TURISM, LIFESTYLE

Top 10 cele mai bune orase din lume pentru biciclisti

18 iulie 2009, ora 00:01, autor(i): Ileana Ionescu   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
copenhagen_medie.jpg
"Cand plec pentru pauza de pranz, cu bicicleta ma misc de doua ori mai repede si parcarea este de doua ori mai usoara", spune un american citat de revista Travel+Leisure. Publicatia a realizat un top al celor mai bune orase pentru biciclisti, pe primul loc clasandu-se Copenhaga (foto).
In capitala Danemarcei, 36% din persoanele care merg zilnic la serviciu sau la scoala folosesc bicicleta. Copenhaga are circa 290 de kilometri de trasee pentru biciclisti, inclusiv indicatoare si parcari special amenajate.

Sistemul danez presupune si o varianta publica, gratuita, similara cu felul in care se "imprumuta" carucioarele de la hipermarket. Practic, poti lua bicicleta de la o statie speciala, prin inserarea unei monezi care este returnata doar daca bicicleta este adusa la finalul cursei intr-o statie similara.

Portland, SUA se afla pe locul doi in topul celor mai bune orase din lume pentru biciclisti. Portland este cel mai populat oras al statului Maine, SUA.



Centrul orasului Munchen (locul 3) se va traversa mai rapid cu o bicicleta decat cu orice alt mijloc de transport. In oras se gasesc multe culoare, semnale de trafic si sute de kilometri de rute marcate special pentru biciclisti.

Si Montreal, Quebec, care ocupa locul 4 in clasament, cuprinde sute de kilometri de rute si culoare speciale pentru biciclisti.

Perth, Australia, este cunoscut ca avand una din cele mai extinse si avansate retele pentru biciclisti din lume, care faciliteaza foarte mult conexiunea dintre cartierele marginase si centrul orasului.

Amsterdam, ca si Copenhaga, vecinul sau nordic din Europa, se poate lauda cu faptul ca peste 40% din populatia sa activa foloseste ca mijloc de transport bicicleta. In ultimul timp, scaderea limitei de viteza pentru masini, noi rute, semnale specifice si parcari subterane pentru biciclisti, au determinat tot mai multe persoane din Amsterdam sa vada avantajos acest mijloc de transport.
Seattle, locul 7 in top, are in plan un program de dezvoltare ambitios pentru infrastructura biciclistilor si stimularea locuitorilor la folosirea cat mai des a acestui mijloc de transport. Rezultatele programului se vor vedea in 730 de kilometri de trasee pentru biciclisti, adica 95% din rezidentii Seattle vor fi la doar cateva sute de metri de un culoar pentru biciclisti.

Paris este bineinteles centru media, al artei, modei si business-ului, insa nu in ultimul rand orasul cu cel mai mare sistem de inchiriere al bicicletelor. Un exemplu ar fi programul Velib, lansat in 2007, care ofera peste 20.000 de biciclete spre inchiriere, pentru mai putin de 1,5 dolari pe ora.

Pe penultimul loc se plaseaza Minneapolis, SUA

Sistemul de culoare pentru biciclistii din Bogota este cel mai extins de pe continentul sud-american, cu sute de kilometri de benzi pentru biciclisti, care leaga centrele comerciale, centrele de educatie, cu cele mai populate zone rezidentiale.

Chiar daca Romania nu ar avea nici cele mai mici sanse sa fie inclusa in acest top, totusi si aici apar semne din partea unor asociatii "verzi" care incearca sa promoveze un stil de viata mai sanatos.

Gradul de poluare a aerului din Bucuresti depaseste valorile admise, principalele probleme fiind determinate de salubrizarea defectuoasa a orasului si traficul auto intens.

Cititi si Inchirierile de biciclete, o afacere cu tot mai multi competitori
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
G. Mihai a spus:
19/07/2009 23:12
In Bucuresti s-au facut niste piste pt biciclete fara cap si fara coada, fara o viziune clara asupra unor trasee sau circuite coerente. De asemnea in unele locuri au ocupat complet trotuarul existand permanent pericolul unor coliziuni intre cetateni si biciclisti. Mai mult dupa ce dl Videanu le-a inaugurat cu mare fala, au ramas complet neintretinute si dupa numai o iarna sau dus toate marcajele iar benzile fosforescente sau dezlipit si flutura jalnic in bataia vantului. Probabil ca la fel cu borduriada si alte smecherii din domeniul "amenajarii" spatiilor publice si acest proiect al pistelor de biciclete nu este intersant decat atunci cand este in stare sa produca puncte in sondaje si alte tipuri de "beneficii" atat de comune atunci cand vorbim de bani publici in Romania.
 
Iulia Gus a spus:
23/07/2009 14:39
Obisnuiam sa fac diverse sporturi extreme... acum ma concentrez doar pe unul: mersul la lucru cu bicicleta!
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 25 Noiembrie 2020, 04:25
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter