- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Planurile Dacia: Sandero Diesel, Logan 1,2 si viitorul SUV

13 Mar, 17:46 • Redactia DailyBusiness
Dacia va investi in acest an peste 100 de milioane de euro in dezvoltarea primului SUV (Sport Utility Vehicule), ce va fi prezentat in 2010, si alte cateva milioane de euro in lansarea, in aceasta vara, a versiunilor Sandero Diesel si a Logan Sedan cu motor de 1,2 litri.
Planurile Dacia: Sandero Diesel, Logan 1,2 si viitorul SUV

Dacia are planuri mari pentru acest an, in ciuda problemelor din piata auto. Dupa ce a prezentat la Geneva conceptul crossover-ului Duster si va lansa in aceasta luna Loganul low-cost, vandut prin Programul „Rabla” la 5.000 euro, producatorul auto vrea sa isi extinda gama de automobile.

„Vom lansa Sandero diesel in iunie, iar tot in vara, inainte de perioada concediilor, vom introduce in oferta pentru Romania si motorul pe benzina de 1,2 litri, pentru Logan si Sandero”, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, directorul general al automobile Dacia, Francois Fourmont.

Lansarea primului model SUV al Dacia, asteptata la Salonul de la Geneva, a fost amanata pentru anul viitor.

„In acest moment, lucram asupra modului de finantare a proiectului de la Titu. Una dintre ipotezele de lucru ar fi un imprumut de la BEI, cu garantia statului roman, asupra acestui credit. Dar pentru acest mod de finantare nu ne-am decis inca”, a declarat Fourmont.

Oficialii de la Dacia Renault evita sa faca alte declaratii pe marginea acestui subiect, marginindu-se la a spune ca masina nu va semana cu Sandero Stepway, modelul crossover – SUV ce va fi comercializat de Renault in America de Sud, din luna octombrie.

Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, declara recent pentru DailyBusiness.ro ca SUV-ul Dacia va fi un model nou, adaptat preferintelor europenilor.

Cititi aici declaratiile specialistilor despre viitorul SUV

„Pentru a face fata crizei, Dacia va continua politica sa de dezvoltare a gamei de produse. Aceasta se va imbogati in 2009 cu noi modele si versiuni adaptate nevoilor clientilor: o motorizare noua, economica si ecologica, pentru gama Sandero si Logan, versiuni pe GPL destinate pietelor de export, versiuni cu cutie de viteze automata, lansarea motorizarilor diesel pe Sandero in Romania, lansarea gamei de utilitare Dacia pe aproape 40 de piete noi”, se arata intr-un comunicat de presa al companiei, dat publicitatii vineri.

Duster nu va fi produs in serie

Director general Dacia-Renault, Francois Fourmont, a precizat, pe de alta parte, ca Duster este doar un concept si nu va fi produs in serie.

„Dacia Duster este rezultatul efortului Centrului de Design Renault, inaugurat anul trecut la Bucuresti. Prin Duster am dorit sa aratam ca exista creativitate la Dacia, ca putem crea masini frumoase.Duster este un concept si va ramane in acest stadiu, nu va fi produs in serie. Totusi, vom regasi unele dintre trasaturile sale la viitoare modele Dacia”, a declarat Francois Fourmont.

Dacia a anuntat, anterior, ca isi propune sa construiasca, pana in 2012, alte 4 modele de autoturisme pe platforma Logan, pe langa cele 5 dezvoltate in prezent, printre care un SUV, un MPV (vehicul de familie) si noua generatie Logan Sedan.
Oficialii Renault au declarat ca platforma Renault este foarte flexibila, permitand dezvoltarea unei game variate de automobile.

Profitul pe 2008, investit in extinderea business-ului

Extinderea gamei de modele va fi realizata cu investitii totale de 138 de milioane de euro in acest an.

Investitiile ar putea fi chiar mai mari, mai cu seama ca Fourmont a declarat ca tot profitul inregistrat anul trecut, de 213 milioane lei (60 de milioane de euro – 2,8% din cifra de afaceri) va fi investit in extinderea ofertei, suma la care s-ar putea adauga o linie de finantare de 100 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, pentru care cere garantarea de catre statul roman.

Compania a cerut pentru 2009 ajutoare si subventii in valoare de 170 de milioane de euro, de doua ori mai mult decat a cerut in ultimii 8 ani.

Dacia isi mentine productia la un nivel prudent

Exinderea gamei de modele nu va fi insotita insa de o crestere a productiei, a anuntat conducerea companiei.

Chiar daca Logan si Sandero se bucura de un succes foarte mare in Germania, acolo unde
Dacia vinde 3.500 de masini pe saptamana prin varianta germana a Programului „Rabla”, compania nu va creste cadenta, preferand sa produca numai pe comenzi ferme.

Dacia va continua sa functioneze astfel la o cadenta de 1.200 de unitati pe zi, si a renuntat la varianta de a creste productia la capacitatea maxima, de 1.360 autovehicule, fapt ce ar fi presupus angajarea a 1.000 de persoane.

„Noi am vrea sa crestem capacitatea de productie deoarece in acest moment avem comenzi, insa avem o perspectiva a pietei doar pentru cateva luni si nu stim ce se va intampla dupa aceea”, a declarat directorul general al companiei, Francois Fourmont.

Profit in crestere cu 10%, in 2008

Dacia a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de peste 7,64 miliarde lei, mai mare cu 10% fata de anul anterior, cresterea inregistrata fiind datorata in special vanzarilor auto la export, in timp ce vanzarile pe piata interna au scazut.

Compania a produs anul trecut cu 19.723 mai multe autovehicule decat in anul 2007, ajungand la 242.415 pana la sfarsitul lunii decembrie 2008, in crestere cu 8,85%.

Vanzarile totale de autovehicule Dacia s-au ridicat anul trecut la 239.964 unitati, in crestere cu 18.470 unitati fata de anul 2007. Vanzarile Sandero, lansat in iunie 2008, au reprezentat 23% din totalul acestora. In ceea ce priveste urmatoarele game, in 2008 au fost vandute 84.569 de vehicule din gama Dacia Logan Berlina (-31.780 fata de anul anterior), 6.787 de vehicule Dacia Logan Fourgon VAN (-682), 4.881 de vehicule Dacia Logan Pick-up si 89.428 de vehicule Dacia Logan MCV, minus 8.247 de unitati comparativ cu vanzarile din anul 2007.