- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

22% dintre advertiserii online se promoveaza si pe telefonul mobil

05 Dec, 13:33 • Redactia DailyBusiness
Investitiile in marketingul pe telefonie mobila se vor dubla in urmatorii cinci ani in SUA, de la 1,4 mld. dolari (1,05 mld. euro) anul acesta pana la 2,9 mld. dolari (2,1 mld. euro), releva un studiu al companiei de cercetare Jupiter Research realizat pe piata americana.
22% dintre advertiserii online se promoveaza si pe telefonul mobil

22% din companiile care isi fac publicitate online apeleaza si la marketing prin telefonie mobila, conform studiului.

Tot mai multi advertiseri, cum ar fi Procter & Gamble sau Microsoft, aloca parti importante din bugetul pentru publicitate pentru acest tip de marketing, relateaza presa internationala.

Interesul crescut pentru canalul acesta de comunicare este o evolutie importanta in lumea advertising-ului, iar publicitatea pe telefonul mobil nu mai este demult la nivelul experimental, a spus in cadrul Forumului Mobile Marketing 2006 Jay Emmit, presedintele mBlox, companie de tranzactii la nivel global prin telefonie mobila.

Canalul de telefonie mobila s-a dezvoltat in ultimul an mai ales datorita serviciilor oferite de sectoarele financiar si bancar. Un exemplu in acest sens este introducerea seviciului de alerta prin SMS a fraudei, de catre MasterCard.

Procter & Gamble a castigat premiul de excelenta al Asociatiei de Mobile Marketing pentru programul sau AdLab prin care directorii de marketing ai unor branduri importante ale companiei au fost instruiti sa foloseasca oportunitatile oferite de mesajele text si video de pe telefonul mobil.

Marketingul pe telefonie mobila are totusi destule puncte slabe, este de parare Emmit. Companiile de telefonie mobila nu pot controla destinatia reclamelor astfel incat minorii sa fie feriti de continut explicit sexual sau de alta natura daunatoare.

Furnizorii de comunicatii wireless, in special operatorul american Sprint, au inceput sa ofere marketerilor posibilitati de distribuire a mesajului publicitar tintite direct catre consumatori. Totusi, acest tip de servicii ar putea sa atraga multe critici din partea aparatorilor dreptului la intimitate.

Agentiile de publicitate si marketerii au nevoie, la randul lor, de instrumente de masurare a audientei pentru a determina costurile corespunzatoare acestui canal media, insa rezolvarea acestor probleme ar putea duce in viitor la o explozie a acestui nou canal de promovare, sunt de parere analistii.