- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Hotelierii bulgari merg pe profit zero de Paste, pentru a atrage romanii in vara

20 Feb, 00:03 • Redactia DailyBusiness
Statiunile din Bulgaria au demarat o campanie de promovare agresiva pe piata romaneasca, avand oferte cu tarife reduse pentru Paste sau 1 Mai, pentru a atrage astfel turistii si in sezonul estival.
Hotelierii bulgari merg pe profit zero de Paste, pentru a atrage romanii in vara

„Numarul romanilor din Bulgaria va fi de Paste cel putin la fel precum cel de anul trecut, pentru ca hotelierii au demarat o campanie puternica de promovare. In perioada Pastelui au tarife foarte mici, cu profit aproape zero, cu scopul de a atrage turistii si a promova statiunile de pe litoral pentru sezonul estival”, a precizat Corina Hinkov, directorul agentiei de turism Balkan Air Travel, pentru DailyBusiness.

Recent, reprezentantii statiunii Albena au precizat ca aproximativ 1.800 de turisti romani au rezervat camere de hotel pentru ocazia sarbatorilor de Paste.

„Campania de promovare a Bulgariei este agresiva, insa au fost anumite semnale negative vizavi de aceasta destinatie, asa ca nu vom mai fi martorii unei cresteri mari, ca in anii trecuti”, a precizat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Preturile medii pentru un hotel de 3-4 stele in Bulgaria sunt in jur de 120 euro pentru 3 nopti, dar exista si hoteluri de 5 stele la Nisipurile de aur cu pachete de 2 nopti la 275 euro.

„Spre deosebire de anii trecuti, in 2008 rezervarile pentru pachete in Bulgaria au inceput de la sfarsitul lui ianuarie, tocmai pentru ca bulgarii au creat un produs promotional foarte atragator cu reduceri ale pachetelor turistice”, a precizat Corina Hinkov.

In 2007, compania a inceput sa vanda pachete in Bulgaria incepand cu 27 martie.

Aproape 30.000 de romani au vizitat Bulgaria anul trecut. Potrivit autoritatilor bulgare, anul acesta se asteapta o crestere a numarului de vizitatori romani cu 30%.

30% din vizitatorii romani in Bulgaria fac turism de week-end

Circa 30% dintre romanii care pleaca in Bulgaria fac turism de week-end sau de shopping si nu pentru sejururi, a declarat Corina Hinkov de la Balkan Air Travel.

„Compararea litoralului roman cu cel bulgar este improprie, pentru ca in turism succesul unei regiuni se numara in numarul de innoptari mai degraba decat in numarul de sosiri, iar 30% din romani care merg in Bulgaria fac turism de week-end”, a precizat Corina Hinkov.

„Numarul turistilor romani care vor pleca in Bulgaria anul acesta cu ocazia sarbatorilor de Paste nu va urca foarte mult, e posibil chiar sa stagneze”, este de parere Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT, care crede ca se vor inregistra cresteri importante ale numarului de turisti romani in Grecia si Bulgaria, anul acesta.

Problemele intampinate de anumiti turisti in Bulgaria sunt o chestiune de interpretare, deoarece in orice destinatie exista anumite hoteluri cu probleme, spun specialistii.

„Exista o diferenta fundamentala intre partea de nord si cea de sud a litoralului bulgar. Nordul este foarte comercial, hotelurile au angajati romani sau vorbitori de romana, iau ca reper litoralul romanesc, asa ca tarifele cresc periodic. Sudul litoralului bulgar este intr-adevar mai indepartat de Romania, dar are conservate obiectivele istorice, iar aici este o atmosfera high-class”, este de parere Hinkov.