AUTO

Modelul Dacia care ar putea impulsiona vanzarile din segmentul masinilor de clasa A

13 august 2015, ora 16:10 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
foto: autocarindia.com
foto: autocarindia.com
Modelele auto de clasa A dețin peste 10% din numărul autoturismelor noi în Uniunea Europeană și 3% din cele vândute în România, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro.

În 2014, pe plan local au fost vândute 2.300 unități noi, iar anul acesta media lunară a fost de sub 200. Clasa A de mașini cuprinde autoturisme mici, modele cu lungimi între 3,5 și 3,8 metri și motoare relativ economice.

Principalele avantaje ale mașinilor din clasa A sunt că pot fi achiziționate cu preţuri mici faţă de alte segmente din piață, unele pornind chiar de la 8.000 euro pentru cele noi, sunt ușor de utilizat și de parcat în oraș, iar consumul mediu este de 7 litri/100 km în mediul urban.

De asemenea, sunt atractive pentru publicul feminim pentru că pot fi disponibile și în culori neconvenționale, precum galben, portocaliu sau verde. 



Clienţii cei mai importanţi ai acestei clase rămân însă companiile producătoare şi distribuitoare, ca soluţie mobilă pentru departamentele de vânzări.

Dezvantajele maşinilor de clasa A sunt reprezentate de spaţiul relativ redus din interior, ceea ce nu le face apreciate ca soluţie pentru maşina de familie. Se mai pot menţiona sistemele de siguranţă limitate ca soluţie si volum, materialele de slabă calitate, ţinuta de drum precară, lipsa de confort la deplasările interurbane, slaba sonorizare și motoarele de putere mică ce nu permit un condus agil.

"Maşinile de clasa A sunt uşor de manevrat în condiţiile unui trafic urban aglomerat, iar consumul de combustibil este redus. În plus, costurile de exploatare şi întreţinere sunt mici, indiferent dacă vorbim de o maşină nouă sau rulată. Pe Autovit.ro pot fi găsite astfel de autoturisme în stare tehnică foarte bună la preţuri de sub 5.000 de euro. Astfel, cei care nu își permit o mașină nouă au opţiuni pentru modele la mâna a doua la prețuri accesibile", spune Cristina Gheorghițoiu, general manager Naspers Classifieds România.

În Uniunea Europeană sunt disponibile peste 25 de modele din clasa A. Vânzările au totalizat 1,22 milioane unități în 2014, dintre care jumătate au provenit de la primele șase modele clasate: Fiat 500, Fiat Panda, Volkswagen up!, Renault Twingo, Hyundai i10 și Toyota Aygo.

"În câţiva ani este foarte posibil ca acest segment să crească, pentru că odată cu criza, deplasarea oamenilor trebuie să fie mai puţin costisitoare. Un argument în această previziune este şi perspectiva comercializării unui model ultracompact sub sigla Dacia",  continuă Cristina Gheorghițoiu.

Renault va lansa în India o mașină de oraș cu aspect de SUV numită Kwid, iar prezumţiile sunt că, dacă va fi bine primit pe piață, modelul ar putea ajunge și în Europa sub sigla Dacia.

În total, pe Autovit.ro se găsesc peste 30 de modele, inclusiv unele mai rare precum Volkswagen Lupo, Daihatsu Feroza sau Hyundai Atos. Marca Smart are cea mai consistentă prezență, iar oferta este variată: de la modele de 2-3 ani vechime și preț de peste 5.000 de euro, până la cele din anul 2000 la sub 1.500 de euro.

Cele mai scumpe mașini din clasa A de pe Autovit.ro sunt modele Opel Adam noi, la prețuri ce pot depăși si 14.000 euro pentru un nivel de echipare cu multe dotări.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 21 Septembrie 2020, 18:52
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter