TURISM

Romanul, nascut calator. "N-are bani de casa si masina, dar merge in vacanta ca altfel o ia razna"

12 ianuarie 2012, ora 00:06, autor(i): Roxana Sasu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
poza.jpg
Numarul romanilor care si-au petrecut vacantele in strainatate a crescut in 2011 cu 25-30%, destinatiile favorite fiind Grecia, Turcia, Bulgaria si Spania, potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Vacanta ramane, astfel, ultimul "lux" privit ca o necesitate.


In primele 11 luni ale anului trecut, plecarile romanilor in strainatate, inregistrate la punctele de frontiera, au crescut cu 0,5%, totalizand 10,2 milioane, potrivit Institutului National de Statistica (INS).

"Azi romanii nu isi permit sa dea banii pe case sau masini, dar se duc totusi in vacanta, pentru ca nu ai cum altfel, o iei razna daca nu te mai recreezi deloc", a spus Alin Burcea, seful agentiei Paralela 45.

Potrivit acestuia, in 2012, numarul romanilor care vor pleca in strainatate va continua sa creasca, insa nu spectaculos. "Cam 5% din populatie pleaca in vacanta in afara . Nu cred ca se va scadea sub acest procent, ba chiar va creste numarul, dar nu spectaculos, poate cu 10-15%", a spus Burcea.



El a confirma faptul ca Turcia, Grecia, Bulgaria si Spania au ramas preferatele romanilor cand vine vorba de vacanta de vara.

"In 2012 nu vom avea schimbari in ceea ce priveste preferintele clientilor. Antalya, de exemplu, este in mintea romanilor un fel de Mamaia 2. Nici nu zici ca mai pleci in afara cand te duci in Antalya. Totusi, in 2012 va creste Spania, ca destinatie, din cauza a ceea ce se intampla in tarile arabe. Cineva trebuie sa castige!", a spus Burcea.

De asemenea, seful Paralela 45 a spus ca anul trecut vanzarile pe insulele grecesti au crescut de doua ori, in special pe Creta si Rhodos, o data din cauza situatiei de pe continent, si in al doilea rand din cauza incertitudinilor din lumea araba.

"Grecii s-au trezit putin, nu mai stau cu nasul pe sus! Au facut pachete speciale, au mai coborat preturile, si asta plus scaderea Tunisiei, de exemplu, au dus la cresterea numarului de turisti romani pe insulele grecesti. Oricum, eu in iunie am fost in Grecia si nu se intampla nimic pe strazi. Nu e cum vedem noi la televizor", a explicat Burcea.

Pe de alta parte, el a spus ca odata cu cresterea numarului de romani care pleaca in vacante in strainatate, a urcat si numarul celor care pleaca pe cont propriu.

"De exemplu, in Austria, cam 90% din romani pleaca singuri, e usor sa faci o rezervare online, sa iti gasesti acolo o vila sau pensiune si sa pleci pur si simplu. Cresterea individualilor este o tendinta a anului ce urmeaza. Tocmai de aceea trebuie sa venim (noi, tour-operatorii) cu sisteme de rezervari online, cu modalitati de plata online", a mentionat Burcea.

Cum au mers vanzarile de Revelion? "Au crescut cam cu 10-15%. Austria nu mai e de mult un trend, pentru ca acolo se merge pe online. Dar s-a vandut Bulgaria, pentru ca e aproape si are partii, s-au vandut Italia si Slovenia pentru ski, si a mers si Dubaiul, unde am avut 4 avioane", a spus seful Paralela 45.

Trebuie sa ne rugam pentru sanatatea agentiilor mici, pentru ca noi, tour-operatorii, vindem prin ele 

Contextul macroeconomic din ultimii trei ani a dus treptat la disparitia agentiilor mici de turism de pe piata locala, lucru care nu este neaparat prielnic pentru marii tour-operatori. "Relatia de respect pe care o ai cu agentiile mici este exact chintesenta business-ului unui tour-operator", a spus Alin Burcea.

In opinia sa, disparitia agentiilor mici de pe piata ar trebui sa ii ingrijoreze pe tour-operatorii locali. De ce? "Pentru ca noi vindem prin ele. Practic, prin agentiile mici ne umplem autocarele si avioanele", a spus Burcea.

In prezent Paralela 45 numara 35 de unitati in toata tara, dintre care sase au fost deschise anul trecut, in urma unei investitii de 75.000 de euro.

Anul trecut, potrivit lui Burcea, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 15% fata de 2010, cand s-a cifrat la 47 milioane de lei.

"Pe vanzari, anul 2011 a fost la nivelul anului 2008, doar ca trebuie sa tinem cont ca au scazut comisioanele", a punctat Burcea.

"In 2012, trebuie sa fim precauti cu tot ce inseamna cheltuieli. Anul trecut am deschis 6 agentii proprii si una prin franciza. Anul asta nu m-as mai incumeta la asa ceva, dat fiind contextul macroeconomic. La fel, in 2011 am trimis oamenii in mai multe info-trip-uri pentru a-i forma. Nu cred ca voi mai face asa si anul asta", a spus Burcea.

Printre principalii concurenti ai Paralela 45 pe piata locala se numara Eximtur, J'Info Tours, Christian Tour si Perfect Tour.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 28 Ianuarie 2022, 10:09
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter