- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Noua tinta pentru Dacia: Loganul si Sandero colonizeaza Africa

20 Jul, 00:01 • razvan.codorean
Dacia se va concentra din aceasta toamna pe extinderea operatiunilor din Africa, in contextul in care Germania si Franta, cele mai importante piete de export, vor renunta la Programul Rabla. Pentru producatorul roman exista insa si pericole, in cazul in care planurile nu vor reusi.
Noua tinta pentru Dacia: Loganul si Sandero colonizeaza Africa

De la bal, la spital

! Dacia priveste cu ingrijorare sfarsitul de an, dupa ce guvernele de la Berlin si Paris au decis ca nu mai are sens sa subventioneze achizitia de masini noi, in conditiile in care cei mai castigati din aceasta afacere sunt producatorii auto sud-coreeni Kia si Hyundai si constructorul roman Dacia.

Dupa ce a reusit in primul semestru exporturi de 130.668 vehicule, in crestere cu 60,4% fata de perioada similara din anul trecut, Dacia cauta acum cu disperare piete alternative de desfacere, pentru a rezista socului ce urmeaza sa vina.

„Oprirea programelor de innoire a parcului auto din Germania si Franta ne va afecta, cu siguranta”, spune, pentru DailyBusiness.ro, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.

„Ne asteptam ca la un moment dat, acest lucru sa se intample, insa suntem pregatiti sa atenuam socul, indreptandu-ne exporturile catre alte destinatii, iar Africa va fi in prim-plan„, a precizat Stroe.

Dacia isi vinde in prezent masinile in Maroc, Togo si Nigeria sub marca proprie, iar in Africa de Sud sub marca Renault. Tot in Africa de Sud, se vinde Dacia Logan Pick-up sub marca Nissan, rebotezat NP200. Tari cu potential sunt Reunion, Kenya si Senegal, acolo unde Renault are reprezentante, insa a evitat pana acum sa aduca si modelele Logan sau Sandero.

Dacia a si facut primii pasi in noua strategie de „cucerire” a Africii. Dupa Logan, Logan MCV, Logan Pick-Up si Logan Van, modelul Sandero si-a facut debutul in iunie pe piata din Maroc, unde detine deja a doua pozitie in clasamentul vanzarilor, dupa Renault. Logan, de exemplu, s-a vandut in Maroc in 48.000 de exemplare din 2006 si pana in prezent.

Pentru a impulsiona vanzarile, Dacia-Renault a decis sa asambleze modelele Sandero la uzina Renault din Casablanca. Dacia va avea de castigat, pentru ca 60% din piese vor fi aduse de la Mioveni.

Modele Dacia sau Renault, care au la baza platforma Logan, se mai produc in Romania, Rusia, Columbia, Iran, India, Brazilia si Africa de Sud.

„Ne punem mari sperante in piata africana, acolo unde, cu o politica de vanzari inteligenta si fructificand colaborarea cu Renault, care este cel mai important jucator din piata auto africana, speram sa obtinem rezultate foarte bune”, a mai spus Stroe.

Managerul Dacia a declarat ca, dincolo de Africa, o piata cu potential este cea din Golful Persic, pentru care s-au construit deja modele dedicate, ce includ si dotari precum cutia de viteze automata cu cinci rapoarte.

Dacia isi exporta masinile, in prezent, in 60 de tari de pe patru continente si isi propune ca, in 2010, sa ajunga la 70 destinatii de export.
.
Cel mai rau scenariu pentru Dacia

Daca nu va reusi sa gaseasca in urmatoarele luni piete alternative pentru a-si vinde produsele, Dacia risca sa isi opreasca productia. Si asta in conditiile in care vanzarile din piata romaneasca, ce reprezentau acum cativa ani principala destinatie pentru Loganurile produse la Mioveni, au scazut la jumatate in primul semestru, iar perspectivele nu suna deloc bine.

Managerul de la Dacia, Constantin Stroe, spune ca Dacia isi va adapta productia in functie de cererea din piata si ca este pregatit pentru ce este mai rau. In iarna, cei 11.000 de angajati au fost nevoiti sa stea in somaj tehnic mai multe saptamani din cauza prabusirii vanzarilor.

„Dacia si-a facut deja un nume in Europa, vanzarile din Programul Rabla din Germania crescand brandul in notorietate. Deja suntem prezenti in piata cu alte argumente decat acum cativa ani asa ca ma astept ca si in cazul incheierii programelor de sustinere a industriei auto, sa continuam sa vindem foarte bine. Totul va depinde de ofertele pe care le vom prezenta si va asigur ca acestea vor fi imbatabile”, a spus Stroe.

In privinta pietei autohtone, Dacia va continua sa isi promoveze vanzarile prin intermediul Programului Rabla, mai cu seama ca, de la 1 septembrie, in program vor fi incluse si societatile comerciale.

„Schimbarea automobilelor si utilitarelor prin intermediul Programului Rabla a fost o decizie inteleapta. Speram ca se va debloca si vanzarea in leasing si in rate, in asa fel incat si noi, dar si ceilalti jucatori din piata sa reusim sa relansam vanzarile din piata auto in dauna masinilor second-hand”, a mai spus Stroe.

Dincolo de planuri si strategii, Dacia a decis sa isi trimita in luna august toti angajatii in concediu de odihna pentru a permite efectuarea reviziilor generale ale instalatiilor.

Comenzile nu vor fi afectate pentru ca, de pe 23 mai si pana la sfarsitul lunii iulie, se lucreaza in zilele de sambata, in doua schimburi, iar stocurile create pot acoperi cererea timp de o luna.

Dacia si-a propus sa produca, in acest an, 300.000 de vehicule la uzina de la Mioveni, marind cadenta de productie de la 1.200 la 1.340 unitati pe zi, in special ca urmare a cererii de la export.

In 2008, Dacia a produs 242.385 de vehicule, dintre care 172.886 au mers la export.

Grupul Dacia a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 7,633 miliarde lei (2,073 miliarde euro), in crestere cu 10%, iar profitul net s-a ridicat la 213 milioane lei (58 mil. euro), reprezentand o marja de 2,8%.