- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Mai multi pasageri la Otopeni. Cine ii transporta in oras?

20 Mar, 14:21 • valentin..nicolae
Aeroportul Henri Coanda (fostul Otopeni) va prelua, din 25 martie, traficul de pe Aurel Vlaicu (fostul Baneasa), astfel ca numarul de pasageri va creste cu 45%, potrivit Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti. Cum va fi gestionat fluxul de calatori?
Mai multi pasageri la Otopeni. Cine ii transporta in oras?

Henri Coanda este deservit in prezent doar de liniile RATB Express 780 si 783, dupa ce trenul care asigura legatura intre Otopeni si Gara de Nord a fost anulat din cauza conditiilor meteorologice.

Aeroportul Baneasa, fiind mai aproape de Bucuresti, era deservit de mai multe linii ale RATB. Aici pasagerii puteau evita calatoria cu taxiul spre oras apeland la mijloacele de transport in comun, numeroase datorita pozitiei aeroportului. Acestea asigurau legatura cu toate zonele Bucurestiului (de exemplu liniile 131, 335, 301, 205, etc) si functionau in regim normal (nu ca express).

„I-am rugat oficial pe cei de la RATB sa suplimenteze numarul de autobuze pana la aeroportul Otopeni, iar dansii mi-au spus ca vor aduce modificari daca vor observa o crestere a traficului”, a spus Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Acelasi raspuns din partea RATB a primit si DailyBusiness.ro.

„RATB  monitorizeaza circulatia pe liniile expres 780 si 783 si in situatia in care fluxul de calatori va creste, suntem pregatiti sa suplimentam numarul de autobuze de pe aceste linii”, au declarat reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti.

Prin urmare, cel putin momentan, cei de la RATB nu vor suplimenta mijloacele de transport intre Bucuresti si Otopeni.

„Probabil ca dupa doua zile vor vedea si dansii si vor suplimenta numarul de autobuze”, a spus Valentin Iordache.

Odata cu mutarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, traficul de pasageri va creste cu 45%.

„Ne asteptam ca la sfarsitul anului, aeroportul Henri Coanda sa raporteze un numar total de pasageri de 7,4 milioane”, a spus Valentin Iordache.

In 2011, aeroportul Otopeni a fost utilizat de circa 5 milioane de pasageri, in timp ce aeroportul Baneasa „a gazduit” 2,4 milioane de pasageri.

In ceea ce priveste trenul CFR Calatori, care asigura legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, acesta a fost anulat inca din ianuarie din cauza conditiilor meteorologice si a „utilizarii foarte scazute”. Totusi, trenul figureaza si acum ca posibilitate de transport din si spre oras pe site-ul aeroportului.

„Astept un raspuns de la CFR cu privire la reintroducerea trenului. Noi i-am intrebat cand va fi reluata ruta. Teoretic acest lucru trebuia sa se intample deja pana in data de 25 martie”, a spus reprezentantul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Reprezentantii CFR au spus ca anularea trenurilor a fost prelungita, deoarece „acest tip de serviciu
combinat tren/auto este reanalizat in vederea identificarii unor solutii pentru
corelarea cu traficul aerian si in final repozitionarea in conditii optime pe
piata de transport suburban”.
 
„In contextul transferului
activitatii companiilor de zbor low -cost de la Aeroportul International
Bucuresti Baneasa la Aeroportul International
Henri Coanda (Otopeni), au avut loc intalniri si discutii  privind reluarea experimentala a circulatiei trenurilor ‘Henri
Coanda Expres’
pentru a se putea face o evaluare a pietei si solicitarii lor,
urmand a se lua o decizie in aceasta privinta in urmatoarele zile”, au declarat reprezentantii CFR Calatori pentru DailyBusiness.ro.

Legatura feroviara dintre Bucuresti si Aeroportul Otopeni, utilizand linia ferata existenta, care duce spre Slobozia, a fost inaugurata in martie 2009. Singura investitie a constat in construirea unui peron. Initial, au fost inchiriate autocare cu aer conditionat, iar ulterior s-a trecut la utilizarea unor microbuze.Legatura dintre Punctul de Oprire Aeroport Halta si Henri Coanda era asigurata de un microbuz.

Revenind insa la alternativele de transport pentru pasagerii aeroportului Otopeni o alta solutie sunt taxiurile, insa aici intervine „batalia” dintre taximetristii cu licenta si cei independenti.”S-au dat peste 500 de licente pentru taxiuri cat sa acopere cererea. Daca va mai fi nevoie, vom mai da si alte licente”, a punctat Valentin Iordache.

Totusi desi exista aceste licente, taximetristii independenti – sau „piratii” cum mai sunt numiti, cer si pana la 50 de euro pentru o cursa intre aeroport si centrul Bucurestiului.De asemenea, si taxiurile acreditate depasesc uneori tariful de 3,5 lei per kilometru.

Pretul pentru doua calatorii pe liniile express 783 si 780 este de 7 lei, iar tariful pentru o calatorie cu trenul CFR Henri Coanda Express era anterior anularii de 8 lei.

De asemenea, liniile aeriene low-cost au anuntat ca intentioneaza sa isi modifice orarul de zbor dupa mutarea pe Otopeni, intrucat aici pot opera si pe timpul noptii. Pe aeroportul Baneasa programul de zbor este 06.00-22.00.