- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Profitul trimestrial al Pepsi a crescut cu 11%

17 Oct, 17:28 • Redactia DailyBusiness
Indra Nooyi, noul director executiv al PepsiCo, a reusit sa creasca nivelul profitului estimat al companiei pentru anul 2006. Profitul Pepsi a crescut in ciuda dificultatilor rezultate din cresterea preturilor pentru una din materiile prime, portocalele.
Profitul trimestrial al Pepsi a crescut cu 11%

Totusi, scumpirea portocalelor a a afectat rezultatele financiare in primele trei trimestre, relateaza Wall Street Journal.

Fara a lua in considerare taxele ridicate aplicate companiei anul trecut pentru repatrierea castigurilor internationale, profitul Pepsi a crescut cu 11% in trimestrul incheiat in septembrie. Analistii si investitorii au fost cu toate acestea surprinsi de faptul ca profitul operational al ramurii nord-americane a afacerii Pepsi a scazut cu 4%. Motivele principale ale acestei scaderi au fost cresterea pretului portocalelor si, prin urmare, a costurilor de productie pentru bautura Gatorade in timpul verii. Vanzarile de bauturi acidulate din America de Nord au scazut cu 2%.

Ingrijorarile legate de costuri au contribuit la scaderea pretului actiunilor companiei cu 1,01 dolari, adica cu 1,6%, un titlu Pepsi ajungand la valoarea de 62.85 de dolari in cadrul tranzactiilor compozite de la Bursa de valori din New York de saptamana trecuta. Nooyi a declarat intr-o conferinta organizata pentru analisti si investitori ca este optimista in ceea ce priveste evolutia afacerii in acest ultim trimestru al anului si ca profitul pe actiune estimat pentru tot anul a crescut cu 5 centi pana la cel putin 2.98 dolari/actiune.

Celelalte doua ramuri de afaceri ale gigantului Pepsi, si anume, Frito-Lay North America si productia pentru piata internationala de snack-uri si bauturi, au adus vanzari importante si cresteri de profit. „Diversitatea portofoliului de produse Pepsi tinde sa protejeze compania de unele din socurile provocate de cresterea costului pentru sucurile de portocale, transport si energie”, spune Eric Schoenstein, manager co-portofoliu la Jensen Investment Management din Portland, Oregon, companie ce detine aproximativ 1.3 milioane din actiunile Pepsi.

Vara aceasta, Indra Nooyi previzionase o relaxare usoara a costurilor portocalelor. In schimb, preturile de pe contractele futures avand ca obiect sucul de portocale au continuat sa creasca din cauza uraganelor si a bolilor de plante ce au afectat recolta de citrice din Florida.

Joi, 12 octombrie, Ministerul Agriculturii al Statelor Unite a estimat ca recolta de portocale din Florida in perioada 2006-2007 se va rezuma la135 milioane de lazi, cel mai mic nivel din sezonul 1989-1990. Stirea a adus pretul futures al sucului de portocale la cel mai inalt nivel din ultimii 16 ani.

Atat unitatea Tropicana a companiei Pepsi, care cumpara cele mai multe portocale in Florida, cat si Minute Maid, unitate apartinand Coca-Cola, au majorat preturile in ultimul an cu 10% pentru a putea tine pasul cu costurile in crestere.

Conducerea Pepsi tine cont de faptul ca exista o limita pana la care poate creste preturile fara a indeparta consumatorii, iar conform declaratiilor lui Nooyi, compania reexamineaza intregul proces de productie si distributie al bauturii Tropicana pentru eventuale reduceri de costuri.

Costurile si mai mari ale bauturii Gatorade au fost puse pe seama utilizarii fortei de munca externe, preferabila in timpul perioadei de varf a cererii. Nooyi a spus ca s-au luat deja masuri pentru depasirea acestei probleme prin deschiderea unei fabrici noi Gatorade in Virginia si prin constructia alteia in Oklahoma ce urmeaza sa se deschida anul viitor.

In ciuda problemelor legate de costurile de productie, unii analisti si investitori sunt de parere ca Pepsi a avut vanzari mai mari de bauturi comparativ cu anul trecut. Volumul vanzarilor de bauturi Gatorade a crescut cu 8% in al treilea trimestru dupa un salt de 34% facut cu un an in urma.

Directorul executiv a amanat sa raspunda la alte intrebari legate de viitorul strategiei sale si de planurile de inovatie ale productiei pana la urmatoarea conferinta din aceasta luna.