AUTO

De ce sunt femeile mai reticente decat barbatii la masinile care se conduc singure

12 iunie 2015, ora 00:15, autor(i): Mona Manole 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
WOMAN-DRIVING-facebook.jpg
Pe masura ce producatorii auto si firmele din domeniul tehnologiei se grabesc sa dezvolte masini semi si complet autonome, apar doua intrebari ce starnesc controverse legate de avansul tehnologic: cati oameni vor masini care se conduc singure si cat de mult sunt dispusi sa plateasca pentru ele.

Un studiu nou arata ca multi oameni, in special femeile, nu prea agreeaza ideea ca masina lor sa se conduca, sa accelereze si sa puna frana de una singura iar daca aceasta tehnologie le va costa intre 5.000 si 10.000 de dolari in plus, precum au prezis multi din industrie, interesul pentru acest tip de autovehicule scade foarte mult, scrie Phill LeBeau, corespondent CNBC, pe pagina sa de LinkedIn.

Sondajul NerdWallet, realizat pe un esantion de peste 1.000 de persoane, releva ca doar 37% dintre femeile chestionate sunt interesate in a detine o masina care sa se conduca singura. Prin comparatie, jumatate dintre barbatii participanti la sondaj si-au exprimat dorinta de a avea o astfel de masina.

Cum se explica aceasta lipsa de entuziasm?

55% dintre femeile participante la sondaj au mentionat problemele de siguranta ca un mare minus pentru aceasta tehnologie, comparativ cu 37% dintre barbatii care au fost intrebati acelasi lucru.

Alte concluzii ale studiului:
  • 50% dintre participantii la studiu nu ar plati suplimentar pentru o masina care se conduce singura
  • 49% nu sunt interesati sa detina o astfel de masina
  • 46% considera ca acestea nu vor fi sigure
  • 36% spun ca nu ii atrage nimic la o astfel de masina
Rezultatele studiului nu vor incentini insa dezvoltarea de masini autonome. Cativa producatori auto, printre care General Motors, Audi, Mercedes-Benz, Nissan si Tlesla, fie au prezentat prototipuri de masini semi-autonome, fie au anuntat dezvoltarea de masini complet autonome.

Masinile semi-autonome ar putea fi lansate pe piata pana la sfarsitul anului 2017. Se pune intrebarea daca autoritatile de reglementare sunt pregatite pentru o asemenea tehnologie si daca o vor considera ca element de incurajare sau descurajare a sofatului prudent.

In ceea ce priveste lipsa de entuziasm pentru masinile care se conduc singure, aceasta s-ar putea explica prin informatiile prea putine cu privire la noua tehnologie.



Similar cu acest sondaj, studii realizate in anii '80-'90 indicau un grad mare de respingere a airbagurilor. Astazi, acestea sunt obligatorii.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 22 Octombrie 2021, 12:41
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter