Mihai Musatoiu: Opinia DailyBusiness.ro: Companii

Cine-si mai permite masina de 5.000 de euro?

15 iunie 2007, ora 01:12 | 2.023 afisari | in Companii, Auto
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
"O nebunie!", s-a spus acum cativa ani despre ideea grupului Renault de a investi intr-o masina super-ieftina, de 5.000 de euro. Iata ca timpul le da in sfarsit dreptate criticilor: masina de 5.000 de euro este intr-adevar o nebunie, dar nu pentru ca ar fi prea ieftina ci dimpotriva, pentru ca e prea scumpa.

Intre timp a inceput sa se vorbeasca de masina de 4.000, 3.000 si chiar 2.000 de euro. Nu e vorba de aplicarea unor concepte ingineresti din Familia Flinstone, ci doar de intalnirea cererii cu oferta pe uriasele piete din intreaga lume sensibile la pret.

Cu toate ca descoperirea francezilor seamana cu inventarea apei calde in secolul 21 - oricine stie ca oamenii nu tin neaparat sa cheltuiasca mult a beneficia de un produs decent - ea are meritul de a fi fost impinsa de la stadiul de idee curajoasa la business-plan pus in practica. In plus, bonusul pentru curajosi a fost surpriza cererii mari venite de pe pietele occidentale, prin traditie nu atat de preocupate de preturile scazute, dar cu multi consumatori educati pe principiul "value for money".

Iar efectul bulgarelui de zapada abia acum incepe sa se faca simtit.

La cate masini sunt deja in Bucuresti, ma intreb daca nu cumva insusi conceptul de masina este gresit. N-am putea trece direct la elicoptere low-cost?
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Cristian Lacraru a spus:
25/06/2007 16:38
Pana la urma de fapt e vorba de inceperea unei mici transparente in costurile de productie si de adaptarea la nevoile reale ale nei populatii care incearca sa reduca pe cat posibil costurile, fie ca e vorba de o masina de spalat fie ca e vorba de o masina de ora. Si nu neaparat pentru ca nu sunt bani. Nu ma gandesc la asta in primul rand. Eu zic ca e vorba de ridicarea gradului de implicare sociala, de intelegerea nevoilor personale corelate cu amprenta verde lasata in urma ta. Poate ca suna pompos dar indirect asta facem, fara a ne da neparat seama. Un aparat clasa A de consum nu doar face o reducere a cheltuielilor directe. Mai ajuta si la reducarea unor efecte nocive in atmosfera, a celor din jurul tau, a ta.
Masina ieftina cu consum redus si poluare scazuta e un efect al acestui lucru.
 
Vista a spus:
03/07/2007 14:50
nu este o idee curajoasa ,ci una,mai degraba prosteasca
 
Ifrim a spus:
24/07/2007 04:26
Sunt 1000 de motive gama acewstor produse de utilitate / de consum, sa se intinda de la preturi de 2000 EURO la preturi de peste 1.000.000 EURO.
Problema este una si aceiasi : gama acestor produse trebuie sa acopere de la functii primare - utilitare (nevoia de deplasare, mai rapida si mai sigura) pana la nevoia de personalitate, de frumos, de arta, etc

In mod necesar toate aceste masini vor coexista, functie de necesitatile / cerintele clientilor. La fel si la barci : de la barcute pneumatice (sa nu zic colace de salvare) pana la superluxoasele vapoare de croaziera. Avioane, telefoane mobile, case, si tot asa.

Chiar ar fi monoton ca toate lucrurile sa fie la fel (fie ele foarte ieftine - minimaliste fie ele foarte scumpe - maximaliste).
Fiinta umana este complexa ...

 
Mihai Musatoiu
Membru fondator DailyBusiness.ro
Mihai Musatoiu
Va multumim pentru ca ati transformat DailyBusiness.ro in ultimii cinci ani in cel mai interactiv site de... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Vineri, 07 August 2020, 18:32
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter