TURISM

Wizz Air: Mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni, ôcel mai rau lucru care se putea intampla aviatieiö

10 noiembrie 2011, ora 13:45   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
4e8eb5166dca0.jpg
Mutarea zborurilor low cost de pe Aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni, care percepe tarife mai mari, este "cel mai rau lucru care se putea intampla aviatiei", intrucat forteaza companiile sa scumpeasca biletele sau sa iasa de pe piata, afirma directorul executiv al Wizz Air, Jozsef Varadi.
"Managementul Aeroportului Otopeni nu va face bine daca forteaza companiile low cost sa se mute. Cred ca Wizz Air are o pozitie destul de buna pe piata incat sa nu plece, dar daca va trebui sa ne mutam, vom fi fortati sa ne revizuim capacitatea de transport si tarifele. Cel mai rau lucru care se poate intampla pietei de aviatie este ca, din cauza unei decizii ca aceasta, companiile sa plece si sa faca investitii pe alte piete", a declarat intr-o conferinta de presa, Jozsef Varadi, relateaza Mediafax.

El spune ca Aeroportul Henri Coanda (Otopeni) practica tarife mai mari comparativ cu alte aerogari din regiune precum Varsovia si Budapesta.

"Este ridicol pentru ca nu exista o justificare din punct de vedere al pietei pentru aceste tarife", a afirmat directorul Wizz Air.



Ministerul Transporturilor a decis sa transforme Aeroportul Baneasa intr-o aerogara destinata curselor VIP si sa transfere zborurile low cost pe Aeroportul Otopeni pana in 2012-2013, relateaza Mediafax.

Wizz Air va lansa in vara anului viitor (23 iunie) un nou zbor, pe ruta Bucuresti-Verona, care va fi operat de trei ori pe saptamana, si va creste frecventa altor zboruri prin adaugarea celei de-a sasea aeronave bazei din capitala. Astfel, va creste numarul zborurilor din Bucuresti catre Milano Bergamo, Venetia Treviso, Madrid, Dortmund, Bari, Cuneo Torino, Forli Bologna si Pisa, care vor fi operate cu o frecventa de 3 pana la 14 zboruri pe saptamana.

Referitor la ancheta Comisiei Europene deschisa la sesizarea Carpatair cu privire la un ajutor de stat pe care Aeroportul din Timisoara l-ar fi acordat Wizz Air, Varadi estimeaza ca investigatia va fi finalizata peste un an. "Cred ca ce se intampla la Timisoara este ca au doua companii, din care una este un competitor local care are probleme financiare.

Cred ca inainte de a-si asuma punctele slabe au incercat sa dea vina pe ceilalti. Respingem vehement acuzatiile cu privire la ajutorul de stat, dar asteptam rezultatul anchetei Comisiei Europene. Este un proces lent si as fi surprins sa vad un rezultat vizibil in prima jumatate a anului viitor. Cred ca, probabil, intr-un an vom avea un rezultat", a afirmat Varadi.

CE a deschis in luna mai o investigatie la sesizarea Carpatair cu privire la relatiile contractuale dintre aeroportul din Timisoara si Wizz Air, respectiv un contract de marketing incheiat in 2008 si neplata unor taxe de aeroport in valoare de 2,6 milioane de euro, precum si reduceri suplimentare de 72% pana la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Yilmaz ULKUSAL a spus:
11/11/2011 10:40
Oricine a aterizat pe Baneasa in ultimii ani (si a trebuit sa se lupte pentru bagaje), stie ca acel aeroport nu poate sa deserveasca numarul actual de pasageri. Este pur si simplu prea mic.
In aceasta perioada nu e dificil de ales intre äconstruirea unui nou terminalö si ämutarea pe un aeroport la cativa (8-9) km de actualul aeroportö.
Ar mai fi de rezolvat urmatoarele:
- Asigurarea unui transport in comun decent intre oras si aeroport
- Recalculate taxele de aeroport. Daca un aeroport functioneaza la 40% capacitate, o sa aiba costuri (per avion si per pasager) mai mari decat daca ar functiona la 80% capacitate
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 08 Decembrie 2021, 05:09
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter