- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Hotelurile de lux renunta la stele pentru a-si reduce cheltuielile

25 Aug, 11:42 • Redactia DailyBusiness
Starwood Hotels & Resort, care detine brandurile hoteliere de lux St.Regis si W Hotels, a anuntat ca va permite unor hoteluri din lant sa reduca nivelul serviciilor pentru a reduce cheltuielile, decizie care automat determina si scaderea numarului de stele.
Hotelurile de lux renunta la stele pentru a-si reduce cheltuielile

Starwood nu este singurul grup hotelier care ia decizii de criza. Hilton si InterContinetal au redus deja numarul de stele in unele unitati, relateaza presa internatioanala.

Hilton a renuntat la clasificarea de 5 stele a hotelului Hilton Plaza din Viena. Oficialii companiei au declarat ca decizia a fost determinata de standardele diferite de clasificare din diferite tari.

InterContinental a hotarat de asemenea sa nu reinoiasca clasificarea de 5 stele a unitatii din capitala Austriei. Oficialii InterContinental nu au spus daca si alte hoteluri ale grupului vor mai renunta la stele.

„Pastrarea stelelor necesita investitii de capital enorme”, a spus Stephen Bollenbach, fostul director executiv al Hilton.

Opinia acestuia este sustinuta si de alti manageri din domeniu.

„Nu este ceva iesit din comun ca hotelurile sa decida ca nu are sens din punct de vedere financiar sa pastreze clasificarea de 5 stele si sa repozitioneze unitatile”, a comentat Mark Woodworth, presedintele PKF Hospitality Research.

„In urmatoarele 6 luni, este foarte posibil sa vedem proprietari de hoteluri de lux repozitionandu-se spre un nivel de pret mai redus”, a completat Woodworth.

Hotelurile de lux au incercat sa atraga clienti pe fondul recesiunii prin scaderea tarifelor, insa aceste reduceri au insemanat si renuntarea la unele facilitati, cum ar fi cadourile de bun venit, florile din camera sau serviciul de room service de 24 de ore.

Gradul de ocupare al hotelurilor de lux a coborat la 57% in S1, fata de 71% in aceeasi perioada a anului trecut, la nivel global, aceasta fiind cea mai mare scadere din industria hoteliera, potrivit unui studiu al companiei americane Smith Travel Research.