Mutarea zborurilor low cost de pe Aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni,
care percepe tarife mai mari, este "cel mai rau lucru care se putea intampla
aviatiei", intrucat forteaza companiile sa scumpeasca biletele sau sa iasa
de pe piata, afirma directorul executiv al Wizz Air, Jozsef Varadi.
"Managementul Aeroportului Otopeni nu va face bine daca forteaza
companiile low cost sa se mute. Cred ca Wizz Air are o pozitie destul de buna
pe piata incat sa nu plece, dar daca va trebui sa ne mutam, vom fi fortati sa
ne revizuim capacitatea de transport si tarifele. Cel mai rau lucru care se
poate intampla pietei de aviatie este ca, din cauza unei decizii ca aceasta,
companiile sa plece si sa faca investitii pe alte piete", a declarat intr-o
conferinta de presa, Jozsef Varadi, relateaza Mediafax.
El spune ca Aeroportul Henri Coanda (Otopeni) practica tarife mai mari
comparativ cu alte aerogari din regiune precum Varsovia si Budapesta.
"Este ridicol pentru ca nu exista o justificare din punct de vedere al
pietei pentru aceste tarife", a afirmat directorul Wizz Air.
Ministerul Transporturilor a decis sa transforme Aeroportul Baneasa intr-o
aerogara destinata curselor VIP si sa transfere zborurile low cost pe
Aeroportul Otopeni pana in 2012-2013, relateaza Mediafax.
Wizz Air va lansa in vara anului viitor (23 iunie) un nou zbor, pe ruta
Bucuresti-Verona, care va fi operat de trei ori pe saptamana, si va creste
frecventa altor zboruri prin adaugarea celei de-a sasea aeronave bazei din
capitala.
Astfel, va creste numarul zborurilor din Bucuresti catre Milano Bergamo,
Venetia Treviso, Madrid, Dortmund, Bari, Cuneo Torino, Forli Bologna si Pisa,
care vor fi operate cu o frecventa de 3 pana la 14 zboruri pe saptamana.
Referitor la ancheta Comisiei Europene deschisa la sesizarea Carpatair cu
privire la un ajutor de stat pe care Aeroportul din Timisoara l-ar fi acordat
Wizz Air, Varadi estimeaza ca investigatia va fi finalizata peste un an.
"Cred ca ce se intampla la Timisoara este ca au doua companii, din care
una este un competitor local care are probleme financiare.
Cred ca inainte de
a-si asuma punctele slabe au incercat sa dea vina pe ceilalti. Respingem
vehement acuzatiile cu privire la ajutorul de stat, dar asteptam rezultatul
anchetei Comisiei Europene. Este un proces lent si as fi surprins sa vad un
rezultat vizibil in prima jumatate a anului viitor. Cred ca, probabil, intr-un
an vom avea un rezultat", a afirmat Varadi.
CE a deschis in luna mai o investigatie la sesizarea Carpatair cu privire la
relatiile contractuale dintre aeroportul din Timisoara si Wizz Air, respectiv
un contract de marketing incheiat in 2008 si neplata unor taxe de aeroport in
valoare de 2,6 milioane de euro, precum si reduceri suplimentare de 72% pana la
85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
TURISM
Wizz Air: Mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni, “cel mai rau lucru care se putea intampla aviatiei”
10 noiembrie 2011, ora 13:45 | 1 comentariu publicat
Materialele zilei din TURISM
12 mai 2022, ora 16:28 in Turism |
63 vizualizari |
0 comentarii
12 aprilie 2022, ora 15:44 in |
71 vizualizari |
0 comentarii
21 decembrie 2021, ora 18:41 in |
76 vizualizari |
0 comentarii
14 septembrie 2021, ora 15:12 in |
115 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
Ultima ora
In aceasta perioada nu e dificil de ales intre „construirea unui nou terminal” si „mutarea pe un aeroport la cativa (8-9) km de actualul aeroport”.
Ar mai fi de rezolvat urmatoarele:
- Asigurarea unui transport in comun decent intre oras si aeroport
- Recalculate taxele de aeroport. Daca un aeroport functioneaza la 40% capacitate, o sa aiba costuri (per avion si per pasager) mai mari decat daca ar functiona la 80% capacitate