- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cele 3 destinatii europene unde vacantele s-au ieftinit cu 20% de la 1 mai

04 May, 16:43 • Redactia DailyBusiness
Vacanțele de tip city break în Europa au intrat, începând cu luna mai, în ceea ce se poate numi "extrasezon", care va dura până la sfârșitul lui august, interval în care tarifele serviciilor de cazare vor scădea cu până la 15 - 20%, potrivit unui studiu.
Cele 3 destinatii europene unde vacantele s-au ieftinit cu 20% de la 1 mai


Pe măsură ce se
apropie sezonul estival, începând din luna mai și continuând cu
iunie, iulie și august, se observă o micșorare a tarifelor pentru
city break-uri în orașele europenea, releva un studiu realizat de Paravion, cea mai mare agenție
de turism online din România și una dintre cele mai importante din
Europa Centrală și de Est.

„Este un efect normal al pieței.
Vara este perioada concediilor prelungite în destinații calde,
majoritatea cu mare, plaje și atracții la îndemână, și mai
puțin a sejururilor active, în destinații urbane”, explică
Remus Vișan, Directorul General al Paravion.

Micșorarea
prețurilor este generată în special de scăderea cererii,
interesul turiștilor mutându-se către pachete tip charter, în
destinații cu mare și plajă, unde se pot bucura de relaxare,
valuri și vizite opționale. Majoritatea turiștilor care cumpără
vacanțe online au ales deja, pentru vara aceasta, pachete în
locații însorite, precum insulele grecești – Chania, Creta,
Lefkada sau Santorini, dar și Mallorca și Tenerife (Spania), Cipru,
Croația sau Portugalia.

Marile orașe
europene tind să fie lăsate pe plan secund de turiști pe timpul
verii, care preferă să le viziteze primăvara sau toamna, când
nici căldura nu este sufocantă în marile aglomerații urbane.
Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate
pentru sejururi în capitalele europene se înregistrează în lunile
considerate high season pentru acest tip de vacanțe, respectiv,
aprilie – mai și septembrie – octombrie. Primăvara, city
break-urile generează circa 45% din totalul vânzărilor de vacanțe
Paravion, în timp ce pe timp de vară, respectiv în lunile iunie,
iulie și august, ajung să genereze aproximativ 30%, restul fiind
înlocuit de sejururile charter.


Cele mai mari
scăderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break începând
cu 1 mai ajung la 20% în orașe din Italia, Cehia sau Olanda.
Astfel, dacă în martie un sejur de 2 zile în Roma, cu cazare la
hotel de trei stele, mic dejun și bilete de avion incluse, costa, în
medie, 315 euro de persoană, în iunie, același pachet poate fi
achiziționat cu 275 de euro. De asemenea, costul unui city break de
2 nopți în Amsterdam, cu cazare tot la hotel de 3 stele, cu mic
dejun și zbor dus-întors inclus, se ridică la peste 450 euro în
plin sezon, dar scade la circa 410 euro/persoană în iunie. Cei care
vor să vadă Praga pe timp de vară o pot face într-un buget mediu
de 240 euro/persoană, față de 300 de euro/persoană, costul unui
pachet cu 2 nopți de cazare la trei stele și biletele de avion în
luna martie.

În ciuda
atentatelor care au lovit Europa în ultimele șase luni, cererea
pentru city break-uri nu a scăzut deloc, ba dimpotrivă. Vânzările
Paravion pentru acest tip de pachete au crescut cu circa 40% față
de perioada similară a lui 2015.


„Iubitorii de
vacanțe active știu că vara este un moment propice pentru city
break-uri prelungite, când pot profita de toate atracțiile
orașului, evitând, în același timp, aglomerația specifică
marilor metropole. Mulți dintre ei aleg orașe cu plaje, reușind să
îmbine cultura, distracția și relaxarea, la prețuri foarte
avantajoase, cu rezervările biletelor de avion făcute din timp”,
a mai spus Remus Vișan.


Paravion a anunțat
recent că va intră în acest an pe piețele din Statele Unite ale
Americii, Orientul Mijlociu și sud-estul Asiei, extindere care va
genera, în 2017, circa 25% din cifra de afaceri consolidată, pe
grup, a celei mai mari agenții de turism online din România.
Portalul Paravion
este prezent pe piața europeană de turism în țări ca Marea
Britanie, Spania, Ungaria, Bulgaria sau Cipru, și are agenți de
turism vorbitori de engleză, italiană, maghiară, bulgară, turcă,
greacă și spaniolă.


Agenția activează,
din 2015, și în Turcia, sub brandul Bavul.com, achiziționat de la
gigantul Turkcell, liderul pieței telecom din această țară.


Anul trecut,
veniturile companiei s-au ridicat la 46 milioane euro în România,
respectiv 21 milioane euro în Turcia, cifra de afaceri consolidată
depășind 65 milioane euro.