Andrei Dimulescu: Marks Marketing: Turism

Tara de origine

11 ianuarie 2011, ora 16:23 | 1.407 afisari | in Turism, Lifestyle
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Andrei-150x150.jpg
Au venit reducerile, atat cu trenul din Franta si Europa continentala, dar mai ales (de) pe insula britanica. Si ca sa va faceti o mica idee despre ce inseamna reduceri, va voi expune urmatorul caz concret: se asteapta in Marea Britanie vanzari de peste un milliard de lire (sterline) din partea turistilor chinezi. Totul cu ocazia reducerilor de sezon. De unde si pana unde aceasta estimare, veti spune? Pai, pana la sfarsitul anului trecut, o treime din vanzarile unor nume precum Burberry, Mulberry, Louis Vuitton si Gucci au fost realizate catre turistii chinezi. Astfel, un nou fenomen a aparut la Londra: daca esti retailer de lux iti angajezi un vanzator care stie mandarina si atunci treaba merge ca pe roate, pardon, Zidul Chinezesc.
Si fiindca tot ati auzit de Selfridges si ati intrat pe acolo cand ati ajuns, aflati cum factorii de decizie de la celebrul magazin au inceput sa accepte carduri China UnionPay. Este vorba despre singurul card particular aflat pe piata chineza. Simplu si bun.
2011 are un nou Number 1 in materie de "shoppers": chinezii. In ciuda eforturilor vecinilor rusi si prietenilor arabi. Nu va ganditi la bunuri in general, vorbim de piata de lux. Mecanismul este foarte simplu: in China, din cauza taxelor, se mai adauga un 20-30% din valoare, la modul linistit. La Londra, se mai scade si reducerea. Sau oriunde in Europa civilizata.
La care adaugam latura "fita". In cazul non-britanicilor, categorie din care facem parte cu brio, este vorba de lauda de sine pentru ciuda prietenilor. In cazul chinezilor, functioneaza aceeasi schema: "Mi-am luat de la Londra, da, am dat xx lire pe chestia asta". Altfel suna, nu?!
Pacat ca n-avem si noi cu ce sa-i atragem pe fratii nostri rasariteni, in afara de vreo doua-trei cazinouri la hotelurile din centru si resursa noastra naturala cea mai de pret: factorul uman feminin. Lux nu, turism nu, produse si culoare locale nu. Iar cu cardul nu cred ca se risca nimeni sa plateasca. Bravo tot lor, ca noi cumparam de la ei de toate. La multi ani, ca in curand intram in Anul Nou chinezesc! Sau, dupa caz: cantoneza - Gung Hay Fat Choy! (Prosperitatea fie cu tine!) sau mandarina - Xin Nian Kuai Le! (Un an nou fericit!).

Andrei Dimulescu - Press Officer Marks Marketing
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Andrei Dimulescu
Marks Marketing
Andrei Dimulescu
Andrei Dimulescu - de profesie jurnalist, participa la start-up-ul catorva nume importante de reviste... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Marti, 04 August 2020, 14:09
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter