Adriana Macsut: Etica in afaceri: Companii

Despre etica in marketing

07 iunie 2013, ora 19:30 | 1.070 afisari | in Companii
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
La prima vedere s-ar parea ca nu exista nicio legatura intre marketing si etica. Oare chiar asa sa fie Ei bine cand se lanseaza pe piata printr-o campanie de marketing un produs apar dileme etice referitoare la nevoile consumatorului si nevoile societatii. Alaturi de criteriile econonomice se impun si criterii legate de siguranta la nivel individual dar si social. Exista chiar o etapa de modelare inainte de lansarea pe piata in care este testata reactia consumatorilor la produs precum si efectele pe care le are produsul respectiv asupra modului. Pot fi situatii in care care produsele noi au defecte de utilizare si produc tragedii, iar in acest caz serviciul de relatii publice trebuie sa fie eficient si sa sezizeze consumatorii! Se poate da un exemplu in acest sens: ,,in domeniul farmaceutic este cunoscut cazul, care a decis in 1986 sa retraga de pe piata si sa distruga toate medicamentele de Tylenol, dupa ce cativa oameni au murit in urma administrarii unor tablete otravite cu cianura (Diana Vranceanu, ,,Etica in Marketing, in Revista de Marketing on line vol I. Nr. 3, p. 2). Asadar o arie importanta de interes in etica din marketing este siguranta consumatorului. O practica neetica poate aparea la reducerile de pret: astfel un magazin romanesc a promovat in perioada unor reduceri de iarna un promo in care sustinea ,,Reducere la toate produsele toate produsele de -70%, dar pe liniuta de dinainte de 70% era scris cu litere extrem de mici `pana la`. (Laura Muresan, Etica si responabilitate sociala in domeniul marketingului, rezumatul tezei de doctorat, Universitatea Transilvania din Brasov, 2009, manuscris).Se poate conchide ca practicile de etica in marketing ,,nu au caracter coercitiv precum normele legislative, trasand insa directiile generale de conduita a organizatiilor care doresc sa respecte principiile morale in cadrul actiunilor pe care le intreprind (Diana Vranceanu, op. cit.). Din fericire in afaceri se merge (cu pasi timizi inca) pe considerarea ca profitabilitatea unei afaceri este bazata doar pe urmarirea eficientei cu orice pret, ci si pe pe responsabilitate sociala corporativa (Ionela Adelina Barbu, Gabriela Chirea si Loredana Constantinescu, ,,Caracteristicile responsabilitatii sociale corporative: de la etica si transparenta la performanta , inRevista de Marketing on line, vol. 5. nr. 4).
Drd. Adriana Mihaela Macsut
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
30/07/2013 18:57
etica in marketing este esentiala si fara etica nu ai cum sa iti faci treaba bine.
 
Alysian Nistor a spus:
22/11/2013 18:46
Scumpa doamna, ce studii aveti? De unde stiti despre marketing , aveti studii in domeniu? Sunt tare curios cu ce va ocupati
 
Adriana Mihaela Macsut a spus:
28/11/2013 23:11
Am competenta in etica aplicata aplicata, iar acest domeniu cuprinde si etica in marketing.
 
Adriana Macsut
Dr Filosofie
Adriana  Macsut
Doctor in filosofie la Scoala Doctorala de Filosofie (Universitatea Bucuresti) cu teza Doxa in conceptia... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Duminica, 17 Noiembrie 2019, 00:43
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter