TURISM, NEW MEDIA

QR coduri in trotuare: Cum profita turismul de inovatiile tehnologice

03 februarie 2013, ora 10:01, autor(i): Raluca Abrihan   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
qr code rio.jpg
Odata cu evolutia tehnologica, si promovarea turistica a capatat o alta fata. Cum poti sa combini tehnologia cu traditia pentru a atrage turistii? Brazilia este una dintre tarile care au gasit raspunsul. Iata cum arata trotuarele care au incorporate in pavaje QR coduri.

Poate va intrebati la ce folosesc aceste QR coduri construite in trotuare?

E simplu. Trecatorii le scaneaza cu telefonul mobil sau cu tableta, iar prin intermediul unei aplicatii sunt directionati apoi catre un site ce furnizeaza informatii de interes turistic, cum ar fi harti din zona respectiva.

Aplicatia este disponibila atat pentru iPhone, iPad, cat si pentru Android, iar informatiile primite sunt in trei limbi: Portugheza, Spaniola si Engleza.

In prezent, doua astfe de coduri au fost construite in trotuarele din apropierea plajei Ipanema din Rio de Janeiro, iar autoritatile isi propun ca in cel mai scurt timp sa creasca numarul lor la 30. Ele vor fi incorporate in pavajele din zona plajelor si a locurilor istorice, astfel incat sa le permita celor aproximativ 2 milioane turisti straini care viziteaza anual Rio de Janeiro sa afle cat mai multe despre oras in timp ce fac o plimbare.





Desigur, aceasta este doar un exemplu al modurilor in care industria turistica a inceput sa utilizeze QR codurile pentru a face zonele turistice si serviciile mult mai "tech-friendly".

Industria turismului in secolul 21

Dupa cum probabil ati observat deja, aceste QR coduri se gasesc in foarte multe hoteluri, in aeroporturi, pe panourile cu informatii turistice. Ele au menirea de a promova diverse zone sau servicii, intr-un mod cat mai creativ.

Hotel de Londres din San Sebastian, Spania, hotelurile Signature din Arabia Saudita sau HTEL Serviced Apartments din Amsterdam sunt exemplele pe care le da BBC din randul hoteluirlor care au implementat acest sistem. Aici se gasesc afisate QR coduri de la receptie, in lifturi pana la cardurile de acces in camere.

Scopul codurilor bidimensionale este acela de a le furniza turistilor informatii legate de hotel, zona, restaurante sau posibilele activitati pe care le pot avea in timpul vacantei.

Un alt exemplu este cel al companiei de transport CityJet care au transformat nebunia QR codurilor intr-un concurs. 

Organizatorii au ascuns 18 astfel de coduri in mai multe aeroporturi in care opereaza compania, precum London City, Milano-Linate sau Paris-Orly, si i-au incurajat pe calatori sa le gaseasca si sa le scaneze, operatorul punand la bataie diverse premii.

Insa, Taiwanul se afla in frumtea tuturor.



La inceputul lunii decembrie peste 1.300 de localnici din Taipei s-au adunat in jurul primariei capitalei pentru a forma cel mai mare QR code din lume. Scopul acestei actiuni a fost acela de a promova potentialul turistic al tarii si de a indemna lumea sa intre pe site-ul turistic al Taivanului.




In ciuda tuturor acestor modalitati inovatoarea de utilizare a QR codurilor inca nu exista certitudinea ca ele au prins cu adevarat in randul populatiei. Exista posibilitatea ca majoritatea turistilor sa nu aiba idee ce sunt acestea si ce ar trebui sa faca cu ele.


Totusi, la nivel global sunt 380 de milioane de oameni care folosesc QR codul (quick response code).

Japonezii sunt cei mai familiarizati cu aceasta aplicatie. Astfel, in Japnia 60% dintre cei care au telefoane mobile folosesc QR codul, pe cand in Europa rata per total este de 14%, conform unui studio TNS Global.

In Romania, acestea sunt foarte putin cunoscute, in conditiile in care doar 1% dintre utilizatorii de telefonie mobile folosesc aceasta aplicatia. 

Codurile bidimensionale sunt o varietate complexa a conoscutelor coduri de bare pe care le intalnim pe toate produsele. Spre desebire de codurile de bare care sunt unidimensionale, informatia este stocata doar orizontal, cele bidimensionale permit stocarea unei varietati si cantitati mult mai mari de date, precum simblurile sau linkurile.

Decodarea se face prin intermediul telefonului mobil, pe care trebuie sa ai instalata o aplicatie care te va ajuta sa scanezi codul.

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Daniel Botea a spus:
04/02/2013 21:00
Buna ideea cu codurile QR in turism, iar exemplele sunt concludente. Poate ar fi o idee si mai buna sa faceti un update la articol, in care sa spuneti si despre folosirea codurilor QR in Romania.
Aveti mai jos link-ul colegilor nostri de blogosfera din Vrancea: http://www.staupenet.ro/de-la-o-discutie-despre-qr-la-un-proiect-genial-in-vrancea.html

Cum vi se pare initiativa?
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 19 August 2019, 20:21
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter