Piața auto va suferi schimbări radicale până în anul 2030, conform studiului Cele cinci dimensiuni ale transformării industriei auto, realizat de PwC. Ca rezultat al noilor concepte de ”sharing”, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule și de la 270 de milioane la 212 milioane în Statele Unite.
În schimb, China este așteptată să-și
dezvolte parcul auto și să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de
milioane, cât are în prezent.
Până
în 2030, unul din trei kilometri parcurși va fi în regim”shared”
De o importanță aparte în această situație
va fi creșterea conceptelor de ”low-cost sharing” previzionate de PwC.
”Într-o foarte scurtă perioadă de timp,
condusul propriei mașini va deveni tot mai puțin practicat, în vreme ce vom
asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbană de tip
<<low-cost sharing>. Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat și
de extinderea aglomerărilor urbane și de incapacitatea rețelelor publice de
transport de a ține pasul cu ritmul acestei extinderi”, este de părere Daniel
Anghel, Partener, Lider al Echipei de Servicii pentru Sectorul Automotive din
cadrul PwC România.
Studiul PwC previzionează faptul că până în
anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o
formă sau alta de ”sharing”.
Mașinile
electrice și cele autonome vor accelera schimbarea
Această schimbare către ”ride-sharing” este
strâns legată de două mega-tendințe ale pieței auto: popularizarea
autovehiculelor electrice și avansul foarte puternic al dezvoltării mașinilor
autonome. În scenariul PwC, până în 2030, 55% din totalul de mașini noi ar
putea fi electrice, în timp ce motoarele convenționale, cu combustie internă,
vor ieși, încet-încet de pe piață.
Aceste evoluții ale pieței auto sunt
prevăzute să se petreacă, în mare parte, în paralel în Europa și Statele Unite.
În China, pe de altă parte, adoptarea mobilității autonome și a celei în regim
”ride share” se va petrece mult mai rapid, comparat cu țările din Vest. Acest
lucru ar putea face din China principala țară pentru transformarea industriei
auto.
”Diferitele concepte, dezvoltări și
inovații ale industriei se vor antrena una pe cealaltă în crearea de noi modele
de utilizare a mașinilor viitorului. De exemplu, mașinile electrice sunt
considerate a fi mai robuste comparativ cu cele care au motoare cu ardere
internă, datorită sistemului de propulsie mai simplu. Acest lucru s-ar putea
traduce într-un avantaj semnificativ pentru conceptul de <ride-shareing>.
Pe de altă parte, mașinile autonome, indiferent de tipul de propulsie, au șanse
mari să devină un fel de <taxiuri robot> atunci când cele două concepte
sunt aduse împreună. În altă ordine de idei, dacă analizăm dezvoltarea
mașinilor electrice prin prisma rețelelor inteligente de transport de
electricitate, acestea vor putea fi capabile să accepte curentul nefolosit de
aceste automobile odată ajunse la destinație și nu vor mai fi folosite o
perioadă de timp”, este de părere Daniel Anghel, Liderul Diviziei Auto din
cadrul PwC România.
Traficul
auto se va schimba dramatic
Combinarea diverselor mega tendințe va
însemna de fapt schimbarea dramatică a modelului de trafic auto. Cum din ce în
ce mai mulți oameni se îndreaptă către ”car-sharing” este foarte posibil ca
până în 2030 să fie mult mai puțini proprietari de autoturisme.
Cu toate
acestea, în același timp traficul la nivel individual se va dezvolta masiv.
Distanțele parcurse în interes personal, la nivelul Europei, ar putea crește cu
23% până în 2030 și vor atinge 5,88 miliarde de kilometri. Predicțiile întrevăd
o creștere de 24% în Statele Unite ale Americii și 183% în China.
Pe lângă creșterea populației, unul dintre
motivele pentru aceste evoluții este că, pe viitor, mașinile autonome vor fi
folosite de oamenii care astăzi, din diferite motive, nu pot șofa.
Un alt
factor pentru aceste creșteri este faptul că dezvoltarea mașinilor complet
autonome va genera așa-zisele ”călătorii de transfer”, pentru că ”taxiurile
robot” vor trebui să meargă din punctul A în punctul B pentru a prelua
pasageri.
”Șoselele vor fi mai aglomerate, dar
aglomerarea va forța un marcaj mai bun al drumurilor care vor facilita condusul
autonom care este un mod de utilizare mult mai eficient al căilor de rulare. Pe
de altă parte, conectivitatea ridicată va ajuta la o mai bună eficientizare a
traficului individual”, spune Kenneth Spiteri, Assurance Services Leader, Pwc
România
În consecință, studiul PwC descrie a patra
mega tendință ca fiind ”conectivitatea”, pe lângă celelalte, ”autoturismele
electrice”, ”condusul autonom” și ”ride-sharing”.
Cu
33% mai multe înmatriculări până în 2024. Dar în beneficiul cui?
Ce înseamnă această tendință pentru
producători auto și furnizorii de componente? Scenariul PwC ia în calcul o
creștere anuală cu o treime a înmatriculărilor de mașini noi în Europa care va
aduce un surplus de peste 24 de milioane de mașini pe străzi până în 2030,
aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura mașinilor în urma
utilizării lor în concepte de ”car-sharing”.
Pentru Statele Unite ale Americii, un alt
studiu al PwC, Autofacts, prevede o creștere de 20% a vânzărilor de mașini noi,
aproximativ 22 de milioane, până în 2030.
Pentru China, se așteaptă o creștere
de 35%, până la 35 de milioane de unități vândute în 2030.
Aceste volume vor solicita investiții
suplimentare în dezvoltarea de noi facilități de producție din partea
producătorilor și furnizorilor - pentru concepte noi care să fie construite pe
platforme modulare capabile să reducă costurile de producție.
Din cauza presiunilor pe care le vor
exercita operatorii de flote auto, producătorii auto și furnizorii de
sub-ansamble care deja se vor confrunta cu marje scăzute de profit, vor trebui
să investească în facilități de producție pentru a satisface noile tendințe,
precum electro-mobilitatea.
Concomitent, noii
competitori din industria de tehnologie vor dori să profite de oportunitatea de
a intra pe această piață. Un alt studiu al diviziei de consultanță a PwC,
Strategy&, estimează că profiturile jucătorilor convenționali, raportate la
piața globală a industriei, ar putea să scadă de la 85%, cât sunt în prezent,
la aproape 50% până în 2030.
AUTO
Mega-tendintele pietei auto. La ce ne putem astepta in 2030?
07 martie 2018, ora 12:20
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din AUTO
17 martie 2021, ora 19:14 in Companii |
91 vizualizari |
0 comentarii
02 martie 2021, ora 17:05 in |
73 vizualizari |
0 comentarii
10 decembrie 2020, ora 15:32 in |
55 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Companiile mari care s-au mutat în 2018: UPC, Dell, PWC, Thales, Microsoft, Deloitte, London Stock Exchange, Schlumberger, ING
- Schimbare de trend pe piata auto: romanii renunta la SH-urile din Occident pentru masini noi
- Cel mai mare mare serviciu de car sharing, disponibil in primul mall din Romania
- Piata auto in 2017: tranzactii record la masini noi si rulate
- Efectele masurilor fiscale anuntate de autoritati
Ultima ora