- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia Sandero va fi lansat pe 3 iunie in Romania

27 May, 07:44 • Redactia DailyBusiness
Noul model al Dacia, Sandero, va fi lansat oficial pe 3 iunie, urmand ca primele masini sa ajunga la clienti pana la finele lunii iunie, a anuntat conducerea companiei. Pretul masinii nu a fost anuntat oficial, urmand insa sa se situeze in limita a 9.500 de euro.
Dacia Sandero va fi lansat pe 3 iunie in Romania

Noul automobil va fi disponibil in patru variante de motorizare, respectiv doua pe benzina si doua diesel. Motoarele pe benzina vor fi de 1,4 litri si 75 CP, respectiv 1,6 litri si 90 CP. In cazul motoarelor pe motorina, cele doua variante sunt ambele de 1,5 litri, de 70 CP si 85 CP.

Sandero are o lungime de 4,02 metri, o latime de 1,75 metri si un ampatament (distanta dintre puntile rotilor din spate fata de cele din partea frontala) de 2,59 metri. Inaltimea pana la plafon in zona banchetei spate este de 878 milimetri.

Mare parte din piesele folosite la noul automobil provin de la gama Logan si modelul Clio, bordul si alte cateva elemente de dotari fiind aceleasi ca si la Logan.

Dacia Sandero va avea in Romania o garantie standard de 18 luni sau 100.000 de kilometri, fata de 3 ani cat va fi perioada acordata la nivel international, aceasta decizie este strict legata de pretul final.

Modelul ar putea avea un pret de pornire de 7.400-7.700 de euro, cu 15-20% mai mult decat costa cel mai ieftin Logan berlina, in timp ce pretul maxim ar putea fi de 9.500 euro.

Renault a anuntat ca investitia in dezvoltarea noului model este de 147 de milioane de euro. Din acesti bani, 82 de milioane de euro au fost investiti in mod direct in adaptarea liniilor de fabricatie de la Mioveni.

Dacia Sandero este al cincilea model din familia Logan, dupa Logan, Logan MCV, Logan Van si Logan Pick-Up.

Sandero va creste vanzarile Dacia cu 35%

Lansarea modelului Sandero, in luna iunie, va majora vanzarile totale Automobile Dacia cu 35% in acest an, fata de 2007, la peste 310.000 de unitati, a declarat vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, citat de Newsin.

Potrivit lui Stroe, extinderea gamei Dacia cu noul model Sandero va impulsiona cu 15-17% cererea pe piata interna, la circa 120.000 de unitati. „Pentru 2008, vad o crestere de 35% a vanzarilor de autovehicule la nivel mondial, respectiv de 15-17% pentru piata interna, bazandu-ne pe modelul Sandero”, a precizat vicepresedintele Automobile Dacia. Mai mult, acesta a spus ca modelul va avea o adresabilitate mai mare decat au aratat studiile initiale.

In gama de preturi in care se va plasa noul Sandero se regasesc modele precum Chevrolet Kalos, Fiat Punto, Ford Fiesta, Opel Corsa sau Renault Symbol.

Isi face Renault singura concurenta cu Sandero?

Dincolo de planurile ambitioase si asteptarile extrem de optimiste ale oficialilor Dacia cu privire la noua masina, analistii auto cred ca Sandero poate fi definit ca un produs „pe muchie de cutit”.

Specialistii au declarat, anterior, pentru DailyBusiness, ca, prin lansarea Sandero, Renault isi va concura propriile automobile, in special gama Clio. Analistul Adrian Mihaltianu declara, recent, ca Renault risca, prin lansarea noului automobil „canibalizarea” gamei Clio.

„Ar putea avea un succes mare in tarile UE, pentru ca pretul este OK (intre 6.400 si 9.500 de euro, conform producatorului – n.r.), sub cel practicat in piata. Designul este decent, iar motoarele, venite de la Renault, sunt considerate fiabile”, spune analistul. Marele pericol pentru Renault, crede analistul, este determinat de „canibalizarea” gamei Clio, Sandero concurand din multe puncte de vedere cu automobilul produs mai multi ani cu succes in piata.

Analistul auto Razvan Codorean a estimat ca Sandero va imparti cu siguranta clientela Dacia in doua segmente clare.

„Cine va dori o masina cu un design mai nou, dar va face rabat la portbagaj, va alege Sandero. Publicul tinta va fi cu siguranta format din oraseni, in special tineretul, care are nevoie de o masina ceva mai mica (Sandero e mai scurt decat Loganul cu 23 de centimetri – n.r.) in timp ce Loganul va ramane produsul ideal pentru familia traditionalista, care merge la supermarket si face cumparaturi serioase, pentru cei din mediul rural care au nevoie de transportat cantitati mari. In rest, ofertele sunt aproape identice – motorizarile aproape similare, spatiul interior similar, iar piesele vin pe aceleasi retea de productie”, a mai spus Codorean.

Analistul auto Dan Vardie a declarat ca interesul in jurul noului Sandero a fost puternic si ca, din acest punct de vedere, se asteapta la un succes de vanzari incepand chiar din primul an de productie, iar una dintre tintele Dacia va fi atacarea pietei de business, Sandero putand fi privita ca o masina ideal pentru flotile.

„Masina ajunge in piata in iunie. Daca Dacia va sti sa construiasca o campanie de vanzari inteligenta, in care sa imbine atuurile noului model, printre care motorul, fiabilitatea, consumul, si isi va defini foarte clar publicul tinta, cred ca succesul noului model va fi unul semnificativ. Nu cred insa ca va depasi Loganul la vanzari si asta pentru ca gama Logan este foarte bine intrata in piata, are un background foarte bun in care fiabilitatea si raportul pret-calitate determina multi clienti sa aleaga acest model”, a mai spus Vardie.

Vanzarile totale ale Dacia au ajuns la 83.917 unitati in primele patru luni ale acestui an, in crestere cu 31,1% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand au fost comercializate 63.994 vehicule, a informat, vineri, Grupul Renault.

Din totalul de 83.917 vehicule Dacia comercializate in aceasta perioada, procentual, cea mai mare crestere a fost inregistrata de vanzarile vehiculelor comerciale usoare (LCV), mai mult cu 71,1%, in primele patru luni ale anului 2008 (5.101 unitati) fata de rezultatele inregistrate in perioada din anul trecut (2.981 unitati). De asemenea, si vanzarile masinilor personale (PC) au inregistrat o crestere, de 29,2%, ajungand la 78.816 unitati in 2008, comparativ cu 61.013 autovehicule vandute in aceeasi perioada a anului trecut.

Dacia a inregistrat in primele patru luni ale acestui an, cea mai mare crestere a vanzarilor din cadrul grupului Renault, de 31,1%, fata de cresterea vanzarilor Renault (5,4%) , in timp ce vanzarile Renault Samsung Motors au inregistrat o scadere de 5,1%.