- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Bucuresti: spatii comerciale in crestere cu 10%

02 Nov, 10:14 • Redactia DailyBusiness
Bucurestiul avea o capacitate comerciala de 579.000 de metri patrati la jumatatea anului, cu 10,5% mai mult decat la inceputul anului, potrivit unui studiu de piata al companiei imobiliare CB Richard Ellis.
Bucuresti: spatii comerciale in crestere cu 10%

Circa 60% din intreaga capacitate comerciala a Bucurestiului este reprezentata de centre comerciale, sustin analistii de la Richard Ellis. In primele sase luni au fost finalizate si lansate pe piata mai multe centre comerciale, printre care Feeria Shopping Gallery, amplasat in nordul orasului, avand o suprafata de 17.300 de metri patrati.

In aceeasi perioada au fost lansate si centrele comerciale Carrefour Baneasa, care are o suprafata de 15.600 de metri patrati si Bricostore Baneasa, de 14.500 de metri patrati, ambele in nord, Grant Shopping Center, amplasat in zona de centru-vest a orasului si Victoriei Business Plaza, care aduce 2.400 de metri patrati de spatiu comercial construit in centrul capitalei.

De asemenea, a crescut cu aproape 10.000 de metri patrati disponibilul de galerii comerciale. Acestea s-au dezvoltat datorita numarului de cladiri de birouri si hoteluri care s-au finalizat si care cuprind si galerii comerciale. Astfel de exemple sunt: America House, Bucharest Corporate Center, Floreasca Antonache, Sudului Office Building, Novotel etc.

Pana in 2009, disponibilul de spatii comerciale din Bucuresti se va extinde cu peste 500.000 de metri patrati, se mai arata in raport, odata cu lansarea pe piata a unor noi centre comerciale precum Ikea, Auchan, Liberty Center, Baneasa Shopping City, Galleria Bucharest, Sun Plaza, Cotroceni Park, Floreasca City Center, Coliseum. Spatiile nou create vor reduce chiriile la spatiile comerciale stradale, mai arata studiul.

Intre cei mai activi clienti de spatii comerciale se numara farmaciile si operatorii de telefonie mobila, se mai arata in studiu. Vanzatorii de electrocasnice solicita spatii de pana la 200 de metri patrati, cu exceptia Media Galaxy, care prefera spatii de peste 2.500 de metri patrati, in timp ce bancile aleg spatii de pana la 200 de metri patrati.

Cea mai mare crestere a chiriilor s-a inregistrat, in Bucuresti, in primele sase luni, la spatiile comerciale stradale, unde pretul unui metru patrat de spatiu porneste de la 90 de euro, se mai arata in raport.

Chiria pentru un metru patrat intr-un centru comercial a ajuns la circa 60-80 de euro pe luna, pana la 120 pentru suprafetele mai mici de 50 de metri patrati. Nivelul mediu al chiriilor a fost cu circa 20% mai ridicat in primul semestru, fata de ultima parte a anului trecut.

Investitiile in domeniul imobiliar au fost, in primul semestru, de 200 de milioane de euro in Bucuresti, cel mai dinamic segment fiind cel de birouri, arata un alt raport al companiei.