- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Udrea: “Dunarea va avea un brand turistic propriu”

28 Sep, 14:43 • Redactia DailyBusiness
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a propus in cadrul Strategiei Dunarii, un proiect european in care atributiile Romaniei vizeaza printre altele turismul si cultura, ca Dunarea sa aiba un brand turistic propriu, cu care sa poata fi promovata la nivel mondial.
Udrea: “Dunarea va avea un brand turistic propriu”

„Dunarea va avea un brand turistic propriu”, a afirmat Udrea la
prima reuniune a Consiliului Director al Forumului national pentru
implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunarii, desfasurata miercuri la
sediul Ministerului Afacerilor Externe (MAE), relateaza Mediafax.

La reuniune au fost prezenti si ministrul Afacerilor Externe, Theodor
Baconschi, ministrul Culturii, Kelemen Hunor, si cel al Mediului, Laszlo
Borbely.
Udrea a mai spus ca autoritatile locale din zonele din vecinatatea Dunarii
trebuie implicate in Strategia Dunarii si incurajate sa depuna proiecte.

Strategia Dunarii are patru axe prioritare, respectiv conectivitatea
(transport intermodal, cultura si turism, retele de energie), protectia
mediului (managementul resurselor de apa, protectia biodiversitatii si
managementul riscurilor), cresterea prosperitatii regiunii Dunarii (educatie,
cercetare, competitivitate) si imbunatatirea sistemului de guvernare
(capacitate institutionala si securitate interna).

Pentru Romania, beneficiile proiectului vor fi cresterea competitivitatii si
a atractivitatii oraselor si satelor de la Dunare, obtinerea de avantaje
economice prin incheierea de parteneriate de business si prin cooperari intre
sectorul public si cel privat, respectiv atragerea de investitii in domenii
strategice precum infrastructurile de transport, mediu si energie, potrivit
MAE, minister care are rolul de coordonare a institutiilor implicate si de
reprezentare externa a Romaniei pe acest subiect.