Enorm de multi oameni folosesc internetul pentru comunicare,
socializare si informare. Pentru absolut toate activitatile posibile
tehnic a fi desfasurate pe internet exista solutii gratuite. Orice
vrei sa faci ti se pun la dispozitie o serie de gratuitati: casute de
email, retele de socializare, media oficiala ca sa te informezi,
site-uri intregi prin care poti sa-ti cauti un job sau poti sa te
distrezi. Prea frumos ca sa fie adevarat, nu?
Mult mai putini oameni folosesc internetul pentru a face bani.
Pina aici e clar ca exista o relatie intre putini vinzatori si foarte
multi cumparatori. Piata este mediul virtual global.
Ce se vinde? Publicitate, medii sigure pentru experimente si
operatiuni sociale, influenta, date confidentiale, acces rapid la
informatie sintetizata de calitate foarte buna.
Vinzatorii sint companiile care ofera acele servicii gratuite.
Cumparatorii sint state, politicieni, firme de lobby, banci, …,
intr-un cuvint orice persoana care este interesata si care dispune de
bani suficienti.
Baza valorii acestor servicii care se tranzactioneaza il reprezinti
TU, mai exact timpul consumat de tine pentru a accesa toate
gratuitatile puse la dispozitie. Observa ca pentru a avea accees la
acele 'gratuitati' ai nevoie de (si platesti pentru) energie
electrica, dispozitive pentru conectare la internet, soft-uri si
update-uri, servicii de internet, plus cota parte (raportata la
timpul petrecut pe internet) din absolut toate cheltuielile pe care
esti nevoit sa le faci pentru sustinerea nivelul de trai. Toate
aceste plati nu genereaza nici un venit. Si nici placere prea mare nu
cred ca genereaza: stai ore in sir pe un scaun si privesti un ecran!
Nu se poate compara cu nici o experienta din lumea reala, pentru ca
se bazeaza pe un efect similar celui al hipnozei.
Fii constient de faptul ca timpul este cel mai valoros activ al tau
si utilizeaza-l pentru a genera cit mai multa valoare adaugata pentru
tine. Nu-l ceda gratuit. Invata sa delegi ceea ce consideri ca iti
consuma prea mult timp in raport cu rezultatele, chiar daca va trebui
sa platesti pentru asta; in fond ceea ce conteaza este profitul tau
si nu costurile. Invata sa economisesti timp pretios cumparind ceea
ce poate tu ai fi invatat din experienta ta la un moment dat. Timpul
consumat pentru a invata din experienta proprie poate fi prea lung
pentru a putea ulterior sa fructifici ceea ce ai invatat si nu ai
nici o garantie ca vei reusi sa inveti. Si poti pierde si alte
resurse incercind sa faci ceea ce nu stii prea bine.
Daniel Cazangiu: Business Insights: Internet/New Media
Tu cit valorezi? Sau cum timpul inseamna bani
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Daniel Cazangiu
Consultant in afaceri
Profesia mea este Business Advisor, sunt pasionat de blogging (scriu pe blogul Scenarii Economice), de... vezi profilul »
Categoriile blogului
- Companii: 1 insemnare
- Finante-Banci: 2 insemnari
- Internet/New Media: 1 insemnare
- Media & Advertising: 1 insemnare
- Lifestyle: 1 insemnare
- Altele: 3 insemnari
Arhiva blogului
- Februarie 2014: 1 insemnare
- Ianuarie 2014: 2 insemnari
- Decembrie 2013: 2 insemnari
- Noiembrie 2013: 1 insemnare