TURISM

Romania, printre primele destinatii din lume pentru turismul de aventura

03 august 2011, ora 00:03, autor(i): Cristina Mihai   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Foto: Valentin Gros
Foto: Valentin Gros
Romania a reusit sa se claseze pe locul 9 intr-un index al potentialului turismului de aventura care analizeaza peste 160 de tari si teritorii emergente, arata un studiu efectuat de Universitatea George Washington in parteneriat cu Adventure Travel Trade Association (ATTA) si Vital Wave Consulting si facut public saptamana trecuta.
Indexul ia in calcul doua categorii, tari dezvoltate si tari aflate in dezvoltare. Romania este inclusa in cea de-a doua categorie, unde este analizata alaturi de alte peste 160 de destinatii globale.

In clasamentul pe 2010, Romania a reusit sa ocupe locul 9, intrand astfel in top 10, dupa ce in 2009 a fost pe locul 11, iar in 2008 pe 21.

Indexul realizat de universitatea americana ia in calcul nu atat popularitatea actuala a destinatiilor, desi in unele cazuri aceasta coincide cu scorul, cat potentialul de dezvoltare si caracteristicele acestui segment de turism, bazat pe iesirile in natura sau pe explorarea diferitelor culturi.



Printre criteriile luate in calcul pentru a da un punctaj tarilor analizate se numara dezvoltarea sustenabila, siguranta destinatiei, resursele naturale, resursele necesare activitatilor de aventura, sau infrastructura si resurse culturale.

In 2010, primele trei locuri in categoria tarilor in curs de dezvoltare au fost ocupate de Israel, Slovacia si Chile. Estonia si Republica Ceha completeaza top 5. La categoria tarilor dezvoltate, Elvetia, Islanda si Noua Zeelanda au ocupat primele trei locuri.

Oficialii Organizatiei Mondiale a Turismului au spus anterior ca Romania si-ar putea dubla numarul de turisti straini in urmatorii 2-3 ani, de la 1,3 milioane in prezent, daca va continua sa se concentreze pe promovarea muntelui, a Deltei, a manastirilor si a vietii la tara.

Romania a urcat in acest an trei pozitii, pana pe locul 63, si intr-un top privind competitivitatea in turism realizat de World Economic Forum (WEF), care include 139 de tari, dar este ultima din Uniunea Europeana. Clasamentul este condus de Elvetia, Germania si Franta, urmate de Austria, Suedia, Marea Britanie, Statele Unite, Canada, Spania si Singapore.

Planul de marketing al turismului romanesc prevede chiar promovarea destinatiilor naturale si culturale pe plan extern.

"Cele mai mari sanse ale Romaniei pe piata globala se axeaza pe zona de wild si rezervatii naturale. Delta Dunarii poate fi o destinatie cheie a Romaniei, dar numai daca vor fi facute investitii mari in infrastructura, structurate pe 2-3 ani", au declarat la inceputul acestui an reprezentantii Horwath Tourism, Hotel & Leisure, compania care a realizat planul de marketing al turismului romanesc.

Compania a identificat 6 produse cheie pentru Romania. Pe langa categoria de wild si rezervatii naturale se vizeaza si ideea de geografie si natura. "Din ceea ce am vazut, nu exista pentru Romania o alternativa mai buna decat promovarea Carpatilor, iar orientarea brandului de tara pe aceasta idee face mai usoara politica de marketing", au spus autorii planului de marketing. Dar si in acest caz intervine, deja mult discutata problema a infrastructurii.

O alta propunere din planul de marketing se refera la zona de vacante scurte in orase, un produs care "poate aduce cresteri", in conceptia autorilor planului.

Circuitele sunt un alt domeniu in care Romania trebuie sa aduca produse interesante pe piata. Autorii planului de marketing considera ca Romania poate fi una din cele mai importante 10 destinatii europene pe acest segment. Dar si aici avem o problema: drumurile. Planul de marketing da o alternativa masinii personale sau autocarului, si anume zborul cu avionul.

Alte produse cheie sunt vacantele la tara, zona de wellness, pachetele de vacanta axate pe aventura. Oficialii Ministerului Turismului admit ca in zona de balneo din Romania sunt mari probleme, multe din statiuni fiind in paragina. Acestia au precizat insa ca au schitat deja anumite facilitati pe care guvernul le-ar putea oferi investitorilor din aceste zone.

In plus, ministerul sustine ca in paralel cu promovarea turistica, vor fi efectuate si investitii in zonele de interes, pentru imbunatatirea infrastructurii.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Alex Suciu a spus:
03/08/2011 10:51
Interesant! Cred ca totusi am am ajuns atat de sus in acest top pentru ca viata de zi cu zi in Romania a devenit o adevarata aventura :)
 
Cristian Bomboe a spus:
03/08/2011 15:07
Nu stiu de ce articolul mi se pare cunoscut. Mai tot ce este scris acolo este bine cunoscut. Singura deosebire este ca acum aflam cateva cuvinte noi romanesti ... wild, brand, wellness. Nu stiam noi ce minuni ascund Carpatii? Nu stiam noi despre vacantele in natura? Nu stiam noi despre aventura? Nu stiam noi despre circuite?
Infrastructura ... autostrazi ... parca am auzit nu cu prea multi ani in urma ca n-avem nevoie de asa ceva. Dar un plan de dezvoltare a turismului in Romania conceput de Horwath Tourism, Hotel & Leisure si care contine mult mai putin decat ce stim noi Romanii despre Romania si ce are ea de oferit merita o plata grasa de la buget. Si pe asta o stim. Deci nimic nou. Daca Romania ar fi o tara normala (ma refer la administrare) n-ar fi avut nevoie nici de promovare, nici de semne banale care au costat averi, nici de planuri care cu continut mai mult decat cunoscut care vor costa alte averi.
Si sa nu uitam ca promovarea Romaniei o face Romania insasi.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 01 Decembrie 2020, 02:00
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter