Trout & Partners Consulting Romania: Marketing: Altele

De unica folosinta

20 august 2008, ora 11:39 | 4.971 afisari | in Altele
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Se intampla destul de rar sa citesc stiri de business care sa ma faca sa ma intreb "de ce nu?". Sunt exemple de thinking out of the box (da, stiu ca este o expresie mult prea uzata) sau de reinventare a unor lucruri pe care le credeam fixate intr-un fel anume pentru totdeauna.

Acum cateva zile, citeam pe unul dintre site-urile de stiri despre initiativa Orange si Bic de a lansa impreuna un telefon mobil. Citind titlul, prima reactie a fost sa rad in hohote - ma gandeam ca, din nou, asistam la un caz de extensie de brand dusa la extrem si la absurd, de un jucator care intra pe o piata unde nu are nicio experienta, folosind brandul "mama" si reusind astfel sa creeze confuzie in mintea consumatorilor.

Surpriza a venit citind articolul. Bic inseamna "disposable" in mintea tuturor - fie ca vorbim de aparate de barbierit, pixuri, brichete sau orice altceva ar mai produce, Bic inseamna "una sau cateva folosiri". Acum, ce legatura are asta cu telefonia mobila? Surprinzator, are. Uneori avem nevoie de un numar de telefon provizoriu si fara prea multe costuri atasate - de la un anunt de vanzare pana la un proiect cu durata limitata, plaja de situatii este infinita, iar noul produs exact asta ofera: un telefon "disposable", cu numar atasat si functii de baza. Ba mai mult, se vinde cu bateria gata incarcata.

Acum, daca nevoia de un astfel de numar este reala, daca situatiile respective vor crea si dorinta de a cumpara, e doar o chestiune de distributie si promovare corecta. Insa, este unul dintre foarte putinele exemple bune de extindere a unui brand intr-o categorie noua. De ce? Pentru ca Bic nu inseamna in mintea consumatorilor o categorie anume de produse, ci o valoare, "disposable", pe care incearca sa o pastreze si intr-o nisa pana acum neexplorata. Practic, nu vorbim de un brand extension - una dintre cele mai mari greseli ale marketingului - ci de pastrarea unei valori asociate unui brand si intr-o categorie noua de produse.

Pe mine m-a amuzat ideea, mi-a placut si sper sa aiba succes.
Adinel Tudor, Specialist Marketing Trout&Partners

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Trout & Partners Consulting Romania
Consultanta de marketing
Trout & Partners Consulting Romania
Trout & Partners Consulting Romania este parte a retelei internationale de consultanta de marketing Trout &... vezi profilul »
Categoriile blogului
Arhiva blogului
KeyJobs - Job-uri premium
portal sustinut de adevolution
Miercuri, 13 Noiembrie 2019, 17:39
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter