- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Piata auto in 2008: Cresc vanzarile, se inaspreste concurenta

08 Jan, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Vanzarile de automobile de pe piata romaneasca vor creste cu 20% in acest an, la peste 400.000 de masini, estimeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Piata auto in 2008: Cresc vanzarile, se inaspreste concurenta

Piata auto va cunoaste in 2008 cele mai mari vanzari din istoria automobilului din Romania, ca urmare a cresterii puterii de cumparare si diversificarii ofertelor si modalitatilor de finantare, spun specialistii in domeniu.

„Daca acum (decembrie 2007 – n.r.) suntem la 350.000, in 2008 vom avea 400.000 de masini vandute, iar in 2009, probabil 500.000, in conditiile in care economia merge bine, daca inflatia se va stabili in limite si daca se vor face investitii in continuare. De asemenea, cred ca venirea Ford va da un impuls semnificativ pietei”, a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit vicepresedintelui APIA, cele mai mari vanzari se vor semnala pe segmentul automobilelor de clasa mica, avand un consum redus de carburant si preturi intre 7.000 si 10.000 de euro.

„Dezvoltarea lanturilor de hipermaketuri a schimbat comportamentul de consum al romanilor (care nu mai au nevoie sa isi faca provizii pe termene lungi – n.r.). Astfel, cine vrea sa-si cumpere o masina nu mai cauta neaparat sa aiba un portbagaj enorm in care sa puna un porc si doi saci de cartofi, ci mai degraba o masina mai mica si mai usor de parcat. Si pretul ridicat al petrolului va face consumatorii sa caute masini mici si economice”, a mai spus Brent Valmar.

Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, estimeaza ca vanzarile de autoturisme in 2007 se vor cifra la 350.000 de automobile noi comercializate, inclusiv vehiculele comerciale, in crestere cu peste 15% fata de anul trecut, cand s-au vandut putin peste 297.000 de unitati.

2008, anul schimbarilor semnificative in industria auto

Specialistii vad anul 2008 ca fiind unul al schimbarilor semnificative in industria auto romaneasca. Daca in 2007, majoritatea importatorilor s-au declarat invinsi de forta de vanzari a Daciei, pentru anul viitor, jucatorii din piata anunta planuri de afaceri extrem de ambitioase.

Poate cel mai semnificativ moment va fi lansarea noului „Ford oltenesc”, aceasta in cazul in care concernul american va incepe productia in februarie, asa cum isi propune. Noul model ce va fi produs la Craiova, pentru care se estimeaza o productie de 300.000 de exemplare anual, ar urma sa fie noua generatie de Fiesta, au declarat analistii auto. Un model putin mai mare decat predecesorul, cu un portbagaj mai generos si cel mai probabil, cu un pret competitiv in lupta cu Loganul celor de la Renault.

Pe de alta parte, Kia Romania isi propune un rol extrem de activ in piata, beneficiind de vectorul de imagine numit Kia Ceed, declarata masina anului 2008 in Romania, de catre presa de specialitate. Importatorul masinilor coreene Kia a anuntat ca vrea sa vanda anul viitor in Romania 4.000-4.500 de unitati, in crestere cu peste 30% fata de estimarile pe 2007, pe fondul extinderii retelei de dealeri cu inca 10 reprezentante. La inceputul lui 2008, compania va intra pe piata cu o versiune restilizata a masinii de teren Sportage. Kia a vandut 1.500 de unitati in primele opt luni din 2007.

Un alt exemplu privind estimarile optimiste de vanzari pentru 2008 este dat de cei de la Radacini Motors, dealer de masini noi, care vinde modelele a sase marci, printre care si concurentele directe ale Loganului – Daewoo, Opel si Chevrolet. Compania estimeaza pentru 2008 o cifra de afaceri de peste 115 milioane de euro, in crestere cu 10-15% fata de cifra de afaceri prognozata pentru anul acesta, a declarat anterior Nicolae Sorescu, directorul diviziei de vanzari de la Radacini Motors. Vanzari in crestere in 2008 anunta, de asemenea, companiile Toyota, Citroen, Mitsubishi, cu procente intre 15 si 30%.

La atacul concurentei, Dacia, cu Logan, cea mai vanduta masina din Estul Europei in 2007, pregateste pentru 2008, o adevarata lovitura de imagine, spun specialistii. Lansarea noului Logan Sandero ar putea fi momentul semnificativ al anului pentru industria auto romaneasca, considera vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. In plus, in 2008, Dacia va lansa in productie si modelul Logan Pick-up.

„Sandero e un automobil de clasa mica, avand o lungime de 4,02 metri si un spatiu de depozitare de 320 litri in portbagaj. Spre comparatie, Logan berlina are 4,25 metri lungime, iar Logan break (MCV) – 4,45 metri. Va fi produs la Mioveni si va reprezenta o alternativa pentru Logan. Cred ca se va bucura de un mare succes in randul clientilor nostri”, a declarat Stroe.

Piata de buy-back auto va creste anul viitor cu 20%

2008 ar putea aduce, pe de alta parte, o relansare a segmentului de vanzari pe sistemul buy-back, unul dintre argumentele invocate de specialisti fiind cel legat de „saturarea” pietei auto. Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Producatorilor de Automobile, a estimat ca vanzarile pe segmentul buy-back ar putea depasi astfel 20.000 de unitati, cu 20% mai mari fata de 2007.

Acest sistem presupune predarea masinii vechi la o companie de specialitate (producatorul sau alta firma), in schimbul unei masini noi, pentru care valoarea evaluata a celei vechi constituie avans.

„Oferta de automobile acopera in prezent toate solicitarile clientilor, iar cifrele de vanzari anuntate la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB) confirma acest lucru. Cred insa ca, odata cu acoperirea cererii, urmatorul pas vizat de comerciantii de automobile va fi cel de fidelizare a clientilor, iar sistemul de buy-back va fi principalul vector care va asigura acest demers”, a precizat Stroe.

Lansarea Dacia Pick-up la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB) ar putea fi „locomotiva” relansarii sistemului buy-back la Dacia Group, spun specialistii in industria auto. Masina vine pe segmentul de utilitare, care se dezvolta in Romania cu procente semnificative de la an la an, conform statisticilor APIA.

Constantin Stroe spune ca tocmai acest segment al pietei, cel al utilitarelor, ar putea fi primul beneficiar al noilor oferte de buy-back. In 2008, Dacia, dar si ceilalti mari comercianti auto ce activeaza in piata romaneasca, promit lansarea de oferte, pe baza noilor conditii relaxate de creditare.

„Targetul principal va fi pus in special pe flotile, acolo unde masinile se uzeaza mai repede si necesarul de inlocuire, rapid si la preturi bune, este foarte mare. Decat sa iti tii masinile in service-uri, mai bine le dai la buy-back si iti iei altele noi, amortizandu-ti cheltuielile pe investitii”, a afirmat Stroe.

Cel mai dezvoltat sistem de buy-back il are, in prezent, producatorul national, Dacia Group, desfasurat in 32 de locatii din intreaga tara. In programul Dacia Ocazie, sunt incluse orice tipuri de automobile, singura conditie fiind ca persoana care face schimbul trebuie sa fie proprietarul masinii sau sa aiba procura de la proprietar.

Astfel de sisteme promoveaza, de altfel, aproape toti comerciantii auto din Romania, de la Fiat, la Ford, Nissan, Alfa Romeo si Renault.

Valmar: Piata vehiculelor comerciale creste cu 20% in 2008

Anul 2008 va insemna, pentru piata auto romaneasca, si o crestere semnificativa si a pietei vehiculelor comerciale, vazuta de specialistii APIA, in crestere cu 20% fata de anul acesta.

„Ne asteptam sa creasca piata de vehicule comerciale si mai sustinut anul viitor fata de anul acesta, pentru ca toata economia merge mai bine si se dezvolta activitati care au nevoie de astfel de masini”, a estimat Brent Valmar, vicepresedintele APIA, explicand ca majorarea vanzarilor intervine pe fondul dezvoltarii economice sustinute si a lansarii Dacia Logan Pick-up.

„Cresterea va fi cu siguranta foarte puternica, asta tinand cont si de lansarea Dacia Logan Pick-up. In procente ar putea fi de 20% de la an la an”, a explicat Valmar.