Mihai Musatoiu: Opinia DailyBusiness.ro: Companii

Sa fim incorecti politic

29 iulie 2011, ora 11:30 | 154 afisari | in Companii
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Integrarea dificila a imigrantilor musulmani este un subiect aproape tabu in Europa Occidentala. Varianta capitalista a cenzurii comuniste, cunoscuta si drept corectitudine politica, opreste majoritatea discutiilor inca inainte de a incepe. Inclusiv cele serioase, pentru ca tensiunile in crestere dintre musulmani si locuitorii nativi sunt o realitate in majoritatea tarilor din vest.

Masacrul din Norvegia complica infinit situatia. “Criminalul arian” a devenit, dupa cum comenteaza The Wall Street Journal, “the poster boy” pentru curentul anti-islamist. De acum inainte va fi si mai greu sa deschizi o discutie despre problemele reale ale clash-ului cultural din Occident, pentru ca, nu-i asa, e dificil sa mai argumentezi cand cuvintele par ca merg in aceeasi directie cu gloantele unui ucigas in serie.

Problema exista in Europa si deja s-au gasit parlamentari care adancesc prapastia sustinand, chiar si partial, ideile despre “uniculturalism” ale criminalului norvegian.

Intoleranta isi arata coltii. Si in Romania e prezenta la fiecare pas. Nu doar fata de semenii nostri diferiti (dupa sute de ani in Romania, tiganii sunt chiar mai putin integrati decat musulmanii din Occident), ci si fata de politicieni, vecinul de pe scara, partenerul de afaceri, trecatorul de pe strada.

Intoleranta si neincrederea distrug relatiile si viitorul comun. Mai ales de cand a lovit criza financiara, laitmotivul in intreaga UE a devenit ”fiecare pentru el”. Ne indoim de viitorul monedei comune, de capacitatea altora de a nu cheltui prosteste si in general de orice nu tine strict de noi si orgoliul nostru.

Ce facem mai departe, cum iesim din blocaj? Am putea incepe prin a recunoaste deschis defectele noastre, nu doar ale sistemului. Pentru asta, e nevoie sa lasam putin deoparte corectitudinea politica, dar si ego-ul. O treaba foarte dificila in epoca brandingului si a obsesiei pentru imagine.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
ioana a spus:
05/08/2011 09:29
...cam amestecate ideile. Chestiunea araba este economico-politica, si tratata intr-un anume fel, functie de interese: pretul petrolului, si al altor bogatii naturale. Chestiunea rromilor este tratata dupa turnuletele si afacerile celor din asociatiile de rromi, acolo sunt niste fonduri/spalare de bani. Chestiunea 'ariana' e patologica si denota o mare greseala a serviciilor din tara...din ce tara, ca am uitat, probabil ca au picat niste capete seci. In fine, ca am ajuns la branding si rebranding plus imagine, sunt minunate dar citeodata lipsesc cu desavirsire. Cine vrea sa invete carte, invata, indiferent daca e arab/musulman, tigan si roman(de ce nu ).Si cine vrea sa respectel legile , le respecta....
 
Mihai Musatoiu
Membru fondator DailyBusiness.ro
Mihai Musatoiu
Va multumim pentru ca ati transformat DailyBusiness.ro in ultimii cinci ani in cel mai interactiv site de... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Vineri, 07 August 2020, 18:37
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter