Iulian Urban: Recuperare debite: Companii

Marketingul word-of-mouth va atinge 1 miliard $ in 2007

22 noiembrie 2007, ora 11:15 | 1.811 afisari | in Companii, Internet/New Media, Media & Advertising, Lifestyle
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
untitled.JPG
Citesc pe Daily Business ca WOMM ( word of mouth marketing) va atinge un miliard de dolari in 2007. Asta m-a dus cu mintea la un post de pe blogul meu unde vorbeam despre asta si unde s-au creat adevarate controverse.

Mi se intampla foarte des sa mi se recomande diverse lucruri de care tin sau nu cont (am eu un dentist bun..; cumpara asta ca am si eu si e excelent; mergi in vacanta in locatia x ca e superb; voteaza-l pe y ca e deosebit, fa-ti pensie privata la.. etc).

Consumatorii desemneaza word-of-mouth in topul surselor care le-au influentat comportamentul in deciziile de cumparare. Recomandarea unui prieten sau forumurile contribuie la formarea opiniilor si intentiilor de a achizitiona un produs sau un serviciu.
Word-of-Mouth sau publicitatea prin intermediul comunicarii dintre interlocutori, reprezinta una din cele mai efective tactici de marketing. In ultimii ani, word-of-mouth se bucura de un mare success online, gratie blog-urilor si site-urilor de socializare online.

Chiar daca nu o sa ma credeti - această formă de promovare a existat de la începutul relațiilor comerciale cand Cezar i-a recomandat lui Brutus un vânzător de pumnale trac ce își avea taraba lângă Colosseum, la ieșirea din forum (mall :P ).

Word Of Mouth Marketing este apreciat în principal de către cei implicați în promovarea produselor sau a mărcilor, mesajele trasmise astfel fiind, de regulă, percepute ca având în grad ridicat de corectitudine și acuratețe de către audiențele țintă (si e si ieftin). Respondenții sunt mult mai inclinați să creadă mesaje trasmise prin viu grai sau indirect, dar percepute ca fiind generate de către persoane pe care le cunosc personal sau cu care se pot identifica, având în același timp mult mai puțină încredere în mesaje comunicaționale a căror sursă este, în mod clar și direct, o persoană juridică.

Identificânduse cu conceptul de buzz marketing, campaniile WOMM au ca efect apariția unui sistem de transmitere a mesajului promoțional înalt interactiv și intens, manifestată atât în mediul offline cat si in mediul online (cu predilectie).
O campanie WOMM au facut cei de la Pepsi si Profm (sub umbrela Pleon).

Mi se pare ca prin bloguri, e-mail-uri, YouTube, MySpace, etc. consumatorii creaza o retea unde word-of-mouth devine word-of-mouse....

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
LUMINITA a spus:
30/11/2007 21:26
A CE VA SUNA ACEASTA CONCLUZIE? MIE A SISTEMUL DE NETWORK MARKETING CARE SE BAZEAZA DE MULTI ANI DOAR PE ACEST SISTEM DE PUBLICITATE SI CARE ESTE UN "GIGANT SILENTIOS". GANDITI-VA DACA TOATA LUIMEA AR FI ANGRANATA IN ACEST SISTEM DE MARKETING CUM AR FI ERADICAT TOTAL SOMAJUL SI DISCRIMINAREA, ETC. GANDITI-VA UN PIC!
 
Andrei Petrescu a spus:
11/12/2007 16:11
Și cei de la KissFm cred că au făcut o asemenea campanie cu Kiss your name. Dacă îți auzi numele la radio, ai o jumătate de oră să îi contactezi. Și cum nu poți fi tot timpul în priză, o soluție ar fi să recomanzi tuturor cunoștințelor să asculte KissFm și să te contacteze - și iată campania. Cred că aceste campanii sunt foarte eficiente datorită tendinței pe care o au oamenii să aibă încredere în cunoscuți sau în persoane care au aceleași preferințe cu ei. Dacă sunt pasionat de fotografie și intru pe un forum de fotografie, deja pasiunea mea e împărtășită cu ceilalți forumisti și astfel tind să țin cont de părerile lor, pentru că avem ceva în comun.

Blog D'Avantage
 
trender a spus:
28/05/2008 23:33
Puterea multimilor si a "brand evanghelistilor" a fost dovedita din cele mai vechi timpuri si campaniile ce au la baza Word Of Mouth Marketing au un mre succes. Cu toate acestea campaniile din Romania sunt departe de a fi ceea ce sunt in Vest.
 
Iulian Urban
Presedintele Asociatiei Asistenta pentru Consumatori
Iulian Urban
Urban si Asociatii este lider de piata pe segmentul recuperarii debitelor, avand o experienta de peste 14... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Marti, 11 August 2020, 00:03
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter