- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Seful Happy Tour: Am vandut pentru ca agentia sa nu ramana afacere de familie (Update)

13 Dec, 14:35 • Redactia DailyBusiness
Tranzactionarea unei parti din actiunile celei mai mari agentii de turism romanesti, Happy Tour, catre fondul de investitii spaniol GED a avut la baza dorinta proprietarului de a dezvolta un business mai puternic, care sa poata sa faca fata concurentei tot mai mari de pe piata.
Seful Happy Tour: Am vandut pentru ca agentia sa nu ramana afacere de familie (Update)

„Nu am vrut ca Happy Tour sa ramana o afacere de familie, iar investitiile GED vor permite dezvoltarea agentiei”, a declarat, pentru DailyBusiness, Nicolae Demetriade, directorul general Happy Tour.

Demetriade a precizat ca estimeaza o crestere de 20% a cifrei de afaceri in 2008, explicand ca desi agentia „este la distanta fata de celelalte agentii de turism ca cifra de afaceri”, investitiile sunt necesare pentru o crestere puternica in perioada urmatoare.

Happy Tour este lider de piata de cinci ani, ca valoare a cifrei de afaceri, si are in portofoliul de clienti principalele corporatii prezente in Romania, iar pentru 2007 agentia estimeaza o valoare a vanzarilor de peste 45 milioane euro. Previziunile indica o crestere anuala de peste 20% anul acesta, datorata in mare parte cresterii semnificative a cererii pentru acest tip de servicii.

Fondul de investitii spaniol GED Eastern Fund II, care activeaza in regiunea Europei de sud-est, a anuntat joi ca a preluat actiuni in cadrul Happy Tour.

Companiile nu au precizat daca este vorba de un pachet minoritar sau majoritar, si nici la ce valoare s-a ridicat tranzactia.

Aceasta este prima intrare a unui fond de investitii in actionariatul unei agentii de turism din Romania.

GED va incorpora in structura actuala de conducere a companiei si alti experti din sector, iar fondatorii vor ramane parte integranta a companiei

Printre clientii Happy Tour se numara Coca-Cola, Metro, Petrom sau Rompetrol. In portofoliul serviciilor oferite de catre companie se regaseste ticketingul si organizarea oricarui tip de evenimente, conferinte, congrese, „team buildings”, precum si pachete de vacanta sau alte servicii de turism.

„Fondul de investitii GED a pariat pe acest sector datorita cresterii explozive din ultimii ani. In acest moment, cresterea economiei romanesti atrage in tara multe companii multinationale in paralel cu dezvoltarea companiilor nationale. Toate aceste companii se confrunta tot mai mult cu necesitatea gestionarii cerintelor de turism, din ce in ce mai sofisticate”, a declarat Robert Luke, director general GED.

Tranzactia a fost coordonata din punct de vedere juridic de Cabinetul de Avocatura Irina Anghel, care a colaborat cu societatea de avocatura Lina & Guia pe probleme de concurenta si due diligence legal. Auditul financiar si fiscal a fost realizat de BDO Conti Audit.

GED este una dintre cele mai importante companii de management al fondurilor private de investitii, care activeaza in segmentul „middle market”. Grupul administreaza fonduri de investitii cu un volum total cumulat de peste 300 milioane de euro prin diferite vehicule: GED Eastern Fund II, GED Iberian Fund I, GED Sur si, cel mai recent, GED Real Estate Investments.

Principalele zone de investitie in care compania opereaza sunt Peninsula Iberica si Sud-Estul Europei.

GED este, de asemenea, una dintre cele mai importante companii de management al fondurilor de investitii de capital privat din Sud-Estul Europei, inca de la fondarea ei in 1996. GED administreaza fondul de Private Equity GED Eastern Fund II la nivel regional. Primul fond de investitii din Europa de Sud-Est a obtinut rezultate excelente, multiplicand investitia de 2,5 ori si inregistrand un IRR brut de 25% in dolari.

Al doilea fond din regiune, GED Eastern Fund II, cu resurse in valoare de 150 milioane de euro, a fost fondat in aprilie 2005 si a desfasurat deja 4 investitii in Romania, Rosegur (fostul Dragon Star Guard) in joint venture cu Prosegur, Romanian Real Estate Parteners, un joint venture cu Warburg Pincus, Dasimpex KHAN, o concentrare de 4 lanturi de retail in domeniul telefoniei mobile si compania de produse lactate Fama.

In Peninsula Iberica, GED administreaza 150 de milioane de euro prin intermediul fondurilor GED Iberian Fund I si GED Sur. Fondul GED Iberian Fund a investit in 10 companii, printre care se numara Corporacion Dermoestetica, Rioglass (sticla), Azulev (ceramica) si Nekar-ICESA grup de companii de ambalare si tiparire. In privinta GED Sur, acesta a fost recent creat si are ca obiectiv desfasurarea a 2 operatiuni pana la sfarsitul anului 2007.

Politica de investitii a grupului se concentreaza pe companii cu un potential mare de expansiune si pe achizitionarea companiilor de catre manageri, prin care GED ofera finantare, expertiza si o retea larga de contacte nationale si international.