- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia a stabilit calendarul lansarii Sandero in Romania

04 Apr, 00:01 • razvan.codorean
Chiar daca muncitorii de la Dacia se afla de aproape doua saptamani in greva generala, la uzina din Pitesti pregatirile pentru lansarea modelului Sandero continua, peste 4.000 de automobile urmand sa fie prezentate in show-room-urile din intreaga tara, la inceputul lunii iunie, in cea mai mare actiune de promovare organizata vreodata de companie.
Dacia a stabilit calendarul lansarii Sandero in Romania

Joi, managerul Renault Marea Britanie, Roland Bouchara, a anuntat ca hatchback-ul produs in Romania va fi vandut din ianuarie si in Marea Britanie, la un pret de 8.000 de lire sterline (16.000 de dolari), in varianta de baza. Renault are planuri mari cu Sandero, de altfel, pentru intreaga piata vest-europeana, acolo unde tipul de caroserie hatchback este cel mai cautat.

Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, spune ca strategia lansarii noului model a fost aproape finalizata, in prezent lucrandu-se la finalizarea gamei coloristice, a dotarilor, in general a finalizarii operatiunii de impartire a gamei de produs. Toate aceste detalii ar urma sa fie clarificate pana la inceputul lunii mai.

„Chiar daca avem dificultati din cauza grevei salariatilor, munca la Sandero nu a stat pe loc. Avem deja aproape finalizata gama de oferta, ce va include dotarile pentru fiecare motorizare in parte si partea coloristica”, a declarat Stroe, pentru DailyBusiness.

Noul automobil va fi disponibil intr-o gama de cel putin 3 culori nemetalizate (blanc gracier, bleu marine, rouge passion) si 7 culori metalizate, printre care gris platine, bleu electrique si rouge de feu.

„Gama coloristica a fost realizata pornind de la preferintele romanilor, evidentiate de vanzarile de Logan. Romanilor le plac foarte mult culorile derivate din gri, albastru si rosu, iar in ultima vreme avem multe solicitari pe derivate din culoarea alba”, a declarat Stroe.

„Mizam foarte mult pe paleta cromatica, avand in vedere ca noua masina se adreseaza unei game diversificata de clienti, in care femeile si tinerii ocupa un loc important”, a mai spus vicepresedintele Dacia.

Lansarea Sandero, simultan in toate cele peste 100 de show-room-uri din tara

Lansarea Dacia Sandero va avea loc printr-o operatiune de tip „Portile Deschise”, la inceputul lunii iunie, simultan in toata reteaua de dealeri Dacia-Renault.

Campania de promovare a automobilului va incepe din luna mai si va fi una de amploare fara precedent, chiar mai mare decat in cazul Logan. Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, spune ca pana la inceputul lunii mai toate detaliile legate de oferta de vanzare vor fi finalizate, iar informatiile vor fi prezentate pietei.

„Pretul Sandero va fi undeva in zona Loganului, adica pana in 9500 de euro”, a declarat Stroe. „Vom realiza o campanie de tip Porti Deschise in care vom angrena peste 4.000 de automobile Sandero ce vor putea fi testate. Vom inregistra in acest interval comenzile pentru noul model si vrem sa incepem si vanzarile in acelasi timp”, a mai spus managerul Dacia.

Directorul Asociatiei Dealerilor Dacia, Marius Carp, se asteapta ca noul Sandero sa fie un succes chiar mai mare decat Logan.

„La lansarea Logan, au fost show-room-uri in care s-a stat la coada. Cred ca, avand in vederea interesul pentru aceasta masina, pe care il primim de la potentialii clienti, sa inregistram un numar mare de vizitatori si, de ce nu, de clienti, posibil peste performanta Logan”, a spus Carp, pentru DailyBusiness.

Logan Sandero a fost prezentat pentru prima data public la Salonul Auto de la Geneva. Modelul urmeaza sa fie comercializat pe un numar de 40 de piete, pana la sfarsitul anului.

Renault a evitat, pana in prezent, sa prezinta o estimare privind vanzarile noului model. S-a spus doar ca modernizarea liniei de fabricatie de la Mioveni, unde va fi produs Sandero, va determina o capacitate de productie de 60 de automobile pe ora.

Patru variante de motorizare pentru Sandero

Noul automobil va fi disponibil in patru variante de motorizare, respectiv doua pe benzina si doua diesel. Motoarele pe benzina vor fi de 1,4 litri si 75 CP, respectiv 1,6 litri si 90 CP. In cazul motoarelor pe motorina, cele doua variante sunt ambele de 1,5 litri, de 70 CP si 85 CP.

Sandero are o lungime de 4,02 metri, o latime de 1,75 metri si un ampatament (distanta dintre puntile rotilor din spate fata de cele din partea frontala) de 2,59 metri. Inaltimea pana la plafon in zona banchetei spate este de 878 milimetri.

Mare parte din piesele folosite la noul automobil provin de la gama Logan, bordul si alte cateva elemente de dotari fiind aceleasi ca si la Logan.

Renault a anuntat ca investitia in dezvoltarea noului model este de 147 de milioane de euro. Din acesti bani, 82 de milioane de euro au fost investiti in mod direct in adaptarea liniilor de fabricatie de la Mioveni.

Isi face Renault singura concurenta cu Sandero?

Dincolo de planurile ambitioase si asteptarile extrem de optimiste ale oficialilor Dacia cu privire la noua masina, analistii auto cred ca Sandero poate fi definit ca un produs „pe muchie de cutit”.

Specialistii cred ca Logan concureaza pe o piata, a hatchback-urilor, una mult superioara la nivel de asteptari consumatoriste, unde nu pretul este cel mai important, cat calitatea produsului.

In plus, prin lansarea Sandero, Renault isi concureaza propriile automobile, in special gama Clio. Analistul Adrian Mihaltianu declara, recent, ca Renault risca, prin lansarea noului automobil „canibalizarea” gamei Clio.

„Ar putea avea un succes mare in tarile UE, pentru ca pretul este OK (intre 6.400 si 9.500 de euro, conform producatorului – n.r.), sub cel practicat in piata. Designul este decent, iar motoarele, venite de la Renault, sunt considerate fiabile”, spune analistul. Marele pericol pentru Renault, crede analistul, este determinat de „canibalizarea” gamei Clio, Sandero concurand din multe puncte de vedere cu automobilul produs mai multi ani cu succes in piata.

Analistul auto Razvan Codorean a estimat ca Sandero va imparti cu siguranta clientela Dacia in doua segmente clare.

„Cine va dori o masina cu un design mai nou, dar va face rabat la portbagaj, va alege Sandero. Publicul tinta va fi cu siguranta format din oraseni, in special tineretul, care are nevoie de o masina ceva mai mica (Sandero e mai scurt decat Loganul cu 23 de centimetri – n.r.) in timp ce Loganul va ramane produsul ideal pentru familia traditionalista, care merge la supermarket si face cumparaturi serioase, pentru cei din mediul rural care au nevoie de transportat cantitati mari. In rest, ofertele sunt aproape identice – motorizarile aproape similare, spatiul interior similar, iar piesele vin pe aceleasi retea de productie”, a mai spus Codorean.

Analistul auto Dan Vardie a declarat ca interesul in jurul noului Sandero a fost puternic si ca, din acest punct de vedere, se asteapta la un succes de vanzari incepand chiar din primul an de productie, iar una dintre tintele Dacia va fi atacarea pietei de business, Sandero putand fi privita ca o masina ideal pentru flotile.

„Masina ajunge in piata in iunie. Daca Dacia va sti sa construiasca o campanie de vanzari inteligenta, in care sa imbine atuurile noului model, printre care motorul, fiabilitatea, consumul, si isi va defini foarte clar publicul tinta, cred ca succesul noului model va fi unul semnificativ. Nu cred insa ca va depasi Loganul la vanzari si asta pentru ca gama Logan este foarte bine intrata in piata, are un background foarte bun in care fiabilitatea si raportul pret-calitate determina multi clienti sa aleaga acest model”, a mai spus Vardie.