TURISM

Cum vor fi despagubiti romanii care aveau bilete pe vasul de croaziera Concordia

17 ianuarie 2012, ora 00:03, autor(i): Roxana Sasu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
poza.jpg
Romanii care si-au cumparat pachete turistice pe vasul de croaziera Costa Concordia, care a naufragiat vineri langa insula italiana Giglio, vor fi despagubiti in cazul in care imbarcarea era prevazuta in intervalul cuprins intre 14 ianuarie (data tragediei) si sfarsitul lunii februarie.

Agentia Club de Croaziere, distribuitori oficiali ai liniei Costa Cruises (compania care detine vasul Concordia) in Romania, au declarat pentru DailyBusiness.ro ca vasul a fost scos din uz in perioada mentionata si ca oficialii societatii italiene au decis sa le puna la dispozitie celor care si-au cumparat bilete doua alternative de desbagubire.

"Clientii vor putea alege intre a-si primi banii inapoi, plus o reducere de 30% la rezervarea viitoare, si intre a-si alege alt pachet cu valabilitate pana in iunie, in functie de oferta disponibila", a declarat Vlad Popescu, directorul agentiei.

Aproximativ 3.200 de turisti s-au aflat la bordul vasului de croaziera Costa Concordia, care a naufragiat vineri langa insula Giglio in urma ciocnirii cu niste formatiuni pietroase de pe fundul marii. Potrivit AFP, la bord se aflau si 20 de turisti romani, despre care autoritatile au spus ca sunt acum in siguranta.



Naufragiul vasului de croaziera Costa Concordia nu are inca o cauza clara, desi autoritatile si specialistii mizeaza pe eroarea umana, respectiv pe greseala capitanului navei.

Intrebati daca se asteapta ca o parte din clienti sa renunte la rezervarile facute din cauza tragediei, reprezentantii Club de Croaziere au declarat ca inca "este prea devreme pentru a avea semnale clare din partea oamenilor".

"Dintre cei pe care i-am contactat noi pana acum, nimeni nu si-a exprimat dorinta de a renunta, insa este prea devreme pentru a trage o concluzie", a spus Vlad Popescu.

In ceea ce ii priveste pe pasagerii romani aflati la bordul vasului Concordia, inca nu se stie cum si in ce fel vor fi despagubiti.

"Inca nu stim sigur ce decizie va lua compania. Oricum liniile de croaziera au in general asigurari si pentru vas ca infrastructura si pentru pasageri si echipaj. Noi am avut 6 romani pe acel vas si mai stim de inca alti 9, care si-au facut rezervarile online. Am vorbit cu ei si sunt bine. Ei vor mai ales sa isi recupereze bunurile din cabine, intrucat nu toate au fost afecatate de apa. Avem chiar un pasager care a avut cabina pe partea dreapta (vasul a fost lovit pe laterala stanga, care a si fost inundata), care si-a uitat mobilul acolo si vreau sa va spun ca azi de dimineata telefonul inca suna", a spus Vlad Popescu.

Pe de alta parte, Ioan Basea, reprezentantul croaziere.net,agentie specializata care are in portofoliu si pachete pe vasele Costa Cruises, a spus ca nu a primit inca o notificare din partea companiei privind modul in care vor fi despagubiti cei cu bilete pe vasul Concordia.

"Aveam si noi o plecare pe vasul Concordia cam in 3 saptamani. Inca nu stim exact ce se va intampla cu cei care au bilet, inca asteptam sa ne anunte compania, insa mai mult ca sigur, daca vor dori, pasagerii vor fi relocati, sau vor primi banii inapoi", a spus Ioan Basea.

In zona aceea si daca treci cu barca te lovesti, dar cu vasul de croazieraNicolae Demetriade, director World Tour

Intrebat daca tragedia va avea un recul asupra cererii pentru croaziere, Basea a spus ca industria nu va fi afectata, "poate" doar compania italiana.

"Oricum efectul nu va fi semnificativ, in principal pentru ca este vorba de un incident izolat. Avem mai multe accidente aviatice decat maritime si tot zburam cu avionul", a declarat seful croaziere.net, care are rezervate pana acum circa 10-12 cabine pe vasele Costa Cruises in 2012, dintre care 2-3 cabine pe vasul Concordia.

De asemenea, Nicolae Demetriade, directorul agentiei de turism World Travel, care are in portofoliu alte linii de croaziera decat Costa Cruises, a spus ca tragedia ce a avut loc vineri este un eveniment punctual, ce se datoreaza unor "greseli inadmisibile".

"Cand spun greseli ma refer la capitanul vasului (arestat de autoritatile italiene -n.r) care a parasit vasul inainte ca toti pasagerii sa fie evacuati in siguranta si care in primul rand s-a apropiat foarte mult de tarm. In zona aia si daca treci cu barca te lovesti, dar cu vasul de croaziera", a explicat Demetriade.

La fel ca si Ioan Base, Demetriade a spus ca un astfel de eveniment poate avea loc si in alte domenii (aviatie, feroviar) si ca oamenii nu trebuie sa se gandeasca ca se va intampla din nou, mai ales date fiind circumstantele particulare ale naufragiului Concordia.

"La fel se putea intampla si cu un avion, cu o greseala de pilotaj. Ceea ce s-a intamplat nu este ceva uzual. Cred ca erau la vreo 50-60 de metri de tarm, intr-un loc cu totul nepermis. Intr-adevar nimeni nu are cartografiere exacta a locurilor cu formatiuni pietroase, dar ei au venit mult prea aproape. E chiar inexplicabil", a mentionat Demetriade.

Agentia World Travel are pana in prezent circa 500 de cabine rezervate pentru 2012, la fel ca si croaziere.net.

De asemenea, directorul de vanzari al Club de Croaziere a declarat ca in 2012 se asteapta la cel putin acelasi numar de clienti ca in 2011, respectiv 2.000.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 28 Ianuarie 2022, 11:06
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter