Mihai Musatoiu: Opinia DailyBusiness.ro: Media & Advertising

Povestea lui "no comment" in presa online

29 ianuarie 2008, ora 23:15 | 4.904 afisari | in Media & Advertising
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Un reprezentant de PR dintr-o multinationala cu care de altfel suntem in foarte bune relatii ma intreba ieri de ce noi, presa online, avem uneori pretentii exagerate cum ar fi deadline-uri foarte scurte si chiar mai mult de o solicitare intr-o singura zi.

"Unde vreti sa ajungeti?", se mira respectivul.

Raspunsul pe care i l-am dat este la indemana oricui urmareste atent directia spre care se indreapta piata media. E foarte simplu - stirile se muta pe Internet. Pentru analize, comentarii si opinii, revistele mai au un ragaz, iar amenintarea Internetului nu este iminenta. Pentru stiri insa, ziaristii se exprima tot mai mult online, un mediu mai rapid chiar si decat radioul sau televiziunea, acolo unde timpul de montaj se interpune intre stirea bruta si momentul difuzarii.

Aceasta zona de tampon nu mai exista pe Internet, si intre momentul aflarii informatiei si cel al difuzarii ei timpul scade drastic. Iar daca reprezentantii de PR nu se adapteaza la noua treapta de viteza in care presa este pe cale sa intre, se vor inmulti stirile in care companiile apar citate cu un sec "nu au comentat pana la ora publicarii articolului", urmand ca efectele pozitive sau negative ale declaratiilor-lipsa sa fie masurate, ca intotdeauna, de public.

"Da, dar mai repede nu inseamna mai bine", a argumentat, pe buna dreptate, PR-istul nostru.

Perfect adevarat. Tocmai de aceea stirile online nu sunt un mediu simplu si accesibil oricui. Provocarea este sa fii bun si rapid.

In cel mult 2 ani, departamentul de PR in care lucreaza interlocutorul meu va fi dublu numeric. Iar asta nu va fi nici din cauza, nici datorita DailyBusiness. Ci pentru ca piata media o va cere.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
geanina a spus:
30/01/2008 00:43
o persoana care lucreaza la PR nu are de obicei raspunsul la intrebarile care vin din presa, pentru ca ei nu lucreaza la "furnal" si , de obicei, se pricep numai la generalitati. Dupa ce intrebarea ajunge la PR, specialistul respectiv o trimite la dep. de vanzari, contabilitate, achizitii, etc si asteapta raspunsul lor. Intrebarea acestor departamente este "Acum trebuie?" pentru ca noi avem o suta de probleme care asteapta sa fie rezolvate si asta nu e o problema specifica pentru munca noastra. Astea sunt departamentele care nu au oameni si acopera munca a doua, trei persoane.
 
Dristor a spus:
30/01/2008 14:48
sa informezi publicul inseamna a 101-a problema care trebuie rezolvata, la fel de importanta ca si celelalte 100. daca nu aveti suficienti oameni, mai angajati.
 
George a spus:
30/01/2008 23:29
Niciodata o organizatie nu va avea viteza de reactie necesara
raspunsului cerut de un asemenea mediu...cu o singura exceptie...sa fie capabili sa prevada anumite scenarii si sa se interpuna direct in desfasurarea actiunii...mai putin probabil.
PR online pretinde un grad mare de transparență din partea companiilor. De asemenea, comunicarea corporatistă online expune companiile riscului confruntării cu un public mai educat, mai prompt, mai dinamic, mai critic. Adesea, companiile românești se tem de critică și dialog public, sunt închise, timide și rezistente la schimbare.......
 
Tudor a spus:
31/01/2008 09:12
Un PR bun stie intotdeauna sa raspunda intrebarilor adresate de jurnalisti, chiar daca nu lucreaza "la furnal." Departamentele companiei intervin doar in cazul intrebarilor foarte specializate, asa-zis "tehnice", sau pentru a certifica corectitudinea informatiei oferite de reprezentatul de PR.
 
Mihai a spus:
31/01/2008 10:36
sunt de acord cu Tudor, un PR este cu atat mai bun cu cat este mai capabil sa raspunda "din capul lui" cat mai multor intrebari. Pe "afara", un PR manager de companie mare rareori cere amanari de genul "sa ma consult cu X". Dar asta inseamna ca respectivul PR sa fie foarte experimentat si sa-si asume ce spune.

In .ro e putin altfel. Acum 2 zile de exemplu, un PR manager de la una din cele mai mari companii de pe piata cimentului ne-a raspuns ca nu stie sa raspunda la nicio intrebare din cele adresate si ne-a recomandat sa incercam la agentia de PR care ii reprezinta. Romania e mereu surprinzatoare, dar uneori chiar ramai mut.
 
Mihai Musatoiu
Membru fondator DailyBusiness.ro
Mihai Musatoiu
Va multumim pentru ca ati transformat DailyBusiness.ro in ultimii cinci ani in cel mai interactiv site de... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Joi, 24 Septembrie 2020, 00:31
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter