În România sunt înmatriculate în total aproape 150.000 de mașini italiene, iar cele mai multe autoturisme aflate în circulație aparțin mărcilor Fiat (123.000 de unități) și Alfa Romeo (14.000 de unități), acestea fiind primele două cele mai apreciate mărci italiene pe teritoriul țării.
Lancia, deși retrasă de pe piață, mai are încă în circulație în România aproximativ 5.000 de mașini. Totuși, modelele care atrag cel mai mult ochii trecătorilor rămân Maserati (284 în circulație), Ferrari (189) și Lamborghini (49), arată un studiu Autovit.ro
MaÈ™ini italiene înmatriculate în 2016 în È›ară: Â
Marca | Mașini noi | Mașini second-hand din import |
Fiat | 1.244 | 4.951 |
Alfa Romeo | 20 | 939 |
Lancia | - | 269 |
Maserati | 21 | 20 |
Ferrari | 4 | 12 |
Lamborghini | 2 | 5 |
Pe Autovit.ro, cele mai scumpe anunÈ›uri marca Fiat sunt pentru modele Bravo, Panda sau 500, fabricate în intervalul 2010-2012, având preÈ›uri în jurul a 5.000-6.000 euro. Â
Alfa Romeo este prezentă în cea mai mare măsură cu modelele 147 È™i 159. Cel mai nou model, Giulia, este oferit la vânzare cu preÈ›uri cuprinse între 31000 È™i 43000 de euro. Cele mai accesibile maÈ™ini Alfa Romeo sunt însă modele 159 È™i 147 cu 15 ani vechime È™i peste 200.000 km rulaÈ›i, dar cu preÈ›ul sub 2.000 de euro. Â
DeÈ™i este un brand care aparÈ›ine trecutului, Lancia este prezentă pe platforma Autovit.ro în special prin modelul Delta, urmat de Thema, cele mai scumpe fiind două maÈ™ini Thema din 2012 È™i 2013, la peste 14.000 euro. Â
Ferrari este o marcă mereu prezentă pe Autovit.ro, chiar dacă printr-un număr mic de autoturisme. De-a lungul timpului au fost listate È™i modele de peste 300.000 de euro însă, în general, sunt prezente modele precum California È™i 599GTB, în intervalul 100.000-150.000 euro.   Â
Lamborghini nu este nici ea o marcă prezentă în volume mari, preÈ›urile medii fiind în ultimii ani peste cele ale modelelor Ferrari. Pe Autovit.ro au fost listate mai ales modele Huracan la peste 200.000 euro È™i Murcielago, la peste 130.000 euro. Â
La Maserati, de-a lungul anilor a predominat modelul Quattroporte, însă în ultimul an domină modelul mai ieftin Ghibli care poate fi achiziÈ›ionat È™i la mai puÈ›in de 50.000 euro. Modelul SUV Levante a fost listat È™i el la 97.400 euro pe Autovit.ro. Â
Italia are tradiÈ›ie în producÈ›ia de autoturisme, fie că este vorba de modele super-sport precum Ferrari sau Lamborghini sau de cea mai cunoscută marcă de volum a țării: Fiat. Â
Anul trecut în Italia au fost produse 1,1 milioane de automobile, dintre care 713.000 autoturisme și restul vehicule comerciale. În 1998, în Italia se produceau 1,7 milioane automobile, iar în 2013 producția a scăzut atât de mult încât a ajuns sub 700.000.
Acum, Italia este a 15-a È›ară producătoare de automobile din lume, în timp ce în urmă cu două decenii era pe locul al optulea. Â
Singura marcă italiană de volum este Fiat care, din 2014, s-a aliat cu Chrysler formând grupul Fiat-Chrysler Automobiles cunoscut È™i ca FCA Group. Â
Vânzările de mașini italiene în Europa
Fiat a vândut 740.000 unități anul trecut, Alfa Romeo a vândut 66.000 unități, iar Lancia a livrat 67.000 unități.  În acelaÈ™i interval de timp Maserati a comercializat 7.900 de maÈ™ini pe bătrânul continent, Ferrari 2.700, iar  Lamborghini 940. Â
Modul în care au variat vânzările mărcilor italiene este foarte interesant. Acum două decenii Fiat reuÈ™ea să vândă È™i peste 1,2 milioane unități în Europa, însă pe atunci concurenÈ›a era mai mică. Acum, vânzările mărcii sunt cu peste 35% mai mici decât atunci. Scăderi mai mari s-au înregistrat la Alfa Romeo unde vânzările erau de trei ori mai mari în 2001 față de prezent. Â
Pe de altă parte, mărcile Ferrari, Maserati È™i Lamborghini au avut în ultimii doi ani vânzări excelente. Ferrari vinde cu aproape 50% mai mult în Europa decât acum 15 ani, iar Maserati a înregistrat anul trecut record de vânzări pe continent datorită modelului Ghibli care din 2014 este cel mai vândut al mărcii. ÃŽn unele pieÈ›e europene Ghibli costă È™i sub 70.000 euro, iar cele mai scumpe variante de modele Maserati trec de 150.000 euro. Â
Și Lamborghini, parte a grupului Volkswagen, a înregistrat anul trecut record de vânzări pe continent, în multi ani livrările fiind de sub 500, în timp ce în 2016 au depășit 900 de supercar-uri. Niciun model al mărcii nu costă sub 170.000 euro nou, unele versiuni ultra-performante depășind 400.000 euro.