Scenariul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană va genera probleme de planificare și organizare directorilor executivi din industria ospitalităţii. Marea Britanie rămâne în continuare una dintre cele mai vizitate ţări din lume, Londra ocupând locul al doilea la nivel global ca destinaţie turistică preferată, arată raportul EY Global hospitality insights.
Brexitul
va afecta pe termen scurt și mediu perspectivele din sectorul
ospitalităţii şi de agrement.
Deprecierea
valutară împinge în sus inflaţia care, combinată cu creşterile
salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri
asupra veniturilor reale din gospodării.
Â
Deși
Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali și a atras
după sine incertitudine în ceea ce privește viitoarele investiții
în Marea Britanie, există multe semne pozitive. Anglia deține un
precendent puternic în ceea ce privește investițiile străine
directe, care au înregistrat o creștere constantă începând cu
2013. Acestea au crescut de la aproximativ 800 de proiecte în 2013
la 1000 de proiecte în 2015.
La nivel european, numărul proiectelor
de investiții a crescut de la 3000 în 2013 la 4000 în 2015. Acest
fapt se datorează cotei impozitului pe profit din Marea Britanie
(20%), printre cele mai mici din lume, care se estimează că va
scădea până la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investițiile
străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de
Brexit.
Investiții
record făcute de China
Investitorii
chinezi și-au crescut activitatea externă în 2016, mai ales din
cauza devalorizării yenului, cu aproape 10%, începând cu luna
august 2015. Investițiile, care au avut loc în cea mai mare parte
în SUA și Europa, au atins valoarea de 9,4 miliarde USD, în
noiembrie 2016. Principalele zone-țintă pentru investiții au fost
Manhattan, Londra, San Francisco și Chicago.
Lipsa
oportunităților de investiții locale, anticiparea unei
devalorizări continue a yenului și dorința de a construi un brand
global pentru activele hoteliere îi va determina pe investitorii
chinezi să investească și mai mult în piața de hoteluri în
2017.
Evoluţia
analizei inteligente a datelor în industria globală de ospitalitate
Analiza
inteligentă a datelor transformă modul în care firmele de top din
domeniul ospitalităţii fac afaceri, pe măsură ce folosesc tot mai
mult volume mari de date şi tehnici avansate de analiză. În cadrul
acestei evoluţii dinamice, instrumentele de analiză inteligentă a
datelor sunt folosite la măsurarea şi îmbunătăţirea
performanţelor de afaceri, cu un plus de concentrare pe creşterea
veniturilor, pe managementul relaţiei cu clienţii şi creşterea
satisfacţiei oaspeţilor.
Analiza
inteligentă a datelor transformă, de asemenea, modul în care
companiile din domeniul ospitalităţii abordează tranzacţiile
financiare, inclusiv modul în care identifică tendințele din
piață, acordă asistenţa în identificarea ţintelor şi în
îmbunătățirea abordării legate de evaluarea unei tranzacţii.
ÃŽn
cadrul departamentelor de gestionare a veniturilor, companiile pot
fructifica acum date provenite dintr-o multitudine de surse,
incluzând comportamente de căutare online, trafic aerian, vânzări
ale competiţiei şi rezervări viitoare pentru o mai bună
previzionare a cererii şi o optimizare a tarifării.
Factorii
disruptivi din domeniul imobiliar şi al ospitalităţii
Economia
activată de universul digital este un exemplu de factor disruptiv
sectorial. Compania Airbnb, dezvoltatoare de platforme digitale, a
intrat în industria ospitalităţii fără a deţine vreun hotel şi
a devenit o nouă forţă competitivă, determinând firmele
tradiţionale din domeniul hotelier să-şi reexamineze modelele de
afaceri şi amprentele fizice. Privind înainte, valoarea companiilor
din industria ospitalităţii se va regăsi din ce în ce mai mult în
inovaţia digitală.
Securitatea
cibernetică: Pregătirea şi răspunsul la amenințările
cibernetice
Odată
cu creșterea numărului de infracțiuni, cibersecuritatea rămâne o
problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalităţii,
de la nivel global. În pofida măsurilor preventive, companiile
hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă
vulnerabile la breşe de securitate. O astfel de breşă costă
companiile hoteliere, în medie, 4 milioane USD, iar astfel de breşe
rămân o ameninţare serioasă la adresa industriei hoteliere
globale. Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un
atac, să diagnosticheze corect cauzele şi să minimizeze daunele
financiare şi pe cele legate de reputaţie.
Â
Robotic
process automation (RPA): Progrese în tehnologie
ÃŽn
calitate de "angajat virtual", un robot accesează şi
manipulează alte aplicaţii prin intermediul interfeţelor lui de
utilizator, fapt care îi permite să automatizeze sarcini
repetitive, de mare volum, și să genereze un număr mai mic de
erori.
Â
Având
în vedere multiplele beneficii ale RPA, este de așteptat ca tot mai
multe companii hoteliere să adopte această tehnologie. RPA oferă
companiilor oportunitatea de a-ÅŸi eficientiza procesele de business,
de a deveni mai fiabile ÅŸi mai eficiente din punct de vedere al
costurilor. Însă, ca să beneficieze complet de pe urma unei
asemenea oportunităţi, ele trebuie să înţeleagă cum să
planifice şi să adopte tehnologia.
Economia
colaborativă (sharing economy) 2.0: următorul capitol
Ca
răspuns la creşterea cazărilor de tip peer-to-peer, hotelurile
tradiţionale adoptă diferite strategii de atragere a călătorilor
încântaţi de uşurinţa rezervărilor online şi de experienţa
oferită de închirierea de locuinţe pentru sejururi. De exemplu,
unele branduri hoteliere mari îşi intensifică ofertele cu
componentă tehnologică pentru clienţi, cum ar fi platformele
mobile şi social media – pentru rezervări, check-in, chei mobile
de acces în camere, plăţi şi in-room service.
TURISM
Turismul dupa Brexit - cum afecteaza schimbarile economice si digitale industria ospitalitatii in 2017
14 martie 2017, ora 18:27
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din TURISM
24 august 2020, ora 14:26 in Turism |
57 vizualizari |
0 comentarii
20 iulie 2020, ora 14:54 in |
77 vizualizari |
0 comentarii
15 iulie 2020, ora 16:54 in |
42 vizualizari |
0 comentarii
17 iunie 2020, ora 16:33 in |
34 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Temsa va livra autobuze electrice la Buzau
- Grupul Zentiva raporteaza productie record in cele doua fabrici din Romania, pe fondul pandemiei
- Investiții de 1 miliard de euro în proiecte de locuințe middle & upper class în București
- PENNY deschide un nou magazin in judetul Suceava
- One United Properties obține o finanțare de 50 de milioane de euro de la Black Sea Trade and Development Bank