Specializarea furnizorului exact in domeniul de servicii cautat a inceput sa conteze din ce in ce mai mult pe piata romaneasca in alegerea furnizorului de servicii. Cum am ajuns la aceasta concluzie? Vazand cum noi sau partenerii nostri de afaceri ne alegem furnizorii, sau cum ne aleg clientii pe noi. Piata de servicii s-a maturizat suficient de mult in ultimii ani, astfel incat este mai usor acum sa gasesti pe cineva specializat intr-un domeniu anume. A trecut vremea oamenilor si a companiilor "factotum", capabile sa ofere si servicii de gradinarit dar si cablare structurata si sisteme de monitorizare prin GPS si transport containerizat in China. Clientii de servicii de orice fel vin acum cu cerinte tot mai clare si mai detaliate si prefera sa lucreze cu specialisti, nu cu generalisti buni la toate.
Avand nevoie de servicii de creatie publicitara pentru un pliant si un poster, am cautat intre mai multe agentii mai mici. I-am gasit pe unii care abia daca aveau doi creativi decenti cu care lucrau proiecte minimale. in schimb ei incercau sa ma convinga de faptul ca imi pot oferi si servicii integrate, de la A la Z, si ca pot sa lucrez cu ei inclusiv pe partea de fotografii si filmari super-profesionale. Daca nu esti in stare sa dovedesti ca esti bun pe aria ta centrala de competente, nu ai cum sa faci acest lucru nici in celelalte domenii de activitate. Probabil ca ati vazut ca inca exista pe piata "firme de webdesign care fac si branding", "tipografii care se ocupa si de comunicare si relatii publice online" sau alte struto-camile. Parerea mea este ca un astfel de model de afaceri nu are niciun viitor in Romania.
La companiile mici, singura solutie de supravietuire o constituie alegerea unei nise pe care sa-si formeze competente deosebite si sa iasa cu ele in piata cat mai agresiv. In acest fel, chiar si brandul si constructia unei identitati complexe nu mai sunt atat de importante, trec in planul secund. Totul este sa va stie clientii drept "cei specializati in domeniul X", oricare ar fi acela! O companie mica are toate sansele sa lupte cu succes impotriva firmelor mari si sa depaseasca dezavantajul unei notorietati scazute: specializare pe nisa versus oferta generala si focus versus imprastiere in prea multe domenii. Si de fapt este in firea umana sa preferi sa lucrezi cu cineva specializat decat cu unul bun la toate, iar cand vine vorba de servicii, tendinta se manifesta si mai puternic.
Allen Nedelcu: Secrete de marketing: Companii
Pe piata de servicii se cauta specialistii
03 februarie 2009, ora 09:06 | 2.965 afisari | in Companii, Media & Advertising
Allen Nedelcu
Marketing si PR Manager
Allen Nedelcu are 30 de ani si lucreaza ca Director de Marketing si PR la o companie romaneasca de... vezi profilul »
Categoriile blogului
- Companii: 1 insemnare
- Finante-Banci: 1 insemnare
- Internet/New Media: 6 insemnari
- Media & Advertising: 8 insemnari
- Hardware: 1 insemnare
- Software: 1 insemnare
- Altele: 1 insemnare
Arhiva blogului
- Iulie 2012: 1 insemnare
- Martie 2012: 2 insemnari
- Noiembrie 2011: 1 insemnare
- August 2011: 1 insemnare
- Iulie 2011: 2 insemnari
- Iunie 2011: 1 insemnare
- Iulie 2009: 1 insemnare
- Februarie 2009: 1 insemnare
- Ianuarie 2009: 1 insemnare
Mi-a placut. Astfel de articole ne place sa citim.