AUTO

Aprilie, a zecea luna de crestere consecutiva pentru piata auto din Romania

19 mai 2014, ora 16:12 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
dacia.jpg
Pe ansamblul pietei livrarile totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale), inregistreaza in primele 4 luni ale anului 2014 o crestere de 23,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. in interiorul acestei cresteri, avem autoturismele cu + 21,7%.

Si pe plan european se remarca o evolutie pozitiva, principalele tari europene inregistrand cresteri destul de importante (Franta 3,7%, Germania 2,9%, Italia 5%, Spania 16,2%, UK 12,5%).

In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din volumulul total inregistrat pe primele 4 luni din 2014).

Pe de alta parte, un aspect ce merita semnalat, este faptul ca inmatricularile de autoturisme rulate au scazut cu 10% fata de primele 4 luni ale anului 2013. Cu toate acestea, volumul lor (64.286 unitati in 2014) ramane ridicat comparativ cu cu cel al autoturismelor noi (cca. 3,5 ori mai mare), desi in scadere fata de situatia din 2013 (cand au fost 4,3 rulate la unul nou).

Productia nationala

In primele 4 luni s-au produs 142.123 de autovehicule, cu 3,4% mai putine decat in perioada similara din 2013. Dintre acestea, 119.879 unitati (84%) sunt produse de catre Dacia, 22.241 (15,6%) de catre Ford si 3 de catre Roman Brasov.

Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (50.783 unitati), urmata de Dacia Logan (38.871 unitati), Ford
B-Max (22.241 unitati), Dacia Sandero (16.735 unitati) si Dacia Logan MCV (13.490 unitati).

Exportul



Au fost exportate in luna aprile 2014 un numar de 32.513 unitati, ceea ce face ca dupa patru luni din 2014 sa consemnam un volum total de 130.547 unitati exportate, adica o crestere de 4,6% fata de perioada similara din 2013.

Cel mai exportat model in luna aprilie 2014 a fost Dacia Duster (14.807 unitati), urmat de Dacia Logan (8.577 unitati) si Ford B-Max (4.058 unitati), top-ul fiind acelasi si in ceea ce priveste analiza pe ansamblul primelor 4 luni (Duster 46.801 unitati, Logan 34.751 unitati si B-Max 22.234 unitati.

Ar mai fi de remarcat ca Dacia este, in continuare, performera pietei europene, aceasta inregistrand pe ansamblul Statelor Membre ale UE, cea mai mare crestere la 4 luni, respectiv, 40,4% (+34,6% in luna aprilie 2014 vs. aprilie 2013).

Vanzarile

Cu un volum total de 8.062 unitati vandute in luna aprilie, consemnam fata de luna martie o crestere de 0,5%, ceea ce face ca dupa patru luni din 2014 sa se inregistreze o crestere fata de aceeasi perioada din 2013 de 23,3%, situatie datorata in 
special autoturismelor, care au inregistrat +21,7% (+34,8% cele autohtone si +17% cele din import).

La autoturisme, top-ul pe marci dupa patru luni din 2014 este condus de catre Dacia, cu 6.939 unitati vandute (31,4% din total), urmata de Volkswagen (2.189 unitati / 9.9%), Skoda (2.149 unitati / 9,7%), Ford (1.500 unitati / 6,7%), Renault (1.329 unitati / 6%) si Opel (908 unitati / 4,1%).

Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in luna aprilie (dar si dupa patru luni din 2014), urmat de Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.

Analizand segmentarea pe clase, observam faptul ca dupa patru luni din 2014, majoritatea segmentelor inregistreaza cresteri importante chiar la clasele de volum (B +41,6%, C +29,8% si SUV +3,2%), scaderi consemnandu-se pe segementele cu volume reduse, precum Executive – 20,3% si Monovolum – 30% si Sport – 29,7%.

In functie de tipul de combustibil, cresterea vanzarilor de autoturisme cu motoare diesel se consolideaza, ponderea acestora ajungand dupa 4 luni din 2014 la 59,3% (fata de 58,8% cat era in 2013), 8 marci si respectiv 8 modele din primele 10 avand o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie.

"Cu datele inregistrate in luna aprilie 2014, consemnam un numar de 10 luni consecutive de crestere fata de lunile similare din anul precedent, fapt ce la o prima analiza, arata o consolidare a evolutiei pozitive remarcata si la nivel european", spun reprezentantii APIA.

Ei arata ca trebuie tinut seama de faptul ca in ultimele 6 luni ale lui 2013 am avut efectul pozitiv al Programului “Rabla”, iar pe de alta parte, ca in Trim. I din 2013 (cu care comparam inceputul bun din 2014) vanzarile au avut de suferit de asteptarea indusa in piata de demararea tarzie a Programului “Rabla” (produsa abia in Iunie).

"Totusi, o crestere de 10 luni consecutive este o situatie cu care nu ne-am mai intalnit in ultimii 5 ani si ea merita consemnata ca atare", subliniaza acestia.

Ca urmare a acestei evolutii de pana acum, dar luind in considerare si factorii care activeaza in piata pe termen scurt, reprezentantii APIA apreciaza ca piata auto poate inregistra la sfarsitul anului 2014 o crestere de circa 4-5%, fiind de asteptat ca aceasta sa fie mai importanta pe segmentul vehiculelor comerciale (usoare si grele).
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 05 August 2020, 10:18
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter