AUTO

Mașina electrică, de la vehicul rutier la alimentarea biroului și casei

10 decembrie 2015, ora 00:33 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Mașina electrică va depăși statutul de simplu vehicul rutier și va fi folosită la alimentarea biroului și a casei. Acesta este unul dintre dezideratele parteneriatului încheiat recent între producătorul celui mai bine vândut automobil electric din lume și a doua cea mai mare companie energetică din Europa în funcție de capacitatea instalată.

Cu ocazia celei de-a 21-a Conferințe ONU privind schimbările climatice (COP21), la Paris, Nissan și Enel au semnat un acord prin care vor sa revoluționeze modul în care consumatorii și companiile gestionează utilizarea energiei.

Cele două companii și-au unit forțele pentru a dezvolta sistemul Vehicle 2 Grid, care permite conducătorilor auto și utilizatorilor de energie să funcționeze precum niște "hub-uri de energie" individuale, cu posibilitatea de a folosi, depozita și reintroduce excesul de energie electrică în rețea.  

Sunt deja în curs de desfășurare studii pentru a testa viabilitatea vehiculelor integrate în rețea. Este pentru prima dată când aceste sisteme sunt testate, arătând modul în care vehiculele electrice pot contribui în mod activ la dezvoltarea pieței de energie.  



Paul Willcox, președinte Nissan Europe, a declarat: "Parteneriatul nostru de pionierat cu Enel duce mașina dincolo de statutul de simplu vehicul rutier, folosind-o pentru a alimenta casa sau biroul. În cele din urmă, acest lucru înseamnă că vehiculele electrice pot deveni acum o parte integrantă a sistemelor noastre naționale de electricitate în întreaga Europă".

El a adăugat: „Un viitor sustenabil de transport necesită conexiuni mai bune între vehicule, companiile de utilități, sursele de energie regenerabile și clădirile. Acesta este motivul pentru care anunțul de astăzi este atât de important - este primul pas spre un eco-sistemul energetic de automobile cu adevărat integrat. Pe măsură ce energie și sectorul auto converg și privim spre viitorul electric, oportunitățile pentru sisteme îmbunătățite de management energetic nu au fost niciodată mai aproape. Tehnologia Vehicle-to-Grid reprezintă un pas mai aproape de această viziune și subliniază angajamentul Nissan pentru întregul ecosistem al vehiculelor electrice – care merge dincolo de simplul șofat.”  

Acordul cu grupul Enel va aduce primele vehicule integrate în rețea în țări în care reglementările permit suficientă generarea de valoare.

Danemarca va găzdui primul set de studii cu Germania, Olanda și alte regiuni europene nordice. Acest demers este parte a angajamentului Enel și Nissan de a sprijini întregul ecosistem de vehicule electrice, ce merge dincolo de mașina în sine și care oferă noi servicii pentru industria energetică.  

Ernesto Ciorra, director Inovare și Sustenabilitate, grupul Enel, a declarat: "Considerăm că integrarea cu vehicule electrice este o piatră de temelie a viitorului sistemului electric, pentru că acum au devenit mult mai mult decât soluții de mobilitate.

Tehnologii precum Vehicle to Grid au potențialul de a transforma sistemele de energie și suntem încântați să ne unim forțele cu Nissan și să ducem această viziune mai departe. Cu o presiune sporită asupra rețelei și o dependență excesivă de combustibili fosili, implementarea Vehicle-to-Grid oferă proprietarilor de vehicule electrice capacitatea de a stoca și elibera energie verde înapoi în rețea."  

Tehnologia Vehicle-to-Grid (V2G) permite vehiculelor electrice să fie pe deplin integrate în rețeaua de energie electrică și prin îmbunătățirea capacității rețelei de a gestiona energia din surse regenerabile și va face sursele regenerabile mai difuze și la prețuri accesibile.

Infrastructura de încărcare V2G și vehicule electrice V2G oferă proprietarilor de vehicule electrice și companiilor cu flote mari de mașini electrice posibilitatea de a crea hub-uri mobile de energie, integrând vehiculele lor cu rețeaua.

Sistemul funcționează permițând proprietarilor Nissan LEAF să se conecteze la rețea pentru a încărca vehiculul când cerere este scăzută, în perioadele de tarifare ieftină, cu opțiunea de a utiliza apoi energia electrică stocată în bateria vehiculului la domiciliu, atunci când costurile sunt mai mari, sau chiar reintroducând energia în rețea, pentru a genera beneficii suplimentare.  

În Franța, de exemplu, unde există 38 de milioane de vehicule și actuala capacitatea de generare a energiei electrice este de 130 GW, într-un viitor în care toate vehiculele sunt electrice/hibride cu încărcare, integrarea vehiculelor în rețea ar putea însemna o centrală electrică virtuală de până la 380 GW (de 3 ori capacitatea de producție națională a Franței).  

Acordul semnat de Nissan și Enel are în vedere, de asemenea, cooperarea cu privire la alte soluții inovatoare, cum ar fi servicii de gestionare a energiei, folosind baterii noi și second și stații de încărcare pentru cooperativele de taxi-uri electrice.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 19 Ianuarie 2020, 04:52
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter