Madalin Mancila: Everything about Travel: Turism

Turismul pe hartie

16 iunie 2011, ora 14:30 | 206 afisari | in Turism
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Madalin Mancila
Am citit in doua publicatii, povestea de succes a unui tanar care, dupa o experienta intr-o companie multinationala, a decis sa ia taurul de coarne si sa dezvolte un business propriu.
La ce credeti ca s-a gandit ? Evident, la o agentie de turism.
Salut initiativa tanarului si dorinta lui de a aduce ceva nou in aceasta industrie insa as vrea sa ii transmit ca acest business este mult mai greu in realitate decat pe hartia publicatiilor care il promoveaza.
Sincer, acest PR de care a avut parte tanarul cred ca a avut ca target promovarea unui succes prin „Programul pentru stimularea înfiintarii si dezvoltarii microîntreprinderilor de catre întreprinzatorii tineri".
Un lucru bun de altfel, dar ma astept sincer ca succesul sa fie masurat in cifre si in realizari si sa nu ramana doar in stadiul de start-up prin care sa se arate cat de mult sunt "sprijiniti" tinerii din Romania.
Ma rog, sa depasim zona legata de actiunile statului roman si sa ne indreptam privirea catre business-ul tanarului om de afaceri.
Astfel, am cateva comentarii de facut cu privire la ceea ce declara omul in presa.

1."Agentia va oferi servicii personalizate, în functie de nevoile clientului" - cu alte cuvinte agentia vinde servicii turistice de tip tailor made. Am mai explicat intr-un articol anterior faptul ca o agentie de turism din Romania nu poate rezista pe o asemenea piata prin simplul fapt ca ea nu prea exista.( ea, piata)

2."Prin noul business, tânarul investitor încearca sa promoveze turismul de aventura" - pe praful asta business-urile nisate te tin periculos de mult si de constant pe marginea prapastiei.

3. "Pe termen mediu, strategia agentiei este sa se dezvolte si pe partea de incoming - va aduce turisti straini în România." - nici macar pe banii altora nu as avea curaj sa ma bag intr-un asemenea proiect avand in vedere problemele de infrastructura si calitatea indoielnica a serviciilor noastre in raport cu preturile foarte mari.

4. "Sunt clienti care aleg excursii de 7.000 de euro si chiar de 10.000 de euro. Ca business, cred ca va fi un boom mai mare decât cel pe care îl preconizam" - de acord, sunt clienti care beneficiaza de astfel de bugete insa din pacate e greu sa ajunga la tine pentru ca vor prefera agentiile cu notorietate in piata. Sincer, e greu ca cineva sa-ti dea pe mana un buget de 10-15 mii eur in conditiile in care background-ul tau este destul de subtire.Asa ca.... boom-ul o sa mai intarzie putin.

Ca si concluzie, observam ca tanarul antreprenor doreste sa acopere linii de business lasate libere de majoritatea agentiilor de turism. Nu e o idee rea insa ii recomand proaspatului nostru coleg sa stea cu ochii pe nevoile clientilor de travel si sa nu ramana nisat, mai ales in primii ani de functionare, pentru ca nu are nici o sansa sa inventeze apa calda acum.

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
andrada crangus a spus:
16/06/2011 16:15
de ce ar avea o sansa mai mare agentiile de turism care vand de toate pentru toti in defavoarea unei agentii nisate?

in plus, n-as fi asa de pesimista ref la planul de business al antreprenorului de mai sus decat daca acest plan de business n-ar exista sau ar fi nerealist. si cand zic plan de business vorbesc de auditul de piata, de pozitionare, diferentiere si alte chestiuni de marketing pe care agentiile de turism (chiar cele cu notorietate) le cunosc si le folosesc mai putin...
 
Madalin Mancila a spus:
23/06/2011 13:19
Buna Andrada si inca odata scuze pentru intarzierea publicarii comentariului tau. Din punctul meu de vedere nu as modera nimic pentru ca sunt extrem de trasparent, insa din pcate aceasta este regula DB.

Revenind la intrebarea ta "de ce ar avea o sansa mai mare agentiile de turism care vand de toate pentru toti in defavoarea unei agentii nisate?" raspunsul meu este simplu. In momentul de fata piata turistica din Romania nu permite o repozitionare a agentiilor pe diferite nise si nici nu da nicio sansa noilor jucatori de pe piata. Iti dau un exemplu. Am fost zilele trecute la o conferinta de mkt in care directorul de marketing de la Heineken a spus foarte clar ca nici un business in ziua de azi nu supravietuieste cu 15-20% din consumatorii nisati.

Referitor la planul de business al antreprenorului de care vb, sincer, eu nu l-am vazut. Eu am vazut niste estimari bazate pe nimic, nu am vazut nici un studiu facut de el ( ar fi si greu la cat costa unul) nici o diferentiere in servicii iar pozitionarea este complet nerealista in conditiile pietei actuale.

Ca si concluzie, personal sunt pro afaceri de nisa pt ca sunt sigur ca nimeni nu le poate face pe toate perfect, insa sunt foarte sigur ca in TURISM nu este inca momentul.

Scuze inca odata pt comentariul tau:)
 
Iulian Sirbu a spus:
02/07/2011 08:11
Ca in orice nisa, trebuie sa ai rabdare (si bani) la inceput. Chiar daca piata nu exista, ea se formeaza si cred ca cel mai fericit ar trebui sa fii cand apare concurenta pe nisa ta, acesta fiind un semnal ca felia ta a intrat in atentia publicului si ca poate genera bani.
 
Madalin Mancila
Travel Marketer
Madalin Mancila
Pasiunea pentru industria turismului a inceput in urma cu aproximativ 7 ani cand am inceput sa lucrez... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Sambata, 17 Aprilie 2021, 02:04
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter