- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Desi le-au scazut afacerile pe final de an, agentiile de turism si-au protejat profiturile in 2008

26 Aug, 00:01 • elena.olteanu
Principalele agentii de turism de pe piata locala au inregistrat un profit in crestere anul trecut, in ciuda faptului ca vanzarile pachetelor turistice s-au diminuat in cea de-a doua parte a lui 2008.
Desi le-au scazut afacerile pe final de an, agentiile de turism si-au protejat profiturile in 2008

Happy Tour

, cea mai mare agentie din Romania, a inregistrat un profit de 7,4 mil. lei (2 mil. euro), in crestere cu circa 25% comparativ cu 2007 cand s-a inregistrat un profit net de 5,4 mil. lei (1,6 mil. euro), potrivit datelor publicate pe Ministerul Finantelor Publice.

Afacerile Happy Tour au fost in 2008 de 50 mil. euro, in crestere cu 7% comparativ cu 2007.

Eximtur, agentia care genereaza cele mai mari venituri din turismul intern, a realizat un profit net de circa 2 mil. lei (circa 550.000 euro) in 2008, in crestere cu circa 150% fata de 2007, cand profitabilitatea a atins 780.000 lei (circa 230.000 euro).

Afacerile Eximtur au fost de peste 148 mil. lei (aproximativ 40 mil. euro), in crestere cu 25% fata de 2007.

Marshal Turism, detinuta de omul de afaceri Ion Antonescu, a inregistrat un profit net in 2008 de 1,6 mil. lei (circa 440.000 euro), in crestere considerabila fata de 2007 cand profitul a fost de doar 9.500 lei (circa 3.000 euro).

Afacerile agentiei au fost de 101 mil. lei (27 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 26% fata de 2007.

Omul de afaceri Alin Burcea si-a publicat bilantul pe 2008 doar la o singura companie din portofoliu, Paralela 45 Turism, care indica un profit anul trecut de 2 mil. lei (560.000 euro), in crestere cu 5% fata de 2007.

Afacerile Paralela 45 Turism au fost in 2008 de aproximativ 70 mil. lei (circa 20 mil. euro). Burcea a estimat ca toate afacerile sale din turism s-au situat la circa 50 mil. euro in 2008.

Aerotravel Lufthansa City Center a raportat pe Ministerul Finantelor afaceri de circa 20 mil. lei (circa 5 mil. euro) in crestere cu circa 50% fata de 2007.

„Cifra raportata la Ministerul Finantelor Publice provine exclusiv din comisioanele incasate pe vanzarea pachetelor turistice”, au spus pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Aerotravel.

Profitul agentiei anul trecut a fost de 1,8 mil. lei (circa 500.000 euro) in crestere cu 137% fata de 2007.

Piata agentiilor de turism din Romania a fost estimata la finalul anului trecut la 800 mil. euro, iar scenariul optimist din acest an indica o stagnare.