
O vânzare de succes poate duce implicit și la o negociere mai ușoară. De aceea, iată mai jos trei sfaturi pentru următoarea vânzare:
#1. Ai încredere în produsul sau serviciul pe care-l vinzi
E esențial să crezi în produsul sau serviciul pe care-l vinzi. Acest lucru te ajută să ai măsură în negociere și să știi când e cazul să faci un pas înapoi sau când e cazul să ceri mai mult. Neîncrederea te poate conduce la a căuta să închizi mai repede un acord doar ca „să scapi” – ceea ce poate genera nu numai pierderi de natură financiară, ci și deteriorarea reputației și a credibilității în produsul sau serviciul oferit.
#2. Nu te uita doar la lucrurile negative din produsul sau serviciul tău
Aici nu este vorba despre a falsifica lucruri despre ceea ce încerci să vinzi – ci despre a înțelege și a descoperi atuurile tale. Cu ce se diferențiază produsul sau serviciul pe care-l oferi față de cel al competiției? Acordă o atenție mai mare la ceea ce ai tu de oferit, nu la ceea ce vrei neapărat să obții.
#3. Înțelege ce-l motivează pe celălalt în negociere
Un aspect foarte important în realizarea unei vânzări de succes este înțelegerea nevoilor și a motivelor pentru care celălalt ar vrea să cumpere ceea ce ai tu de oferit. De ce ar vrea să îți cumpere produsul sau serviciul? La ce i-ar fi util? Care este resortul care „mișcă” pe celălalt astfel încât să să cumpere fără să stea pe gânduri? Vinde cum vrea clientul să cumpere, nu cum vrei tu să vinzi.