Am vazut intr-un newsletter la care sunt abonata (Business Edu) un articol foarte bun despre post vanzare. Am dat copy/paste pe blog intrucat mi s-a parut foarte interesant de dat mai departe. Il aveti mai jos (thanks to de la Alexandru Israil - Guerrilla Marketing Master Trainer):
68%. Aceasta este cifra afacerilor pierdute datorita apatiei post-vanzare. Imens!
Asta pentru ca, in acceptiunea larga, marketing-ul clasic se ocupa de adaugarea de noi clienti listei actuale. El isi inceteaza activitatea odata ce vanzarea a fost facuta. De aceea, Guerrilla Marketing sustine cu fervoare urmarirea post-vanzare.
Ideea e simpla: odata ce clientul a trecut pragul psihologic al deciziei de cumparare, admitand faptul ca produsul sau serviciul nostru l-a multumit, el se afla pentru aproximativ 30 de zile intr-o stare denumita “moment al maximei satisfactii”. Aceasta perioada trebuie exploatata pentru a face din el un client fidel. Pentru ca, pe langa orientarea data de marketing-ul clasic, aceea de a adauga noi clienti listei noastre, trebuie sa stam aproape de clientul cucerit, asa cum ne invata Guerrilla Marketing. Si ii cerem sa cumpere din nou de la noi, sa ne ofere referinte sau sa fie de acord cu largirea vanzarii initiale, prin adaugarea de versiuni de lux sau contracte de servicii. Iata cum, folosind aceste instrumente, putem mari profitul realizat datorita respectivei vanzari. Si, in loc sa il crestem liniar, doar prin adaugarea altor clienti, il putem creste exponential.
Ce inseamna sa faci follow-up? Iata cateva propuneri a la Guerrilla Marketing:
- la 48 de ore dupa vanzare, clientul primeste o nota de multumire; dupa doua saptamani, poate primi un telefon pentru a vedea daca totul merge OK cu produsul respectiv;
- dupa 2-3 luni i se poate trimite o oferta pentru produse noi sau complementare
- iar dupa 6 luni o oferta speciala, cu un cupon de discount, doar pentru clientii existenti deja in baza de date;- dupa 9 luni ii putem cere sa ne trimita trei referinte, clienti potentiali care sa beneficieze de acelasi produs:
- iar dupa 1 an ii trimitem o felicitare aniversara.
Credeti ca va fi deranjat de toate aceste actiuni? Dimpotriva! Se va simti bine, in centrul atentiei si va fi dispus sa ne ajute. Se formeaza acea legatura care se intensifica odata cu timpul: fidelizarea.
Costa de 6 ori mai mult sa vinzi unui client nou decat unuia deja existent. Asa ca tratati-l pe acesta din urma cu grija si stati aproape de el. Merita.
Iulian Urban: Recuperare debite: Companii
Guerrilla Marketing Tip of the week: Follow-up
14 decembrie 2007, ora 17:35 | 4.373 afisari | in Companii, Finante-Banci, Burse, Internet/New Media, Real Estate, Media & Advertising, Auto, Turism, Lifestyle, Hardware, Software, Juridic
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Iulian Urban
Presedintele Asociatiei Asistenta pentru Consumatori
Urban si Asociatii este lider de piata pe segmentul recuperarii debitelor, avand o experienta de peste 14... vezi profilul »
Categoriile blogului
- Companii: 14 insemnari
- Finante-Banci: 9 insemnari
- Burse: 7 insemnari
- Internet/New Media: 5 insemnari
- Real Estate: 8 insemnari
- Media & Advertising: 5 insemnari
- Auto: 4 insemnari
- Turism: 6 insemnari
- Lifestyle: 4 insemnari
- Hardware: 3 insemnari
- Software: 4 insemnari
- Juridic: 12 insemnari
Arhiva blogului
- Ianuarie 2009: 1 insemnare
- Septembrie 2008: 1 insemnare
- August 2008: 1 insemnare
- Mai 2008: 2 insemnari
- Aprilie 2008: 1 insemnare
- Februarie 2008: 1 insemnare
- Ianuarie 2008: 1 insemnare
- Decembrie 2007: 1 insemnare
- Noiembrie 2007: 2 insemnari
- Octombrie 2007: 5 insemnari
Ultimele insemnari
Cele mai citite insemnari
- Aliante puternice intre agentiile de colectare debite si marile firme de avocatura in 2009
- Guerrilla Marketing Tip of the week: Follow-up
- Avarierea intentionata a masinilor de lux - mecanism al fraudei
- Inregistrarea cu rea credinta a unui domeniu web identic cu o marca este un fapt juridic civil ilicit
- Ghid de urmat in gestionarea restantelor