Atunci când ne referim la vacanțe de peste 5 zile, România conduce detașat în clasamentul preferințelor românilor, arată primul val al studiului cantitativ „Traveler’s Persona Study”, realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2019.
Astfel, “România este preferată de 41% dintre
românii din mediul urban, pe locul al doilea situându-se Grecia, cu doar 16%,
în timp ce poziția a treia este ocupată de Bulgaria și Italia, ambele cu 12%”,
afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Majoritatea
celor care pleacă în vacanță în sezonul cald, pentru mai mult de 5 zile (74%),
o fac pentru a se relaxa la plajă sau la piscină.
Atunci când
planifică o astfel de vacanță, românii se informează în primul rând de la
membrii familiei sau de la prieteni (56%).
Site-urile agențiilor de turism
reprezintă o sursă de informare pentru 5 din 10 turiști, iar social media
pentru 4 din 10. Majoritatea călătoresc cu mașina persoanală (52%), se cazează
la hotel (45%), fără a achiziționa servicii de masă (39%). Cei mai mulți
turiști aparținând acestei categorii sunt reprezentați de cupluri (46%) și
familii cu copii (30%).
Roma, Paris și Viena – principalele opțiuni pentru
city break-uri
Analizând de
această dată categoria city break-urilor externe, Roma reprezintă alegerea a
18% dintre românii care au fost plecați într-o astfel de mini-vacanță în ultima
jumătate de an. Parisul este preferat de 11% dintre aceștia, iar Viena de 6%.
Un
procent de 33% pleacă în city break-uri de 2 ori pe an,
28% o dată pe an și 26% o dată la fiecare 2-3 luni. 6 din 10 români care pleacă
în city break-uri călătoresc împreună cu partenerul și aleg călătoria cu
avionul. Important de menționat este ca 5 din 10 se cazează la hotel, 4 din 10
optând pentru varianta cazare cu mic dejun.
Constanța, Brasov și Cluj-Napoca – cele mai căutate
destinații de week-end
Dacă marea
(Constanța, 11%) și muntele (Brașov, 10%) reprezentau până de curând cele mai
la îndemână variante de petrecere a finalului de săptămână, constatăm o orientare
a turistului de weekend către Cluj-Napoca. Odată cu festivalurile de muzică și
dezvoltarea înregistrată la nivel de start-ups & innovation, orașul din inima
Transilvaniei atrage din ce în ce mai mulți vizitatori, 6% optând să exploreze
și să descopere acest oraș efervescent.
Informațiile sunt parte al primului val al studiului „Traveler’s
Persona Study”, realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2019.
Universul cercetării a fost reprezentat de persoane +18 ani, rezidente în
mediul urban, utilizatoare de internet, care au plecat în
cel puțin o vacanță în ultimele 6 luni.
Volumul eșantionului a fost de 1083 de respondenți. Aceștia au fost selectați
din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți,
chestionarul fiind administrat online.
TURISM
Romania conduce detasat in clasamentul preferintelor romanilor pentru vacanta
05 decembrie 2019, ora 13:01
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din TURISM
12 mai 2022, ora 16:28 in Turism |
65 vizualizari |
0 comentarii
12 aprilie 2022, ora 15:44 in |
71 vizualizari |
0 comentarii
21 decembrie 2021, ora 18:41 in |
77 vizualizari |
0 comentarii
14 septembrie 2021, ora 15:12 in |
116 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Asigurarile si vignetele sunt cele mai achizitionate servicii financiare online din ultimele 6 luni
- Destinatia exotica unde puteti gasi de la testoase, pasari flamingo si soimi pana la pinguini
- Roma, cea mai cautata destinatie turistica de catre romani pentru Valentine's Day
- Cea mai vizitata destinatie turistica din lume se afla la 450 de kilometri de Bucuresti
- Mega-plan dupa mega-tragedie: Cum vrea Guvernul sa promoveze Romania ca destinatie turistica sigura
Ultima ora