Daniel Cazangiu: Business Insights: Internet/New Media

Tu cit valorezi? Sau cum timpul inseamna bani

28 noiembrie 2013, ora 17:15 | 151 afisari | in Internet/New Media, Lifestyle, Media & Advertising
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Enorm de multi oameni folosesc internetul pentru comunicare, socializare si informare. Pentru absolut toate activitatile posibile tehnic a fi desfasurate pe internet exista solutii gratuite. Orice vrei sa faci ti se pun la dispozitie o serie de gratuitati: casute de email, retele de socializare, media oficiala ca sa te informezi, site-uri intregi prin care poti sa-ti cauti un job sau poti sa te distrezi. Prea frumos ca sa fie adevarat, nu?

Mult mai putini oameni folosesc internetul pentru a face bani.

Pina aici e clar ca exista o relatie intre putini vinzatori si foarte multi cumparatori. Piata este mediul virtual global.

Ce se vinde? Publicitate, medii sigure pentru experimente si operatiuni sociale, influenta, date confidentiale, acces rapid la informatie sintetizata de calitate foarte buna.

Vinzatorii sint companiile care ofera acele servicii gratuite. Cumparatorii sint state, politicieni, firme de lobby, banci, …, intr-un cuvint orice persoana care este interesata si care dispune de bani suficienti.

Baza valorii acestor servicii care se tranzactioneaza il reprezinti TU, mai exact timpul consumat de tine pentru a accesa toate gratuitatile puse la dispozitie. Observa ca pentru a avea accees la acele 'gratuitati' ai nevoie de (si platesti pentru) energie electrica, dispozitive pentru conectare la internet, soft-uri si update-uri, servicii de internet, plus cota parte (raportata la timpul petrecut pe internet) din absolut toate cheltuielile pe care esti nevoit sa le faci pentru sustinerea nivelul de trai. Toate aceste plati nu genereaza nici un venit. Si nici placere prea mare nu cred ca genereaza: stai ore in sir pe un scaun si privesti un ecran! Nu se poate compara cu nici o experienta din lumea reala, pentru ca se bazeaza pe un efect similar celui al hipnozei.

Fii constient de faptul ca timpul este cel mai valoros activ al tau si utilizeaza-l pentru a genera cit mai multa valoare adaugata pentru tine. Nu-l ceda gratuit. Invata sa delegi ceea ce consideri ca iti consuma prea mult timp in raport cu rezultatele, chiar daca va trebui sa platesti pentru asta; in fond ceea ce conteaza este profitul tau si nu costurile. Invata sa economisesti timp pretios cumparind ceea ce poate tu ai fi invatat din experienta ta la un moment dat. Timpul consumat pentru a invata din experienta proprie poate fi prea lung pentru a putea ulterior sa fructifici ceea ce ai invatat si nu ai nici o garantie ca vei reusi sa inveti. Si poti pierde si alte resurse incercind sa faci ceea ce nu stii prea bine.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Daniel Cazangiu
Consultant in afaceri
Daniel Cazangiu
Profesia mea este Business Advisor, sunt pasionat de blogging (scriu pe blogul Scenarii Economice), de... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Sambata, 17 Aprilie 2021, 03:07
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter