de lei, fata de 9,2 milioane de lei in 2008, potrivit datelor furnizate de catre firma la Registrul Comertului.

Eximtur a inregistrat o scadere a profitului brut, pana la 1,7 mil. lei in 2009, fata de 2,3 milioane de lei, in 2008.

Marshal Turism a inregistrat anul trecut un profit brut de 724.000 lei, mult redus fata de valoarea de 1,9 mil. lei din 2008.

Paralela 45 este una dintre cele mai mari agentii de turism din Romania, alaturi de Marshal Turism, Eximtur sau Happy Tour.