TURISM

Cum a schimbat criza comportamentul turistilor romani: Top 5 tendinte

07 aprilie 2011, ora 00:01, autor(i): Cristina Mihai   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
cub.jpgmc.jpg
Pachetele turistice sunt mai ieftine decat inainte de criza, astfel ca romanii pleaca in vacante in numar la fel de mare, dar comportamentul lor a suferit modificari. DailyBusiness.ro a discutat cu jucatorii din piata de turism pentru a afla care sunt cele mai mari schimbari de comportament.
Se orienteaza mai mult spre destinatii all-inclusive

Specialistii in turism au sesizat ca perioada economica dificila a determinat din ce in ce mai multi turisti sa se orienteze spre vacante all-inclusive.

"Prin all-inclusive elimina necunoscuta preturilor dintr-o anumita destinatie. Nu se mai gandesc la cati bani le trebuie pentru mancare sau cat costa o cafea acolo", explica Mircea Vladu, directorul Prestige Tours, o agentie care are in principal clienti cu venituri medii si peste medii.



Isi reduc durata vacantei

O alta tendinta nascuta in criza este reducerea perioadei vacantelor lungi cu cateva zile. Astfel, daca inainte de criza un turist pleca in vacanta pentru 2 saptamani, acum isi ia o vacanta de 10 zile sau daca pleca 10-12 zile, reduce durata la 7-8 zile.

O alta schimbare este diminuarea numarului de vacante. Cei care plecau de cateva ori pe an in strainatate mai inlocuiesc un sejur cu o vacante de week-end sau chiar au renuntat la o iesire.

Cauta reducerile cand vine vorba de shopping

Vladu spune ca bugetele turistilor romani pentru distractiile neincluse in pretul vacantei raman inca mai mari decat ale vesticilor, in ciuda crizei, dar ca acestia sunt mai orientati sa economiseasca prin diferite metode cum ar fi cautarea discount-urilor atunci cand fac cumparaturi.

Turistii romani au in general bugete de peste 150 euro pentru activitati extra in vacante, iar banii de buzunar se duc cu preponderenta spre sesiunile de shopping si activitatile de entertainment, cluburi sau spectacole.

Vaneaza ofertele speciale

Mioara Gheorghe, director operational al agentiei Happy Tour, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca turistii au inceput sa fie din ce in ce mai interesati de rezervarea de vacante la oferte speciale, chiar last-minute, spunand chiar ca in 2010 au asteptat mai mult ca niciodata ofertele de ultima clipa.

In general si pe partea de turism intern clientii au fost extrem de orientati dupa pachetele ieftine, iar agentiile au venit in intampinarea lor cu un land de programe speciale anul trecut. De altfel, oficialii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) au declarat in mai multe randuri ca ofertele speciale au tinut afacerile companiilor pe linia de plutire in aceasta perioada.

Turistii de lux mai taie din "extravagante"

Si turistii romani de lux au redus bugetele de vacanta in ultimii doi ani, dar au mentinut strandardele intacte.

Printre elementele taiate de pe lista cerilor turistilor de lux s-au numarat ambarcatiunile private sau masinile scumpe utilizate pentru transferul de la aeroport la hotel.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
07/04/2011 20:36
O ideea pentru perioada de criza ar fi ca turistii romani sa incerce si destinatii locale. Sunt multe locuri din Romania care rivalizeaza ca frumusete cu multe destinatii aflate la sute sau poate mii de km de Romania. E adevarat ca drumurile nu sunt intotdeauna cele mai bune si ca serviciile turistice nu sunt intotdeauna de cea mai buna calitate dar numai asa putem progresa in ceea ce inseamna servicii turistice.
 
11/04/2011 03:35
Foarte putin vorbesc opertorii de turism despre turismul intern. Ar fi interesant sa aflam in ce masura, turistii romani s-au reorientat catre destinatii interne in detrimentul destinatiilor externe ?
 
Articole similare
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 20 Mai 2022, 19:54
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter