Mihaela Tudorancea: Resurse Umane: Companii

TIPS-uri pentru candidati

Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Fotolia_1508378_S.jpg
Zilele acestea toata lumea vorbeste despre criza economica, vrajitoarea cea rea care a inceput sa-si trimita umbra urat-mirositoare si in Romania. Analistii financiari - media- spun ca : " Pe bogatii din Romania, criza nu-i afecteaza prea tare", unii specialisti ai resurselor umane isi dau cu parerea ca, datorita crizei, candidatii vor deveni mai putin pretentiosi... Sper sa se insele si unii si ceilalti.

De ce?
Pentru ca "foarte bogatul" neafectat financiar nu va avea rabdarea si nici atentia necesare pentru a parcurge toti pasii restructurarii ,in firmele sale, pentru angajatii disponibilizati. (Deja se discuta in mod cert si oficial de un somaj de mini 5% in 2009, in conditiile in care in prezent media e la 3.9%. Atentie insa, vorbim de medie dar vor fi zone privilegiate- gen Bucuresti - si zone unde cresterea somajului va insemna pierderea venitului de subzistenta pentru multe familii...) Va concedia discretional, fara planificare, fara o analiza corecta si fara a acorda sprijin celor ce urmeaza a fi disponibilizati.

De ce?
Pentru ca scaderea pretentiilor vis-a-vis de job-ul vacant, ar fi CEA MAI MARE PROSTIE pe care o poate face un candidat in aceasta perioada! Observati sa-mi bat singura cuie in talpa!? Da?! Stiu cat de greu poate fi sa-ti pastrezi sangele rece si sa analizezi obiectiv job-urile la care aplici, mai ales cand, in proportie de 80% ai fi inclinat sa accepti; stiu ca uneori compromisul e reteta fericirii, stiu ca va fi mult mai dificil sa gasesti un job in prag de sarbatori dar... iti poti imagina cat d egreu va fi sa gasesti un job in momentul in care "vrajitoarea cea rea" - criza economica- va fi aici in persoana si nu doar o umbra? Renuntarea la anumite principii / cerinte / pretentii privind viitorul post, nu va face decat sa deschida larg poarta spre cumularea de nemultumiri si stari de frustrare, din ce in ce mai multe, pe masura ce efectuati sarcinile curente ale noului dvs job. Veti rezista o luna, doua, trei, cinci si apoi veti claca; numai ca veti ajunge la capatul puterilor in plia criza si u alt job... mult mai greu.

Pentru ca prefer oamenii destepti si informati in detrimentul yes-man-lor, pentru ca un proiect de recrutare finalizat mai usor nu e neaparat si un proiect bine finalizat , pentru ca astazi am ascultat melodiile Tatianei Stepa si am devenit mult mai generoasa, pentru ca oricand, oricare ditre noi poate deveni candidat , incerc sa prezint mai jos o serie de sfaturi pentru candidatii acestei perioade:

1. Citi cu atentie anunturile de angajare, responsabilitatile si cerintele job-ului, nu doar denumirea acestuia. Veti avea surprize! Uneori titulatura e pompoasa, atractiva , iar in interiorul anuntului , printre randuri, se creioneaza adevaratul post care are o sigura legatura cu titulatura - e in subordinea acestuia.

2. Orice firma serioasa va va cerceta referintele; candidatul de ce n-ar face acelasi lucru?! Sfantul Google, necanonizat inca de nici o biserica, face minuni zilnic. Un micut search pe numle firmei si aflati: cifrele de afaceri pe ultimii ani, profitul (desi acesta e mult mai puti relevant pe plaiuri mioritice...) , actionarii, scandaluri in care firma a fost implicata, opiniile fostilor si/sau actualilor angajati.

3. Nu va feriti sa puneti intrebari directe , sa cereti explicatii, pentru a avea imaginea exacta a job-ului pentru care aplicati. Incercati sa aflati, varianta oficiala cel putin , motivul vacantarii postului.

4. In drumul spre si de la locul interviului analizati fetele celor cu care interactionati sau pur si simplu va intersectati, uneori spu mai mult decat povestirile HR-ului.

5. Cereti o varianta scrisa a ofertei de angajare pentru a o analiza apoi cu atentie. Nu cereti acest lucru agentiei de recrutare, s-ar putea sa nu stie mai multe decat voi...

6. Imagineaza-ti care va fi statutul tau, in firma respectiva, peste 5 -6 luni si daca inca mai ai zambetul pe buze, accepta job-ul!

Sper sa va fie de ajutor,

Daca mai aveti si alte sfaturi nu ezitati sa le adaugati
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
dino a spus:
31/10/2008 18:43
Un prieten destul de in tema, m-a prevenit cu aproape un an in urma in legatura cu faptul ca balanta avantajelor va inceta cat de curand sa se incline in favoarea angajatului.
Ca sfat pentru candidati? recomand ceea ce afirmam si inaintea crizei: cunoaste-ti valoarea, cunoaste-ti potentialul, dovedeste-le,nu fi nici lacom si nici disperat, astfel nu vei intampina nici un obstacol.
 
ella a spus:
08/01/2009 10:21
eram pe piciorul de a renunta la "pretentiile mele " vis a vis de cautarea unui nou job ...cind am citi articolul de mai sus.ma gindeam sa mai "tai" din calificarile si abilitatile mele din CV ...doar doar voi gasi "un job" . imi caut de multa vreme un post ca si cel pe care intentionez sa-l parasesc...adica implicare , gindire , analiza economica nu pur si simplu ceva "mecanic" si de rutina.. se pare ca pretentiile mele sint prea mari ..sau poate nu se doresc persoane ca mine...cu pretentii. nu stiu ce sa mai cred despre economie ...despre mine.sint dezamagita rau ca nu-mi gasesc un servici pe masura dorintelor mele. sau poate gresesc eu undeva ??


Raspuns Mihaela Tudorancea

Daca intrebarea ta nu e una retorica... atunci ar fi bine sa-mi trimiti cv-ul tau , pe adresa [email protected], cu precizarea la subiect " urmare dailybusiness" si voi incerca sa-ti raspund in timp util cat se poate de obiectiv.
 
Mihaela Tudorancea
Managing Partner, Tudorancea & Partners; Managing Partner , Nefertiti Human Capital Consulting
Mihaela Tudorancea
S pecializari:head-hunting, consultanta proceduri si politici HR, consultanta legislatia muncii.... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Luni, 04 Iulie 2022, 07:59
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter