Traim in era
Internetului. As spune, ca sa nu-mi dezmint originile profesionale, perioada
Facebook. Adica totul pare sa se petreaca prin, catre sau macar cu ajutorul
Internetului. Ne hranim prin Internet, facem cumparaturi pe net, ne cuplam sau
decuplam pe net, dam feedback pe net (ca d-aia exista buton de like) si, dupa
ce am inventat si cybersex-ul (adica sexul virtual) mai ramane sa si dormim pe
net si gata. Totul se face din butoane, virtual. Fotoliile din fata
monitoarelor au gropi din ce in ce mai mari. Pe masura ce inlocuim contactul fata
in fata cu cel virtual ne cresc dimensiunile si ni se atrofiaza muschii (mai putin
cei ai degetelor, care devin din ce in ce mai dezvoltati). Mai toate afacerile
de succes au un magazin virtual, comertul electronic pune stapanire pe o piata
care devine la randul ei electronica. Se pare ca nu putem da zapada din curte
cu ajutorul Internetului dar nu se stie cat mai dureaza pana cand...
Trainingul a fost
inventat sa fie facut fata in fata. Experiential. Interactiv. In sali de
training. Dar este evident ca nu putem ramane in urma progresului virtual. Este
evident ca e-Learning-ul isi cere drepturile si se uita mirat la dinozaurii
care incearca sa convinga oamenii cu un marker in mana ca abilitatile si
atitudinea influenteaza nivelul de performanta. Doar ca incepe sa fie din ce in
ce mai complicat sa scoatem oamenii din birourile lor, sa ii platim sa calatoreasca
si sa ii cazam/hranim pentru a participa la cursuri. Si uite ca evolutia
virtuala loveste si piata de instruire si dezvoltare.
Nu ca n-ar fi facut-o
pana acum... Videocasete, webinarii, filme care iti arata pas cu pas cum sa...
Da, evident ca toate astea exista. Lipseste insa ceva: elementul interactiv.
Participarea activa a celor instruiti in proces. Miza pseudo-competitiei care
se naste intre participantii la un curs de tip „fata in fata”. Toare metodele
enumerate pana acum sunt unidirectionale. Filmele sunt urmarite si atat. La
webinarii apar mici sesiuni de intrebari si raspunsuri. Dar
prezentatorul/trainerul este punctul central. Teoretic, participantii ar trebui
sa fie cei pusi sub lumina reflectoarelor. Si atunci cum sa facem?
Solutia? Un
training online interactiv. Cu lucru in grupuri mici realizate intre oameni
aflati la sute de kilometri distanta. Cu „acvarii” in care unii interactioneaza
si ceilalti observa direct si dau feedback. Nu doar prin mesaje tastate, cu
voce si cu imagine! Jocuri de rol care sa permita participantilor sa se
descopere. Toate acestea vor fi facute virtual, prin Internet. Iar la finalul
unui training vom pastra deschisa agora virtuala pentru a le da posibilitatea
participantilor sa descarce materiale, prezentari si orice alt document
electronic pe care il vor considera util. Ce inseamna asta? Ca preturile vor scadea
spectaculos, ca oamenii vor putea parcurge microsesiuni de cateva ore in
perioadele in care nu sunt aglomerati de sarcini de birou. Vom putea ajunge la
dezvoltare continua fara sa pierdem din vedere placerea interactiunii umane. La
preturi mult mai mici decat cele pe care le platesc firmele pentru cursuri „fata
in fata”.
Este oare acesta
sfarsitul cursurilor traditionale? Nu, hotarat !!! Cursurile traditionale vor
putea fi folosite insa ca metoda de motivare, vor fi ceva ce numai cei cu adevarat
performanti vor primi. Farmecul emotiilor dintr-o sala de curs nu va fi inlocuit
de acest nou produs. Suntem doar pionerii unui subdomeniu nou al trainingului,
crescand eficienta eLearning-ului prin ceea ce propunem pe piata. Pentru
anumite cursuri. Cu accesul tuturor angajatilor, indiferent de locatie sau de
nivel de pregatire.
Trainingul nu
moare, se transforma si ramane una dintre cele mai importante unelte de
dezvoltare a nivelului de performanta al oamenilor.
Marius Balasoiu: Training & HR: Companii
Viitorul în training începe în Februarie 2014
09 februarie 2014, ora 18:45 | 364 afisari | in Auto, Companii, Finante-Banci, Internet/New Media, Lifestyle
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Marius Balasoiu
Managing Partner, ForPeople
ForPeople este o companie romaneasca de training si servicii HR lansata in aprilie 2007, cu cifra de... vezi profilul »
Categoriile blogului
- Companii: 10 insemnari
- Finante-Banci: 1 insemnare
- Internet/New Media: 1 insemnare
- Auto: 1 insemnare
- Lifestyle: 3 insemnari
- Altele: 1 insemnare
Arhiva blogului
- Februarie 2014: 1 insemnare
- Ianuarie 2014: 1 insemnare
- August 2013: 1 insemnare
- Februarie 2011: 1 insemnare
- August 2010: 1 insemnare
- Octombrie 2009: 2 insemnari
- Iunie 2008: 1 insemnare
- Mai 2008: 1 insemnare
- Aprilie 2008: 3 insemnari
Ultimele insemnari
Cele mai citite insemnari